Iltaa kaikille tasapuolisesti.
Motot.netissä aloitin 12-vuotiaana muistaakseni vuonna 2002 urani ja nyt muutama kymmenen pyörää (ja vuotta) myöhemmin ammattikin siis pyörii nyt mekaanikon hommissa moottoripyörien parissa.
Laite siis 2002 tai 2003 Vuoden "vanhanmallin" 125 Runneri. Vesijäähy, neliventtiilinen kone, 30mm kaasari ja 12-tuumaset vanteet kohtuu alustan kanssa (ei vaseliinikeulaa). Bensatankkikin 12 - litrainen
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Eli laite siis seissyt ex omistajan tarinan mukaan 5 - vuotta. Kaasarista hävinnyt alipainekalvon jousi mystisesti? Alkuperäinen eturengas paistopäivällä 2002 ja mittarissa kilsoja 6030km. Muuten täysin räpeltämätön "restomodi" projekti, eli siis ei mitään yliampuvaa tiedossa. Sleepperi luukki tiedossa ja ainoastaan Leovincen slipari (Honda Cbr 125) saattaa vähän paistaa. Ehkä maalautan keskiosan ja ilmanputsariin laitan lisäilmanottoreijät 12mm kumitulppien kera, että saa tarvittaessa tulpattua jos imuäänet liian kovat / keli märkä tai seos johonkin suuntaan vähän metsässä.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Lisäilen kuvia kunhan jaksan editoida ja latailla niitä tonne bugiseen bikepics:iin. Nostalgiamielessä voisi kokeilumielessä teipata mattamustaksi ja postin oranssit vanteet maaluuttaa niinku SR:n kanssa 2006
https://www.bikepics.com/pictures/11178 ... ilia-sr-50
https://www.bikepics.com/pictures/11178 ... ilia-sr-50
Jarrut oli aika jäätävät, nesteet juhlamokkaa ja palat vähän jumissa satuloissa. Nyt herkistelty edestä ja takaa.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Etujarrusatulan kökkö ehkä keulaöljyn jämiä. Pitänee ehkä noi ylärkorkit käyttää pumpuista auki ja vaihtaa öljyt. Ohjauslaakerissa ärsyttävä pieni pykälä, eli saatan perfektionistipäissäni senkin vaihtaa kun muut hommat todo listalta ruksittu pois.
Bensapumppu varalle jos toi nykyinen on homehtunut jumiin vanhasta bensasta. Kaikki letkut pitää vetää myös pumpunvaihdon yhteydessä uusiksi. Yläpään tiivistesarja ostettu myös varalle jos venakopan tiiviste on vaihtokunnossa välyksiä tarkistaessa.
Tukihaarukan ja eturenkaan laakerien tarkastus + uudelleen vaselointi.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Sähköt ok, Bilteman laatuakku korvaantui uudella Bilteman laatuakulla. Vanhaan alkuperäiseen Walboroon ei saanu koomiseseti osia erikseen mistään (kohokammion tiivistettä ja alipainekalvon jousta), niin tilattu Saksasta kokonaan uus Keihin CVK 305F (identtinen alkuperäisen kanssa). Malossin punanen suodatinelementti ja Iiridium tulppa heitetty samaan konkurssiin.
Variaattorin aukominen, tarkastelu ja hihnapölyjen moppaus
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Startin bendixi osittain jumissa, putsattu ja kevyesti rasvattu samalla. Hihna ilmeisesti alkuperäinen, Malossin kewlaria tilalle.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Rullat vaihtokunnossa ja rullien sisäosa irronnut tuosta muovirungostaan liukupalat suht ok:t ja variaattorin holkki liikku inhimillisesti. Perfektionistina sitten päätin tilata multivarin. Mukana tuli 14 ja 9,5g rullat, 14g rullat nakattu paikoilleen ja koeajojen jälkeen kevennetään 10-12g nurkille jos liian raskaat.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Tuoreet öljyt perään ja moottoriin tuli laiteltua myös. Jäähdytysnesteet kun laite käyntikunnossa.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Ei valitettavasti tykkää ja jaa ym somepaskaa tähän topikkiin rinnastettavissa, saa kommentoida tai kattella keski-ikäisen moporistin monologia
Motot.netissä aloitin 12-vuotiaana muistaakseni vuonna 2002 urani ja nyt muutama kymmenen pyörää (ja vuotta) myöhemmin ammattikin siis pyörii nyt mekaanikon hommissa moottoripyörien parissa.
Laite siis 2002 tai 2003 Vuoden "vanhanmallin" 125 Runneri. Vesijäähy, neliventtiilinen kone, 30mm kaasari ja 12-tuumaset vanteet kohtuu alustan kanssa (ei vaseliinikeulaa). Bensatankkikin 12 - litrainen
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Eli laite siis seissyt ex omistajan tarinan mukaan 5 - vuotta. Kaasarista hävinnyt alipainekalvon jousi mystisesti? Alkuperäinen eturengas paistopäivällä 2002 ja mittarissa kilsoja 6030km. Muuten täysin räpeltämätön "restomodi" projekti, eli siis ei mitään yliampuvaa tiedossa. Sleepperi luukki tiedossa ja ainoastaan Leovincen slipari (Honda Cbr 125) saattaa vähän paistaa. Ehkä maalautan keskiosan ja ilmanputsariin laitan lisäilmanottoreijät 12mm kumitulppien kera, että saa tarvittaessa tulpattua jos imuäänet liian kovat / keli märkä tai seos johonkin suuntaan vähän metsässä.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Lisäilen kuvia kunhan jaksan editoida ja latailla niitä tonne bugiseen bikepics:iin. Nostalgiamielessä voisi kokeilumielessä teipata mattamustaksi ja postin oranssit vanteet maaluuttaa niinku SR:n kanssa 2006
https://www.bikepics.com/pictures/11178 ... ilia-sr-50
https://www.bikepics.com/pictures/11178 ... ilia-sr-50
Jarrut oli aika jäätävät, nesteet juhlamokkaa ja palat vähän jumissa satuloissa. Nyt herkistelty edestä ja takaa.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Etujarrusatulan kökkö ehkä keulaöljyn jämiä. Pitänee ehkä noi ylärkorkit käyttää pumpuista auki ja vaihtaa öljyt. Ohjauslaakerissa ärsyttävä pieni pykälä, eli saatan perfektionistipäissäni senkin vaihtaa kun muut hommat todo listalta ruksittu pois.
Bensapumppu varalle jos toi nykyinen on homehtunut jumiin vanhasta bensasta. Kaikki letkut pitää vetää myös pumpunvaihdon yhteydessä uusiksi. Yläpään tiivistesarja ostettu myös varalle jos venakopan tiiviste on vaihtokunnossa välyksiä tarkistaessa.
Tukihaarukan ja eturenkaan laakerien tarkastus + uudelleen vaselointi.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Sähköt ok, Bilteman laatuakku korvaantui uudella Bilteman laatuakulla. Vanhaan alkuperäiseen Walboroon ei saanu koomiseseti osia erikseen mistään (kohokammion tiivistettä ja alipainekalvon jousta), niin tilattu Saksasta kokonaan uus Keihin CVK 305F (identtinen alkuperäisen kanssa). Malossin punanen suodatinelementti ja Iiridium tulppa heitetty samaan konkurssiin.
Variaattorin aukominen, tarkastelu ja hihnapölyjen moppaus
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Startin bendixi osittain jumissa, putsattu ja kevyesti rasvattu samalla. Hihna ilmeisesti alkuperäinen, Malossin kewlaria tilalle.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Rullat vaihtokunnossa ja rullien sisäosa irronnut tuosta muovirungostaan liukupalat suht ok:t ja variaattorin holkki liikku inhimillisesti. Perfektionistina sitten päätin tilata multivarin. Mukana tuli 14 ja 9,5g rullat, 14g rullat nakattu paikoilleen ja koeajojen jälkeen kevennetään 10-12g nurkille jos liian raskaat.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Tuoreet öljyt perään ja moottoriin tuli laiteltua myös. Jäähdytysnesteet kun laite käyntikunnossa.
https://www.bikepics.com/pictures/28202 ... ner-125-vx
Ei valitettavasti tykkää ja jaa ym somepaskaa tähän topikkiin rinnastettavissa, saa kommentoida tai kattella keski-ikäisen moporistin monologia
Viimeksi muokannut Jarez päivämäärä 8.11.2020 12:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762