tuli hommattua tuollanen honda cb 125 twini. ja tietysti vuosmallia 1982.
käytiin hakemassa pyörä torstaina pihaan kun oli sopivan halpa ja vieläpä lähellä. saaatiin myös viilattua halpaa hintaa alas entisestään kun mopo ei lähtenyt osto hetkellä käyntiin.
kun pyörä saatiin kärrättyä pihaan niin sitten vaan kattelemaan että mikä on kun ei hörähdä. tulin siihen tulokseen jo paikanpäällä että bensa on vanhentunutta. eli alotettiin hommat tyhjentämällä tankki ja putsaamalla kaasuttimet vanhoista paska bensoista. sitten vaan uuta bensaa tankkiin ja polkemaan käyntiin. muutama polkasu ja honda kehräs kuin kissa.. tai no.. oli tietysti tulpan kierrettä korjailtu helicoililla ja se oli lähtenyt kuoriutumaan pois sieltä reiästä ja päästi paineita tulpan välistä.
ajeltiin muutama testi lenkki ja ihan hyvin tuntu vetoja olevan. sitten laitettiin pyörää vähän osiksi ja aloitettiin pikamuokkaus.
muuta ajatusta ei ollut kuin, että pitäs saada jonkinlainen flat tracket tai cafe tyylinen pärrä täksi kesää ja nopesti.
päädyin ennemmin tuohon flat tracker tyyliin kun oli sopivan helppo tehdä ja mutenkin oli kauhea himo saada pyörä ajuun nopesti.
siinon sitä vintagepornooo
ihan kauhean näköinen kapistus vakiona..
noin kolmepäivää muokkausta takana ja tältä näyttää.
hiottiin tankkia tehtiin penkkiä ja sorvattiin äänenvaimenninta... tai jotakin sinne päin.
talven tullen polkastaan projekti käyntiin ihan toden teolla. päivittelen tänne sitä mukaa kun mopoa muokataan. eipä tähän juuri nyt tehdä kuin pieniä muokkauksia, että pystyy välillä sentään ajamaankin.
nyt työn alle otetaan uudet jalkatapit.
ainii muuten miks melkein missäöän ei myydä 10x1.0mm helicoileja.. ois tarviinu tuohon tulpankierteen korjaukseen. ostin sitte 10x1.5mm ja tein uudet kierteet tulppaan.
ja sunnuntaina käytiinkin pikku ajelut heittämässä.
tulihan niitä mutkiakin sitten matkaan...
vasemmanpuoleisesta sylinteristä hävis paineet. saa bensaa ja antaa hyvän kipinän, niin vika ei ainakaan ole siinä.
käyntiin kun laittaa niin työntää vaan kylmää pakokaasua olemattomilla paineilla kun vertaa oikeanpuoleiseen sylinteriin ja jaksaa kulkea peräti neljääkymppiä..
äkkiseltään en keksiny että mikä vois olla vikana niin purin koneen rungosta pois ja aloin tutkimaan moottoria.
nyt moottori purettu ja kaikkki näyttäs olevan päällisin puolin kunnossa. että mikähän siihen tuli? siinä sylinterissä mistä paineet hävis niin näytti olevan aika kosteaa se karsta palotilassa. toisessa taas ihan kuivaa.
onkohan männänrenkaat jo niin kuluneet että päästää paineet pois.
niin ja onko se ihan normaaalia että työntää huohotin letkusta savua, vai liekkö ollut pakokaasua. no jokatapauksessa sitä tuli sieltä ihan helvetisti kun löi mopon tulille.
en tiedä missä vika on, mutta tilasin uudet männät ja ne saaapui tänään. näyttävät kyllä vääränlaisilta. sen näkee sitten viiknloppuna että käykö kun pääsee taas mopoa rassaamaan. nuo uudet männät on vähän pyöreähköt päästä..
maanantaina oli taas tekemisen puutetta töissä niin pyöräytin joutessani jalkatapit
tuli taas työvaiheet suunniteltua niinkin hyvin että pyällys piti tehdä kahden keskiökärjen välissä. pinta nyt on vähän niin ja näin mutta saa kelvata. tai pinta on sinällään hyvä mutta ei kovin syvä kuviointi.
käytiin hakemassa pyörä torstaina pihaan kun oli sopivan halpa ja vieläpä lähellä. saaatiin myös viilattua halpaa hintaa alas entisestään kun mopo ei lähtenyt osto hetkellä käyntiin.
kun pyörä saatiin kärrättyä pihaan niin sitten vaan kattelemaan että mikä on kun ei hörähdä. tulin siihen tulokseen jo paikanpäällä että bensa on vanhentunutta. eli alotettiin hommat tyhjentämällä tankki ja putsaamalla kaasuttimet vanhoista paska bensoista. sitten vaan uuta bensaa tankkiin ja polkemaan käyntiin. muutama polkasu ja honda kehräs kuin kissa.. tai no.. oli tietysti tulpan kierrettä korjailtu helicoililla ja se oli lähtenyt kuoriutumaan pois sieltä reiästä ja päästi paineita tulpan välistä.
ajeltiin muutama testi lenkki ja ihan hyvin tuntu vetoja olevan. sitten laitettiin pyörää vähän osiksi ja aloitettiin pikamuokkaus.
muuta ajatusta ei ollut kuin, että pitäs saada jonkinlainen flat tracket tai cafe tyylinen pärrä täksi kesää ja nopesti.
päädyin ennemmin tuohon flat tracker tyyliin kun oli sopivan helppo tehdä ja mutenkin oli kauhea himo saada pyörä ajuun nopesti.
siinon sitä vintagepornooo
ihan kauhean näköinen kapistus vakiona..
noin kolmepäivää muokkausta takana ja tältä näyttää.
hiottiin tankkia tehtiin penkkiä ja sorvattiin äänenvaimenninta... tai jotakin sinne päin.
talven tullen polkastaan projekti käyntiin ihan toden teolla. päivittelen tänne sitä mukaa kun mopoa muokataan. eipä tähän juuri nyt tehdä kuin pieniä muokkauksia, että pystyy välillä sentään ajamaankin.
nyt työn alle otetaan uudet jalkatapit.
ainii muuten miks melkein missäöän ei myydä 10x1.0mm helicoileja.. ois tarviinu tuohon tulpankierteen korjaukseen. ostin sitte 10x1.5mm ja tein uudet kierteet tulppaan.
ja sunnuntaina käytiinkin pikku ajelut heittämässä.
tulihan niitä mutkiakin sitten matkaan...
vasemmanpuoleisesta sylinteristä hävis paineet. saa bensaa ja antaa hyvän kipinän, niin vika ei ainakaan ole siinä.
käyntiin kun laittaa niin työntää vaan kylmää pakokaasua olemattomilla paineilla kun vertaa oikeanpuoleiseen sylinteriin ja jaksaa kulkea peräti neljääkymppiä..
äkkiseltään en keksiny että mikä vois olla vikana niin purin koneen rungosta pois ja aloin tutkimaan moottoria.
nyt moottori purettu ja kaikkki näyttäs olevan päällisin puolin kunnossa. että mikähän siihen tuli? siinä sylinterissä mistä paineet hävis niin näytti olevan aika kosteaa se karsta palotilassa. toisessa taas ihan kuivaa.
onkohan männänrenkaat jo niin kuluneet että päästää paineet pois.
niin ja onko se ihan normaaalia että työntää huohotin letkusta savua, vai liekkö ollut pakokaasua. no jokatapauksessa sitä tuli sieltä ihan helvetisti kun löi mopon tulille.
en tiedä missä vika on, mutta tilasin uudet männät ja ne saaapui tänään. näyttävät kyllä vääränlaisilta. sen näkee sitten viiknloppuna että käykö kun pääsee taas mopoa rassaamaan. nuo uudet männät on vähän pyöreähköt päästä..
maanantaina oli taas tekemisen puutetta töissä niin pyöräytin joutessani jalkatapit
tuli taas työvaiheet suunniteltua niinkin hyvin että pyällys piti tehdä kahden keskiökärjen välissä. pinta nyt on vähän niin ja näin mutta saa kelvata. tai pinta on sinällään hyvä mutta ei kovin syvä kuviointi.