Viimekerrasta onkin aikaa. Viimeksi tänne olen kirjotellut 2-3 vuotta sitten jonkin yamaha wr:n puitteissa ja muutakin olen tänne aikoinaan kirjotellut...
Mutta asiaan, Pari viikkoa sitten sain hullun ajatuksen, ostaa Kawasakin, olihan minulla silloin 15-16 kesäsenä Kawasaki KDX...
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo3826/
[url=]Gallerian puolelta löytyy muistakin entisistä päristimistä kuvia, joita olen rakennellut enemmän tai vähemmän.
Mutta viikko sitten tein päätöksen että lähden Lempäälästä hakemaan kawasakia itselleni, olihan se vielä alkuperäiskunnossa ja melko huokeaan hintaankin vielä. Paikanpäällä Kawa todettiin todella hyväkuntoiseksi, joten siitä se laitettiin peräkärryn päälle ja suunnattiin kotiin päin. Samana iltana tuli ajettua kawalla n. 100km ja laitos todettiin hyvin toimivaksi. Mutta tehtävää löytyy.
Tuon näköisenä se hetken pihassa hengaili, kunnes aloitin suunnittelemaan tulevaa...
Vaihdettavaa ja huolettavaa löytyy...
- Runko, swingi ja parit muut osat tulee pulverimaalata mustaksi
- Takaiskari aivan liian löysä, vaihtoon!
- Takavanteesta pinna poikki, korjaukseen!
- Koneen todellinen kunto mysteeri, konetta auki?
- Keula huollettava, vuotaa...
- Ulkonäköuudistusta, KX 03 penkki ja katesarja, kuten edellisessä kawassa
- Tarrasarja, mistä halvalla?
- Jossain kohtaa jopa jotkin katuvanteet enskojen kaveriksi? Derbi GPR puolavanteet!?
- Putkisto? edellisessä oli rino, mutta nuo nykyisin kiven alla... Derbi gpr vaimennin?
Jotain varmasti unohtui, ja jotkin muutokset ovat hieman vielä auki, mutta ne tulee sitten kaikkien tietoisuuteen kun itsekkin jotain ratkaisuja keksin.
Luvassa siis vanhan kunnon enskakevarin kevyt uudistusremppa.
Itselläni on kumminkin jo ikää 20, ja armeijan leivissä ollaan vielä reilut 190 aamua, tämä rajoittaa todella paljon pyörän budjettia ja rakentelutahtia. Siis kaikki tehdään mahdollisimman halvalla ja pikkuhiljaa (lomapäivät rajalliset)...
Kuitenkin tähän asti olen hieman ehtinyt purkamaan jo kawaa, ja kävin lähellä sijaitsevalta mp purkamolta hakemassa jonkin enskapyörän takaiskarin soviteltavaksi..
Iskari tullaan jotenkin luultavammin pyörään sovittamaan, jotta perän saisi edes hieman jämäkämmäksi...
Seuraavaksi olisi vuorossa lähinnä osien tilailu ja sen jälkeen katteiden sovitus, mutta jätetään niistä puhuminen ensikertaan!
Mattuu- kiittää ja kuittaa!
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!