Pitkästä aikaa taas tällä sivustolla. Eli tuli tuossa ostettua 125cc Suzuki Rg gamma ikäänkuin entisöinti projektiksi. Pyörä oli sopivan edulliseen hintaan ja suht lähellä tarjolla.
Itse kevarilla ajamiset ajelin aikanaan 125cc sms hussella josta taitaa muutama kuva olla galleriassa. Sen jälkeen isomman kortin saatua ajoin hetken er kawalla, ei siitä sen enempää.
Tämä kyseinen pyörä oli seissyt kylmässä hallissa edellisellä omistajalla vuodesta 2002. Sitä ennen pyörä oli seissyt vuodesta 1995. Eli tallissa pyörä on viettänyt pian 20 vuotta. Siitä syystä ehkä säilynyt näinkin hyvänä mitä on. Ei ole mikään räpeltäjä päässyt vauhtiin. Mittariin on kertynyt 42tkm.
Heit kun sain pyörän tallille aloitin tutkimaan. Katteissa on sanomista kun lähempää tutkii. iso etukate on korjattu lasikuidulla ja maalattu. Sivu ja alakatteissa on pieniä halkeamia ja kiinnitys kohdat joistain kokonaan irti. Takakatteet on ehjät ja tankki myös lähes virheetön muutamaa naarmua lukuunottamatta.
Mittaristo ja kaikki sähkölaitteet toimii ja yhtäkään omaa sähköviritystä pyörästä ei löytynyt. Kaikki alkuperäiset liittimet, nippusiteet jne on paikallaan.
Renkaiden täytön ja pikaisen silmäilyn jälkeen oli aika koittaa räjäyttää tämä vehje käymään. Aloitin homman sillä, että hain uuden akun, tulpan ja vaihdoin bensat sekä poistin tuoreöljyvoitelun väliaikaisesti käytöstä. Pari polkaisua ilman tulosta. Tulppa kastui ja aina kuivaamisen jälkeen sama. No sitten nappasin pakoputken pois. Samalla huomasin että pakoaukon säädin on ilmeisesti jumitettu/jumissa ylhäällä. Mäntä näytti ehjältä. Polkiessani ilman putkea huomasin öljyä lentävän pakoaukosta. No pian lykkäsin pyörää ympäri pihaa ja öljyä tuli tulpan reiästä ja pakoaukosta. Jostain oli 20 vuoden aikana päässyt valumaan koko kampikammio täyteen 2-tahti öljyä. Sillä vaihteistoöljyt oli tallessa.
Loppuen lopuksi sian pyörän hörähtämään mutta ei millään käymään. Seuraavaksi kaasutin irti ja hapertunut ilmansuodatin vaihtoon. Imukaulan kautta tarkistin että molemmat läpät oli kunnossa. Kaasarin putsasin ja sain pyörän käymään vain ryyppy päällä ja silloinkin epämääräisesti. Testasin samantien myös kun saatavilla oli niin 28mm dellorton kaasaria. Sillä pyörä toimii ja käy niinkuin pitää. Tietysti säätöä vailla.
Siinä nyt kuitenkin kuva.
Tälläisen 500cc kun saisi joskus käsiin
Eli nyt homma jatkuu sillä että saan pyörän käymään normaalisti. Jos jollain sattuu olemaan 28mm mikunin kaasaria niin saa tarjota. Myös katteita tai muuta tilpehööriä. Ja talven aikana olisi tarkoitus käydä tämä suurinpiirtein läpi. Eli fiksailla voi sitten kesällä körötellä mopopäiville. Muuten ajelut ajetaan 1000cc gixerillä.
Itse kevarilla ajamiset ajelin aikanaan 125cc sms hussella josta taitaa muutama kuva olla galleriassa. Sen jälkeen isomman kortin saatua ajoin hetken er kawalla, ei siitä sen enempää.
Tämä kyseinen pyörä oli seissyt kylmässä hallissa edellisellä omistajalla vuodesta 2002. Sitä ennen pyörä oli seissyt vuodesta 1995. Eli tallissa pyörä on viettänyt pian 20 vuotta. Siitä syystä ehkä säilynyt näinkin hyvänä mitä on. Ei ole mikään räpeltäjä päässyt vauhtiin. Mittariin on kertynyt 42tkm.
Heit kun sain pyörän tallille aloitin tutkimaan. Katteissa on sanomista kun lähempää tutkii. iso etukate on korjattu lasikuidulla ja maalattu. Sivu ja alakatteissa on pieniä halkeamia ja kiinnitys kohdat joistain kokonaan irti. Takakatteet on ehjät ja tankki myös lähes virheetön muutamaa naarmua lukuunottamatta.
Mittaristo ja kaikki sähkölaitteet toimii ja yhtäkään omaa sähköviritystä pyörästä ei löytynyt. Kaikki alkuperäiset liittimet, nippusiteet jne on paikallaan.
Renkaiden täytön ja pikaisen silmäilyn jälkeen oli aika koittaa räjäyttää tämä vehje käymään. Aloitin homman sillä, että hain uuden akun, tulpan ja vaihdoin bensat sekä poistin tuoreöljyvoitelun väliaikaisesti käytöstä. Pari polkaisua ilman tulosta. Tulppa kastui ja aina kuivaamisen jälkeen sama. No sitten nappasin pakoputken pois. Samalla huomasin että pakoaukon säädin on ilmeisesti jumitettu/jumissa ylhäällä. Mäntä näytti ehjältä. Polkiessani ilman putkea huomasin öljyä lentävän pakoaukosta. No pian lykkäsin pyörää ympäri pihaa ja öljyä tuli tulpan reiästä ja pakoaukosta. Jostain oli 20 vuoden aikana päässyt valumaan koko kampikammio täyteen 2-tahti öljyä. Sillä vaihteistoöljyt oli tallessa.
Loppuen lopuksi sian pyörän hörähtämään mutta ei millään käymään. Seuraavaksi kaasutin irti ja hapertunut ilmansuodatin vaihtoon. Imukaulan kautta tarkistin että molemmat läpät oli kunnossa. Kaasarin putsasin ja sain pyörän käymään vain ryyppy päällä ja silloinkin epämääräisesti. Testasin samantien myös kun saatavilla oli niin 28mm dellorton kaasaria. Sillä pyörä toimii ja käy niinkuin pitää. Tietysti säätöä vailla.
Siinä nyt kuitenkin kuva.
Tälläisen 500cc kun saisi joskus käsiin
Eli nyt homma jatkuu sillä että saan pyörän käymään normaalisti. Jos jollain sattuu olemaan 28mm mikunin kaasaria niin saa tarjota. Myös katteita tai muuta tilpehööriä. Ja talven aikana olisi tarkoitus käydä tämä suurinpiirtein läpi. Eli fiksailla voi sitten kesällä körötellä mopopäiville. Muuten ajelut ajetaan 1000cc gixerillä.