..Siis tältäkin suunnalta. Alko harmittamaan, kun tzr oli ulkovarastossa osittain purettuna ja osat siellä sun täällä. Viimenen mahollisuus laittaa se kuntoon, kun osat ovat kumminkin tallessa yhä. Projekti on siis jo alkanut aika hyvinkin, eli topikki on nyt myöhässä, mutta parempi näin.
Pitäisi varmaan kertoa, mitä tässä ollaan tekemässä.. Laitan pyörän siis kasaan, mutta on tarkoitus tehdä siitä myös jonkun näkönen. Rahaa en tule käyttämään paljoa, vaan tarkoitus tehdä paljon itse. Projektin tavoite olisi saada pyörä kesään mennessä ajokuntoon ja siedättävän näköiseksi. Kilvissä tämä ei ole, mutta paperit löytyy. Mahdollisesti kilvetkin tulee joskus, joten sen koitan pitää mielessä rakennellessa. Runkoon joutuu väkisin tekemään muutoksia, mutta elän siinä toivossa, ettei inssi sitä äkkäisi.
Suunnitelmissa olisi pitää tankki+takapala tuon värisenä. Kuvissa se näyttää hyvältä mutta maalia paikoitellen irronnut ja pakkeli lähtenyt irtoamaan maalin alta. Rungon väristä en nyt osaa sanoa. Takarunko on ainakin pakko maalata uudelleen. Voi olla, että koko runko tulee mustaksi(vasaralakka).
Trz:ä tuli mulle tässä kunnossa joku 1,5vuotta sitten vaihdossa:
Ruma kuin rullatuoli. Joku sankari on tehny tosta aikanaan faitteriprojun ilmeisesti mutta jääny melkeimpä katteiden irrotukseen. Ensmäisenä lähti noi teipit vanteista ja etuvalon runko pois ym. pikku siistintää. Rumahan se oli silti, mutta kyllä sillä muutaman kuukauden ajo. Ei se käynytkään ostettaessa, mutta en nyt jaksa kertoa sen aikasista tekniikkamurheista enempää. Kun sain sen käymään ja säätöihin, tehoa oli hyvin ja tekniikka pelasi.
Kamalan huono kuva, mutta tämän näkönen se oli, kun hain sen sisätiloihin joulukuun alussa. Kone on tossa laatikossa:
Tekniikkaa
Tän pyörän sylinteri on tällä hetkellä kokeilumielessä Dt:ssä, mutta se pitäisi irroittaa siitä ja laittaa tähän takaisin. Detsiin sitten tietenkin oma pytty takas paikalle.
Alakerta on vähän väljä (yli 90tkm ajettukin), mutta katotaan kuin pitkälle sillä pärjää. Stefat korkeintaan vaihdan. Ihan hiljaisia kaikki laakerit ainakin on olleet, mutta reilu klappi tuntuu kampurassa. Joku mystinen öljyvuotokin siinä oli, se pitäisi tukkia. Vetarin stefa siinä mun mielestä vuosi, mutta ei tuntunut hellittävän vaikka laitoin uuden stefan..
Pakoputkeksi tulee hyväksihavaittu vakio. Siitä tosin puuttuu pala alkukäyrää, eli semmonen pitää tehä.
Kaasariksi tulee rompetorilöytö 10e maksanut Mikuni TM35 ja piperi perään. Itetehty imukaula tohon jo löytyykin.
E: Alotusviesti ei pidä enää lainkaan paikkaansa, vaan projekti on lähtenyt käsistä.
Projun etenemistä:
Talvi/kevät 2011: Tzr muokattiin ulkoisesti suurinpiirtein nykyiseen kuntoon, kaikki paikat käytiin läpi ja hommattiin kilvissä oleva varaosapyörä. Pyörä tehtiinkin tähän vanhempaan '88 runkoon. Tekniikkana ihan perus vähän piristetty tt.
2011 talvi - 2012 kevät: Tekniikan piristystä. Vakiolohkoihin sovitettiin 125yz '86 sylinteri. Lohkoja muokattiin runsaasti, jotta niihin sopi 1/3 vakiota isommat läpät. Mekaaninen pakoaukonsäädin muokattiin sähköisesti toimivaksi. Settiin tuli vielä blairexhaustilla mitoitettu putki.
2012 talvi - ?
Kuvat ei näy. Ne oli ennen upittuna palveluun, joka muuttui maksulliseksi. Kuvat on tallella kuitenkin. Upin ne jonnekin muualle ja korjaan linkit joskus jos ehdin.