Alkajaisiksi sanon, että tämä on ensimmäinen projutopiccini, joten toivoisin rakentavaa palautetta jos tekstin sisältö ei miellytä, mutta pitemmittä puheitta terveiset tänne motottiin.
Tällä kerralla olisi kansalle tarjolla tällasta piikkideeteen projektia joka tulisi saada valmiiksi noin helmi/maaliskuun vaihteeseen mennessä jos kaikki menee hyvin, koska opetusluvista johtuen ajan inssin omalla pyörälläni.
Pyörän lyhyt historia:
Detsihän tuli minulle monen mutkan kautta noin 4 kuukautta sitten. Etsin halpaa pyörää, jolla pystyis ajamaan kemmukortin, koska en ole syntynyt kultalusikka perseessä ja muutenkin ajattelin muinaista siperialaista vanhan kansan sanontaa: "hyvää ei saa halvalla, parhaan saa."
Nooh mototnettiä ahkerasti selattuani löysin tämän erittäin kiinnostavan yksilön joka sopi lompakolle oikein mainiosti. Ilmoituksessa kehuttiin pyörän koneellista kuntoa, mutta ulkonäöstä ei puhuttu ja huomasin syyn paikanpäällä.
HYI SAATANA taisi olla ensimmäinen reaktioni kun näin tämän japaninihmeen, mutta edelleenkin uskoin vankasti, että myyjä oli kumminkin pitänyt sanansa (niin hän oli tehnytkin, mutta vain osittain ) koneen kunnosta. Pienen testilenkin ja paskanjauhannan jälkeen tingin ukkoni kanssa pyörän hintaa 350 euroa alemmas puhelimessa sovitusta hinnasta. (1100--->750)
Todettiin, että kai se on pakko sitten ottaa kun noin halvalla lähtee.
Pari viikkoa ostotapahtuman jälkeen sain pyörään kilvet ja se oli avot ajotunnille.
Eihän sitä iloa kumminkaan kauan kestänyt, koska pyörä keräsi aivan julmetusti paineita. Syynä oli huono kannentiiviste ja kiero kansi.
Ongelmat ratkesivat uudella OEM-lätkällä ja kannen tasopintojen oikaisulla.
Nyt pyörä toimi moitteettomasti LÄHES KUUKAUDEN, kunnes ajotunnilla noin 110 km/h vauhdissa DT leikkaa kiinni ja päättää jättää tienpientareelle. Onnekseni faija oli ajamassa perässä pakettiautolla, niin ei kumminkaan ihan työntöhommiksi.
Syypäänä leikkaamiseen oli tod.näk loppuunpoljettu mäntä, jonka edellinen omistaja oli vaihtanut 2000km sitten ja suorittanut sisäänajon maltillisesti kyseiselle setupille. (Paskanvitut se mitää sisäänajanu )
Pari kuvaa ostokunnosta:
Nyt päästään pyörän nykykuntoon/tekniikkaan, joka on seuraavanlainen:
-NOIN 40KM Ajettu 56.25 mäntä+pytty
-28mm Mikuni TM 300 pääsuuttimella
-2mm madallettu kansi/2mm korotettu pytty
-Arrowin kokoränni
-YPVS toiminnassa
-Boysen Hiilikuituläpät
-Avarrettu ilmanputsari
-14-57 välit
-6000km sitten rempattu alakerta (kuitit löytyy)
Elikkäs on tää nyt kummiski vähän tehokkaampi kuin se joka jantterilta löytyvä detsinlussukka.
Nyt kun tiedätte taustat, niin on hyvä alkaa kertoa tavoitteita.
Listaa osista/muista suunnitelmista ja tilpehööreistä:
-CR USD-keula DTn emäputkella: ON
-Rungon, tankin, tangon, katteiden ja swingin maalaus: Momentissa
-Tarroja hillitysti sinne tänne ja tuonne: Momentissa
-34mm litteäluistin kaasari: EI VIELÄ
-Siniset kahvakumit + Yamaha tangonpehmuste: Piirtopöydällä
-WR 450 maski tai joku muu seksikkään näköinen lärvi pyörälle: Suunnitelmissa
-Koneen putsaus+kiillotus: DONE
-Putken maalaus/kiillotus ja lämpökääreellä suojaaminen: Vaiheessa
-Vanteiden teippaus: Todennäköisesti kyllä ja juu
Siinä ois työmaata:
Elikkäs tällä hetkellä pyörän suunnitelmat ovat vielä suurelta osin auki, mutta ainakin värityskseksi meinasin Sinivalkeaa, koska omaan silmään ne värit kuuluu jamppuun.
Pyörää alan purkamaan ja siistimään kunhan saan venkslattua sen ukon kanssa alakertaan(Todennäköisesti tällä tai ensi viikolla). Joku varmaan miettiikin, miksi lähteä raahaamaan 130 kilon pyörää portaita alas?
Syy on yksinkertainen: "Kesätallissa" on talvella yleensä yhtä kylmä kuin ulkona, niin ei nappaa palelluttaa sormia, kun voi laittaa pyörää lämpimässäkin.
Laittakaa ehdotuksia/mielipiteitä tulemaan ja kuten alussa jo mainitsinkin, risut tai ruusut toivotetaan vastaan avosylin.
Tällä kerralla olisi kansalle tarjolla tällasta piikkideeteen projektia joka tulisi saada valmiiksi noin helmi/maaliskuun vaihteeseen mennessä jos kaikki menee hyvin, koska opetusluvista johtuen ajan inssin omalla pyörälläni.
Pyörän lyhyt historia:
Detsihän tuli minulle monen mutkan kautta noin 4 kuukautta sitten. Etsin halpaa pyörää, jolla pystyis ajamaan kemmukortin, koska en ole syntynyt kultalusikka perseessä ja muutenkin ajattelin muinaista siperialaista vanhan kansan sanontaa: "hyvää ei saa halvalla, parhaan saa."
Nooh mototnettiä ahkerasti selattuani löysin tämän erittäin kiinnostavan yksilön joka sopi lompakolle oikein mainiosti. Ilmoituksessa kehuttiin pyörän koneellista kuntoa, mutta ulkonäöstä ei puhuttu ja huomasin syyn paikanpäällä.
HYI SAATANA taisi olla ensimmäinen reaktioni kun näin tämän japaninihmeen, mutta edelleenkin uskoin vankasti, että myyjä oli kumminkin pitänyt sanansa (niin hän oli tehnytkin, mutta vain osittain ) koneen kunnosta. Pienen testilenkin ja paskanjauhannan jälkeen tingin ukkoni kanssa pyörän hintaa 350 euroa alemmas puhelimessa sovitusta hinnasta. (1100--->750)
Todettiin, että kai se on pakko sitten ottaa kun noin halvalla lähtee.
Pari viikkoa ostotapahtuman jälkeen sain pyörään kilvet ja se oli avot ajotunnille.
Eihän sitä iloa kumminkaan kauan kestänyt, koska pyörä keräsi aivan julmetusti paineita. Syynä oli huono kannentiiviste ja kiero kansi.
Ongelmat ratkesivat uudella OEM-lätkällä ja kannen tasopintojen oikaisulla.
Nyt pyörä toimi moitteettomasti LÄHES KUUKAUDEN, kunnes ajotunnilla noin 110 km/h vauhdissa DT leikkaa kiinni ja päättää jättää tienpientareelle. Onnekseni faija oli ajamassa perässä pakettiautolla, niin ei kumminkaan ihan työntöhommiksi.
Syypäänä leikkaamiseen oli tod.näk loppuunpoljettu mäntä, jonka edellinen omistaja oli vaihtanut 2000km sitten ja suorittanut sisäänajon maltillisesti kyseiselle setupille. (Paskanvitut se mitää sisäänajanu )
Pari kuvaa ostokunnosta:
Nyt päästään pyörän nykykuntoon/tekniikkaan, joka on seuraavanlainen:
-NOIN 40KM Ajettu 56.25 mäntä+pytty
-28mm Mikuni TM 300 pääsuuttimella
-2mm madallettu kansi/2mm korotettu pytty
-Arrowin kokoränni
-YPVS toiminnassa
-Boysen Hiilikuituläpät
-Avarrettu ilmanputsari
-14-57 välit
-6000km sitten rempattu alakerta (kuitit löytyy)
Elikkäs on tää nyt kummiski vähän tehokkaampi kuin se joka jantterilta löytyvä detsinlussukka.
Nyt kun tiedätte taustat, niin on hyvä alkaa kertoa tavoitteita.
Listaa osista/muista suunnitelmista ja tilpehööreistä:
-CR USD-keula DTn emäputkella: ON
-Rungon, tankin, tangon, katteiden ja swingin maalaus: Momentissa
-Tarroja hillitysti sinne tänne ja tuonne: Momentissa
-34mm litteäluistin kaasari: EI VIELÄ
-Siniset kahvakumit + Yamaha tangonpehmuste: Piirtopöydällä
-WR 450 maski tai joku muu seksikkään näköinen lärvi pyörälle: Suunnitelmissa
-Koneen putsaus+kiillotus: DONE
-Putken maalaus/kiillotus ja lämpökääreellä suojaaminen: Vaiheessa
-Vanteiden teippaus: Todennäköisesti kyllä ja juu
Siinä ois työmaata:
Elikkäs tällä hetkellä pyörän suunnitelmat ovat vielä suurelta osin auki, mutta ainakin värityskseksi meinasin Sinivalkeaa, koska omaan silmään ne värit kuuluu jamppuun.
Pyörää alan purkamaan ja siistimään kunhan saan venkslattua sen ukon kanssa alakertaan(Todennäköisesti tällä tai ensi viikolla). Joku varmaan miettiikin, miksi lähteä raahaamaan 130 kilon pyörää portaita alas?
Syy on yksinkertainen: "Kesätallissa" on talvella yleensä yhtä kylmä kuin ulkona, niin ei nappaa palelluttaa sormia, kun voi laittaa pyörää lämpimässäkin.
Laittakaa ehdotuksia/mielipiteitä tulemaan ja kuten alussa jo mainitsinkin, risut tai ruusut toivotetaan vastaan avosylin.
Viimeksi muokannut Sheiveri päivämäärä 6.1.2016 3:27, muokattu yhteensä 3 kertaa
Vauhti tappaa, joten osta Yamaha ja elä ikuisesti.