milloin noissa skyteamin (200cc) koneissa alkaa CDI (?) rajoittamaan kierroksia?
ajattelin vaa, et jos ihan kokeilumielessä virittelisin sellaista tehokkaammaksi..
ja ton kokoluokan koneesta saa sitä tehoa käytännössä kierroksien kautta.
tolla tarkoitan siis sitä, että 200cc koneesta ei saada mitään 30hp@8000rpm, vaan ennemmin jotain 30hp@12000rpm (jota tuskin kiinalainen laatutyö kestää
).
realistinen tehotavoite olisi n. 20hp (koneelta). vakiona tosta lähtee n. 12-14 kiinalaista ponia koneelta. eli pitäisi jostain repiä ne puuttuvat 6-8hp, jotka yrittäisin saada:
1) Kannen työstö (Dremel ja Bilteman "mini-vinku" +kovametalliteriä, pakkelia .. yms.)
2) Kireämpi nokka + jäykemmät venttiilin jouset
(mahdollisesti jostain crossista, JOS sattuu löytymään joku nokka-akseli, jonka saa suht helposti modattua)3) Ignitechin säädettävä CDI + modatut Ducatin sähköt
4) Isompi kaasutin ; Dellorto PHF 34mm (kiihdytyspumpulla) tai muu vastaava
5) vapaailmansuodatin (Twinair, pipercross tms.)
6) Itsetehty pakoputki (suunnittelen sen laskurin avulla) + vapaasti virtaava äänenvaimennin
jospa noilla virityksillä saisi sen 20hp irti kinkkukoneesta..
kierroksia pitäisi ton ottaa silloin päälle 11 000rpm (jos vaan koneen osat kestävät).
mielipiteitä? kommenttia/kritiikkiä? ehdotuksia?
ja itse siis opiskelen autonasentajaksi ja olen aina ollut kiinnostunut 2t ja 4t moottoreista, sekä erityisesti niiden virittämisestä, niin ei tuo kaikki vaiva ja rahanmeno sen puolesta haittaa. parempi vaa, että opettelee virittämään nelari konetta tuon parissa, kuin auton, eikö?sitten jos vielä kertoisitte, että mistä noita skyteamin (200cc) koneen osia sais edullisesti? esim. vaihteiston, kytkimen.. yms. osia.
Suomessa ainakaan Motorpower ei enään myy 200cc skyteamin koneen osia... (muistaakseni).
ps. mahdollisesti laitan projutopikin pystyyn kesälomalla, koska silloin on enemmän aikaa
(ja rahaa).