Tulipas hommattua aika hankalan kaupan kautta tälläinen Mito. Ei kaupoista sen enempää. Vuosimallia 1993, ihan ekaa mallia oleva. Seitsemänvaihteisella alakerralla, eli jotain positiivistakin. Tämä ei tosin vaikuttanut ostopäätökseen, sillä yksi 7v alakerta minulta jo löytyykin.
Tekniikkana toimii epämääräinen Gilardoni #1 (epämääräisyydelle selitys myöhemmin), 28mm PHBH, Arrowin putki Giannellin änkällä.
Pyörän onnistuin siis myyjältä ajamaan kotiin saakka pienien ongelmien saattelemana. Ilmansuodatin mallia powerfiltteri tipahti 40km jälkeen irti ja veti koneen laihalle. Kaasarin säädöt olivat myös ihan mitä sattuu, sai ryypyllä kikkailla.
Kotona tulikin sitten katsottua tarkemmin ko. pyörää. Oletin kauppatilanteessa tehneeni hyvät kaupat, mutta karu totuus paljastui kun konetilaa silmäili tarkemmin. Sylinteriä hitsattu. Hitsisauma menee juuri sopivasti sylinterin koodin yli ja päättyy ylätiivistepintaan. YTP taitaa olla rälläkällä tasoitettu, ainakaan se ei tasainen ole. Ei tosin vuodakaan, mutta suoristan sen silti.
Oletus on, että vedet jäätyneet sylinteriin ja tästä johtuen haljennut. Tarkkaa tietoa ei ole. Pytyssä myös alumiinijämiä männästä juuri hitsauksen suunnassa....
Toisaalta tarkkasilmäisimmät saattavat myös huomata toisen sylinterin tuon hitsatun alapuolella, se on peräisin vanhemmasta Frecciasta. Koodia saa arvuutella... Todennäköisesti tulossa tähän kiinni.
Myös männän piti olla edellisen omistajan mukaan uusi, mutta eipä se tietenkään uutta vastannut. Ajettu varmaan 5 - 8 tkm. Pakoaukonsäätimen / CTS:n laippa oli myös asennettu väärinpäin ja servo inisi oudosti.
Noh, pyörä on nyt purettu ja nyt katsellaan mitä sille talven aikana tekisi. Viimeisin yllätys on lohkon hitsaus eturattaan luota, varmaan ketjut lyöneet lohkon auki. Vuotaa myös öljyä samalta suunnalta, toivottavasti vain stefa vuotaa.
Kaikennäköistä on tälle on kuitenkin suunnitteilla, yritän muistaa päivitellä topiccia aina kun jotain jännää tapahtuu.
Saa kommentoida ja kertoa mitä tälle pitäisi tehdä. EVO:n katteet kiinnostaisi kovasti, mutta ne ovat sellaisissa hinnoissa etten niitä tähän todennäköisesti tule laittamaan.
Pari vaihtoehtoa nyt kuitenkin on:
- Pidän nykyisen näköisenä, maalipinta pitää kuitenkin myllyttää ja katteita kittailla jne.
- Nakuversio, eli takakate ja tankki jäävät, muut pois.
- Nämä katteet toisella väriteemalla ja kunnostettuina