Pojan Kymco rupesi viime syksynä oireileen, ei jaksanu startti pyöriä. Akun lataus auttoi hetkeksi.
Rupesin tutkimaan ja kun polkaisin käyntiin ja miittasin akulta, oli tulos noin 8v.
Hain uuden jännitteen säätimen ja asensin sen. Nyt tyhjäkäynnillä oli sen se 13V.
No tässä vaiheessa pyörä jäi talviteloille. Otin akun pois, latasin ja laitoin talvisäilöön.
Tänä keväänä sitten latasin akun pistin pyörään kiinni ja ,,,, parin päivän päästä ei startannut. mittasin akulta ja 8v oli jännite. Polkasin käyntiin, ja mittari näytti 12.4V kääsin kaasua ja Volttimittari näytti 10.7V. Kun hellitin kaasusta nousi 12V.
Latasin akun laturilla, ja parin päivän päästä taas ei sähköstartti jaksanut pyöriä.
Ja akun volttimäärä oli sen 8v.
Eli latauksessa on nyt vikaa. Onko uusi jänniteensäädin viallinen?
Miten kannattaisi jatkaa vian hakua?
Rupesin tutkimaan ja kun polkaisin käyntiin ja miittasin akulta, oli tulos noin 8v.
Hain uuden jännitteen säätimen ja asensin sen. Nyt tyhjäkäynnillä oli sen se 13V.
No tässä vaiheessa pyörä jäi talviteloille. Otin akun pois, latasin ja laitoin talvisäilöön.
Tänä keväänä sitten latasin akun pistin pyörään kiinni ja ,,,, parin päivän päästä ei startannut. mittasin akulta ja 8v oli jännite. Polkasin käyntiin, ja mittari näytti 12.4V kääsin kaasua ja Volttimittari näytti 10.7V. Kun hellitin kaasusta nousi 12V.
Latasin akun laturilla, ja parin päivän päästä taas ei sähköstartti jaksanut pyöriä.
Ja akun volttimäärä oli sen 8v.
Eli latauksessa on nyt vikaa. Onko uusi jänniteensäädin viallinen?
Miten kannattaisi jatkaa vian hakua?