Syy, miksi pyörän ajo-ominaisuuksiin ja ulkonäköön pitää kajota, on yksinkertainen, Kotkasta löytyy monta YZF-R:rää joten haluan omastani hieman yksilöllisemmän, massasta erottuvan ja hieman paremman ajotuntuman muillekin pinnoille, kuin vain asfaltille.
Noh, miksi en sitten hankkinut supermotoa tai muuta vastaavaa pystymallin pyörää? Vastaus siihenkin löytyy ylempää.
Mopo saa mahdollisesti ulkonäköseikkojen lisäksi hieman piristystä Top Performance:n 180cc sylinterisarjalla ja tehoputkella, jonka merkkiä en ole vielä päättänyt, mutta ehdotuksia otan vastaan.
Tässä lähtöpiste projektille
Siitä se purku sitten alkoi..
Katteet irroitettuani aloin etsimään T-palaa, joka sopisi suoraan keulaan ilman mitään isompaa työtä, jossa olisi myös tangonkiinnikkeet.
Hakemaani T-palaa en löytänyt, joten ostin purkupyörästä identtisen T-palan, johon porasin reiät tangonkiinnikkeitä varten.
Alkuperäiseen T-palaan en koskenut, jolloin tulevaisuudessa uusi omistaja voi halutessaan saada pyörän takaisin kyykyksi.
T-pala, tangonkiinnikkeet ja tanko valmiina.
Kestävyyttä epäilen hieman, mutta sen näkee sitten. :d
T-pala, tangonkiinnikkeet ja tanko kiinni pyörässä
Seuraavaksi ostamaan
-Pidempi etujarrun letku
-Pidempi kaasu- ja kytkinvaijeri
-Hieman sähköosia, jotta saa etuvalot kiinni ja toimintaan Yamahan omilla liittimillä.
-Valot
Kolmesta ensimmäisenä listatusta asiasta ei varmasti kukaan tarvitse kuvia, mutta tässä on kuva ajovaloista, joihin päädyin, omasta mielestäni suht näyttävät valot ja olivat muuten halvatkin.
Päivä-/parkkivalot toiminnassa. On muuten kirkkaat, puhumattakaan ajovaloista. :p
Huomautan, että projekti on vielä suht alkutekijöissään ja kaikki mitä pyörään tulee tehdään tunteella ja ajatuksella kiirehtimättä mihinkään. Onhan tätä pimeää talvea vielä jäljellä.
Tekemistä hidastaa pitkät koulupäivät ja siitä johtuva väsymys, mutta kyllä tämä tästä vielä valmistuu.
Lisää päivityksiä tulee, kun olen saanut jotain aikaiseksi.