Elikkäs tässä olisin tälläinen Lamahan 125 kuutioinen kevytmoottoripyörä. Fillarista löytyy jo 170cc Athena, 34mm Mikuni ja Arrowin -tehoränni, joka olisi tarkoitus vaihtaa Athenan omaan putkeen. Lähtökohtaisesti pyörä oli aivan paska, keula vuosi enemmän kuin laki sallii, takaiskunvaimennin oli verrattavissa pomppulinnaan ja runko oli maalattu lengendaarisella Mastonin 121:llä, kuten myös halkeilleet katteet. Jarrut oli mallia Jeesus ohjaa, tunnottomien kumiletkujen ja hyvin öljytyn etujarrulevyn johdosta. Myös lapselliset 428-jakoiset ketjut ja rattaat olisi tarkoitus vaihtaa YZ:n 520 jakoisiin.
Projektoin koska yleiskunto heikompi kuin Lemminkäisen katujyrässä, maalipinnat huonot, kenkää oli annettu edellisen omistajan puolesta parinkymmenen takarenkaan verran ja huollettu silloin kuin tarvittu eli ei ilmeisesti koskaan. Sähköt oli kuin turvapaikanhakijoiden jäljiltä.
Uutta osaa:
-USD-keula Kawasaki KX 125 on
-Athenan putki ja procircuitin änkkä on
-Ketjut + rattaat ei ole
-Tanko ei ole
-Uusi takakumi on
-Ehkä smotot ei ole
-Teräspunosletkut jarruihin ei ole
-Rungon pulverimaalaus ei ole
-Katteet 2k-maaleilla ei ole
-Koneen maalaus ei ole
-Alumiiniset käsisuojat on
-Uudet kahvat on
-Muita kulutus osia ei ole
-WR450F maski ja lokari, mikä? ei ole
-Spokeskinssit on
-Boysenin läpät on
-Uusi ilmanputsari on
Tänään päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja käydä pesemässä pyörän, jonka jälkee jumppasin sen 5 neliön koirankoppiin, jossa sitä olisi nyt tarkoitus laitella.
Pesun jälkeen
Athena löytyy
Pesun jälkeen aloin purkamaan pyörää...
Pyörää purkaessani huomasin sähköjen olevan aivan perseestä sekä linkun kiinnityksen olevan erittäin näppärä avata. Sähköistä mielenkiintoiset teki edellisen omistajan kaiutinjohto patentit, joita täytyy hieman selvitellä ja karsia. Tähän jäätiin noin kymmenen tunnin työmaan jälkeen.
Pistäkää kommentteja ja kaikki ehdotukset ovat tervetulleita!