Päivää että pätkähti!
Illan nautittuani virvoitejuomia mieleen hiipi ajatus vanhus DTn restauroimisesta. Pyöriä oli alkujaan kaksi mistä aloittaa ja kumpikaan niistä ei ollut iskussa, ensimmäisessä tekniikkaa ei ollut ollenkaan ja olennaisia osia uupui muutenkin kun historian kirjat ajoivat ohi ja pyörä oli jäänyt seisomaan kylmään telttaan, tosin tämä olikin alkuperäiskuosissa joka on olennainen osa tätä projektia. Toinen pyörä oli rakkautta ja elämää nähnyt peltopyörä ja joskus kultaisilla ajoilla kolaroitu kun runko oli kiero, myös tekniikkaan oli tullut kytkinvikaa mutta näihin oli osia sekä toinen lähes täydellinen kone jäänyt talteen. Suunnitelma oli että puretaan tekniikallinen pyörä, korjataan kone, tilataan tarvittavat osat ja laitetaan moottori sitten ensimmäiseen pyörään kiinni. Kateosat ja runko sekä kaikki mikä tarpeelliseksi nähdään niin puhalletaan ja maalataan ja puunataan. Lopputuloksen pitäisi kutakuinkin näyttää tältä
Seuraavana päivänä hommat tulikin sitten aloiteltua ja toista pyörää purettua. Purkaminen kävi sujuvasti tämmöisessä pyörässä.
Kun kone saatiin pöydälle ja tämä purettua, suunnitelma muuttui hiukan. Kampiakseli pitäisi käyttää koneistamolla, magneeton puoli oli ruosteessa vesisateiden takia ja kytkinpuoli ei toiminut kuten piti. Näin ollen varaosakone vaikutti paremmalta vaihtoehdolta, joka oli paljon paremmassa kunnossa kuin kiinni ollut. Keräsin koneet laatikkoon ja otin mukaan työpaikalle jossa voisin tarkastella paremmin ja samalla viedä koneistamoon sylinterin sekä kampiakselin.
Kommentoikaa vapaasti jos on ideoita projektia kohtaan, kuunnellaan ja vastaillaan.
Illan nautittuani virvoitejuomia mieleen hiipi ajatus vanhus DTn restauroimisesta. Pyöriä oli alkujaan kaksi mistä aloittaa ja kumpikaan niistä ei ollut iskussa, ensimmäisessä tekniikkaa ei ollut ollenkaan ja olennaisia osia uupui muutenkin kun historian kirjat ajoivat ohi ja pyörä oli jäänyt seisomaan kylmään telttaan, tosin tämä olikin alkuperäiskuosissa joka on olennainen osa tätä projektia. Toinen pyörä oli rakkautta ja elämää nähnyt peltopyörä ja joskus kultaisilla ajoilla kolaroitu kun runko oli kiero, myös tekniikkaan oli tullut kytkinvikaa mutta näihin oli osia sekä toinen lähes täydellinen kone jäänyt talteen. Suunnitelma oli että puretaan tekniikallinen pyörä, korjataan kone, tilataan tarvittavat osat ja laitetaan moottori sitten ensimmäiseen pyörään kiinni. Kateosat ja runko sekä kaikki mikä tarpeelliseksi nähdään niin puhalletaan ja maalataan ja puunataan. Lopputuloksen pitäisi kutakuinkin näyttää tältä
Seuraavana päivänä hommat tulikin sitten aloiteltua ja toista pyörää purettua. Purkaminen kävi sujuvasti tämmöisessä pyörässä.
Kun kone saatiin pöydälle ja tämä purettua, suunnitelma muuttui hiukan. Kampiakseli pitäisi käyttää koneistamolla, magneeton puoli oli ruosteessa vesisateiden takia ja kytkinpuoli ei toiminut kuten piti. Näin ollen varaosakone vaikutti paremmalta vaihtoehdolta, joka oli paljon paremmassa kunnossa kuin kiinni ollut. Keräsin koneet laatikkoon ja otin mukaan työpaikalle jossa voisin tarkastella paremmin ja samalla viedä koneistamoon sylinterin sekä kampiakselin.
Kommentoikaa vapaasti jos on ideoita projektia kohtaan, kuunnellaan ja vastaillaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.