Keväällä 2012 hain Uuraisilta tämän näköisen Detsonin käyttöpeliksi, kesällä saatavan piikkikortin vuoksi.
Pyörä oli kohtuullisen siistissä kunnossa ja mukaan tuli läjä osia. Maksettua tuli vähän liikaa, mutta enpä sillon vielä arvannutkaan, että kuinka paljon..
Eka vuosi sujui aika mukavasti, mitä nyt vaijerit taisin uusia ja tulpansyöntiongelmien ja täyskaasun mooaamisen kanssa tappelin.
Tulppa alkoi kestämään vaihtamalla tulpat ES-päätteisistä EG-päätteisiin, mutta täyskaasulla mooasi, vaikka kokeilin pääsuuttimet nro 240 aina nro 320 asti.
En oikein muista, miten tuo onglema poistui/lieveni, mutta jälkeenpäin arvelisin ainakin powerjet-kanavan olleen tukossa.
Keväällä 2013 siistin hiukan ulkonäköä (satula, putken maalaus, myöhemmin käsisuojat pois jne.) ja vaihtelin kulutusosia.
Kesäkuussa 2013 kilahti kone ja tarkemman tutkiskelun jälkeen osoittautui, että kiertokangen alapäänlaakeri oli sanonut suhteensa irti, vaikka myyjän mukaan kone oli rempattu kiertokankea myöten.
Hajonnut laakeri sai aikaan kiertokangen leipomisen kiinni kampiakseliin, sekä pytyn naarmuuntumisen.
Koneen laittelin kuntoon, vaihteistoa (laakereita) ja kytkintä myöten ja samaan konkurssiin ostin uuden Giannellin testiin (=piikkiä ottaa kyllä, mutta suhteellisen aneemiset alaväännöt verrattuna vakioputkeen..).
Nyt piikki-ikä alkaa olla ohitse, kun A2 ja B-kortti ovat tulossa kesällä, mutta tuumin tässä, että kyllä tällä Detsonillakin metsässä ja poluilla ryömisi sen mitä ryömii, kun ei tästä kuitenkaan tule ikinä omiaan saamaan takaisin, edes puoliksikaan...
Koneremonttikin on tehty, niin tästähän saisi rakennettua itselle hyvän pelin.
Dt:n perisynnit ovat kohtuullisen huono jousitus ja huonot jarrut, joten niille täytyy tehdä jotain.
Sopivasti edellisistä projekteista ylijääneet GG:n vanteet, 50mm liukuputkilla varustettu keula, sekä Öhlinssin takaiskarin ja Brembon jarrut löysin varaston perukoilta ja ajattelin sovitella tähän.
Sovittelinkin jo osia paikoilleen ja ei vaikuttanut kauhealta urakalta. Parit holkit tekemällä saa istumaan ihan mukavasti.
Pyörä on jo noin pitkälti osissa, joten tietysti runko ja takahaarukka ym. tullaan lasikuulapuhaltamaan ja maalaamaan.
Muoveihin saattaa myös tulla jotain pikku päivitystä, sekä koneesta mahdollisesti tullaan nyhtämään vielä hieman vetoja lisää.
Itse pyörän purkaminen on myös aika hyvässä vauhdissa:
Eli tiivistetysti:
-GG:n alusta jarruineen
-Rungon ym. maalaus kaksikomponenttimaaleilla (musta)
-Koneen viritys mahdollisuuksien mukaan
-Painonsäästö, eli turhat osat pois (peilit, vilkut jne.)
-Ulkonäköpäivitys
Pyörä oli kohtuullisen siistissä kunnossa ja mukaan tuli läjä osia. Maksettua tuli vähän liikaa, mutta enpä sillon vielä arvannutkaan, että kuinka paljon..
Eka vuosi sujui aika mukavasti, mitä nyt vaijerit taisin uusia ja tulpansyöntiongelmien ja täyskaasun mooaamisen kanssa tappelin.
Tulppa alkoi kestämään vaihtamalla tulpat ES-päätteisistä EG-päätteisiin, mutta täyskaasulla mooasi, vaikka kokeilin pääsuuttimet nro 240 aina nro 320 asti.
En oikein muista, miten tuo onglema poistui/lieveni, mutta jälkeenpäin arvelisin ainakin powerjet-kanavan olleen tukossa.
Keväällä 2013 siistin hiukan ulkonäköä (satula, putken maalaus, myöhemmin käsisuojat pois jne.) ja vaihtelin kulutusosia.
Kesäkuussa 2013 kilahti kone ja tarkemman tutkiskelun jälkeen osoittautui, että kiertokangen alapäänlaakeri oli sanonut suhteensa irti, vaikka myyjän mukaan kone oli rempattu kiertokankea myöten.
Hajonnut laakeri sai aikaan kiertokangen leipomisen kiinni kampiakseliin, sekä pytyn naarmuuntumisen.
Koneen laittelin kuntoon, vaihteistoa (laakereita) ja kytkintä myöten ja samaan konkurssiin ostin uuden Giannellin testiin (=piikkiä ottaa kyllä, mutta suhteellisen aneemiset alaväännöt verrattuna vakioputkeen..).
Nyt piikki-ikä alkaa olla ohitse, kun A2 ja B-kortti ovat tulossa kesällä, mutta tuumin tässä, että kyllä tällä Detsonillakin metsässä ja poluilla ryömisi sen mitä ryömii, kun ei tästä kuitenkaan tule ikinä omiaan saamaan takaisin, edes puoliksikaan...
Koneremonttikin on tehty, niin tästähän saisi rakennettua itselle hyvän pelin.
Dt:n perisynnit ovat kohtuullisen huono jousitus ja huonot jarrut, joten niille täytyy tehdä jotain.
Sopivasti edellisistä projekteista ylijääneet GG:n vanteet, 50mm liukuputkilla varustettu keula, sekä Öhlinssin takaiskarin ja Brembon jarrut löysin varaston perukoilta ja ajattelin sovitella tähän.
Sovittelinkin jo osia paikoilleen ja ei vaikuttanut kauhealta urakalta. Parit holkit tekemällä saa istumaan ihan mukavasti.
Pyörä on jo noin pitkälti osissa, joten tietysti runko ja takahaarukka ym. tullaan lasikuulapuhaltamaan ja maalaamaan.
Muoveihin saattaa myös tulla jotain pikku päivitystä, sekä koneesta mahdollisesti tullaan nyhtämään vielä hieman vetoja lisää.
Itse pyörän purkaminen on myös aika hyvässä vauhdissa:
Eli tiivistetysti:
-GG:n alusta jarruineen
-Rungon ym. maalaus kaksikomponenttimaaleilla (musta)
-Koneen viritys mahdollisuuksien mukaan
-Painonsäästö, eli turhat osat pois (peilit, vilkut jne.)
-Ulkonäköpäivitys
¤SuZuKi¤