Kierroslukumittarit

vesku!!
Paikkakunta:
ii salami
Liittynyt:
21.3.2007 22:25

ViestiKirjoittanut vesku!! » 5.8.2007 12:22

vesku!! kirjoitti:
vesku!! kirjoitti:joojoo :D mut mites peeveesee sais tollasen mittarin :) kokeilin tänää vanhaa mittari jossa oli punane,vihree ja musta johto :D punasen laitoin sinne puolan(mustakeltane,tankin alla,vasemmalla puolella puolaa) ja musta maihin.mittarissa pomppas 1000rpm ja sammuu :D osaisitteko sanoo mikä mihinki :)

hiljane tääki paikka :D

hyyymmmnnn :) eikö kukaa tiiä :D
^Tommi^
Pyörä:
JinQ mana -06
Liittynyt:
9.3.2007 12:39

ViestiKirjoittanut ^Tommi^ » 5.8.2007 23:00

jooh no mimmonenkas kierros lukumittari tohon mankiin kävis?? mielellään joku melko halpa ja voiko jonku tommosen autoon tarkotetun mittarin laittaa mankiin?? ja tiedoks vaan et jos joku ei tiennyt niin honda manki on nelitahti.. :D (kaikkihan tietää ton)
ps.. mielellään semmonen mittari joka löytyis motonetistä.. siis ei täätlä vaan bilteman kaltainen liike nimeltä motonet http://www.motonet.fi/?id=1
Viimeksi muokannut ^Tommi^ päivämäärä 5.8.2007 23:01, muokattu yhteensä 1 kerran
eagle1
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
5.2.2007 22:41

ViestiKirjoittanut eagle1 » 9.8.2007 14:10

Sanokaas onko mahollista asentaa kierroslukumittari pv:seen jossa ei ole kärjellistä sytytystä ja jos on, niin miten???
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 9.8.2007 20:11

^Tommi^ kirjoitti:jooh no mimmonenkas kierros lukumittari tohon mankiin kävis?? mielellään joku melko halpa ja voiko jonku tommosen autoon tarkotetun mittarin laittaa mankiin?? ja tiedoks vaan et jos joku ei tiennyt niin honda manki on nelitahti.. :D (kaikkihan tietää ton)
ps.. mielellään semmonen mittari joka löytyis motonetistä.. siis ei täätlä vaan bilteman kaltainen liike nimeltä motonet http://www.motonet.fi/?id=1


Ajatteleppas hetki, onko autot 2 tahtisia? vai onko ne 4-tahtisia ja diisseleitä niinkuin ne taitavat olla, joten miksei normaali auton mittari sopisi?
^Tommi^
Pyörä:
JinQ mana -06
Liittynyt:
9.3.2007 12:39

ViestiKirjoittanut ^Tommi^ » 9.8.2007 23:11

Neula kirjoitti:
^Tommi^ kirjoitti:jooh no mimmonenkas kierros lukumittari tohon mankiin kävis?? mielellään joku melko halpa ja voiko jonku tommosen autoon tarkotetun mittarin laittaa mankiin?? ja tiedoks vaan et jos joku ei tiennyt niin honda manki on nelitahti.. :D (kaikkihan tietää ton)
ps.. mielellään semmonen mittari joka löytyis motonetistä.. siis ei täätlä vaan bilteman kaltainen liike nimeltä motonet http://www.motonet.fi/?id=1


Ajatteleppas hetki, onko autot 2 tahtisia? vai onko ne 4-tahtisia ja diisseleitä niinkuin ne taitavat olla, joten miksei normaali auton mittari sopisi?

niin mutta autossa on neljä ta enemmän sylintereitä, että eikös se anna sillon väärän lukeman vaikka molemmat ois nelitahteja?
Atte_92
Pyörä:
Suzuki s1 ja Gilera Stalker
Paikkakunta:
varparanta big city
Liittynyt:
16.12.2006 17:42

ViestiKirjoittanut Atte_92 » 13.8.2007 20:32

ootteko koitellu tämmöstä peeveeseen kärjettömään sytytykseen,http://www.tietomyrsky.fi/tuotteet/kierros/?lang=FI onko toimiva?
Perunakeisari
Pyörä:
Solifer SM -79
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
13.8.2004 15:26

ViestiKirjoittanut Perunakeisari » 14.8.2007 16:20

Mitäs ootte mieltä ,kun ajattelin laittaa PV:seen tallista löytyneen 2-tahtisen ja 1-pyttysen kevarin kiekkamittarin? Virta tulisi akusta.
Ei riemulla rajaa, kun kytkin luistaa
DarkDog
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2007 17:32

ViestiKirjoittanut DarkDog » 26.8.2007 11:31

Mistäs saisin yamaha dt 125 hyvän ja halvan kierroslukumittarin mikä kiertäs vaikka siihen 12 000rpm.
valis
Liittynyt:
11.6.2007 16:28

ViestiKirjoittanut valis » 26.8.2007 13:40

Nyt tuli idea kierroslukumittariin liittyen. Jos täällä on joku sähköopin osaava, niin voisin tarvita apua, tai ainakin tiedon että tulisiko toimimaan. Itellä ei tuo sähköoppi ole enää niin hyvin muistissa, mutta kyllä tän pitäis vielä suht helppo juttu olla =)

Eli:

Ledikierroslukumittari. Topicin ekalla sivulla jo lukikin tästä jotain, mutta linkki ei enää toiminut. Ideana olisi siis, että derbin mittariston yläreunaan pistäisin yhteensä yhdeksän lediä: 3 vihreää, 3 keltaista, 3 punaista. Nämä sitten syttyisivät sitä mukaa kun kierrokset kasvavat.

Toteuttamisen ajattelin seuraavasti:

Ledit kytkettäisiin samaan virtalähteeseen kuin ajovalot, eli dynoon(tai miksi sitä mopossa kutsutaankaan). Ensimmäinen ledi olisi ilman vastusta, toiseen heikko vastus, kolmanteen vähän isompi jne.. Näin järkeilin että se voisi jopa toimia. Semmoinen asia vain mietityttää, että kun viimeinen ledi syttyy, niin ensimmäinen saa jo melkoisen paljon jännitettä. Pitäisikö siihen sitten laittaa jokin jännitteensäädin, vai miten ongelma ratkeaisi. Isompijännitteisellä ledillä homma ei toimisi, koska sekin alkaisi palamaan vasta myöhemmin.

Onko jännitejuttu lukuunottamatta toimiva viritys, vai pitääkö jotain muuttaa?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.8.2007 14:43

valis kirjoitti:...Ledit kytkettäisiin samaan virtalähteeseen kuin ajovalot, eli dynoon(tai miksi sitä mopossa kutsutaankaan)...

Luultavimmin valoille jännite tulee jännitesäätimen kautta, joten jänniteen suuruus on likimain sama kokoajan. Pitäisi ottaa suoraan magneeton valopuolalta, jotta homma onnistuu. Itse kytkentä on yksinkertaisimmillaan helppo.
Tässä on yhteen toiseen hommaan tekemäni kytkentä.
http://img165.imageshack.us/img165/1061/vumeter1sz4.png

Tässä toiminta on sellainen, että kun tuosta potentiometristä (VR1) säätää, ledien saama jännite vaihtelee. Ledit syttyvät järjestyksessä sitämukaa, kun jännite kasvaa. Käytettäessä tätä kierroslukumittarina, akun sijasta johdot kytketään magneeton valopuolaan.

Tarkkuudesta ei oikein voi puhua (ellei sitten onnistu hakemaan vastuksien suuruutta niin hyvin paikalleen), mutta ainakin kytkentä on yksinkertainen ja ledit syttyvät järjestyksessä, kun jännite kasvaa ja sammuvat kun jännite taas alenee. Jännitteen ylittäessä 14V. kaikki ledit palavat (siis ovat kirkkaina :)).

Tämä kytkentä on jo toiminnassakin. Se on tuossa RD yamahassani. Se seuraa YPVS servon toimintaa. (laitoin siis ton potentiometrin kääntymään servon mukana)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
valis
Liittynyt:
11.6.2007 16:28

ViestiKirjoittanut valis » 26.8.2007 14:53

Väittäisin kyllä että jännite kasvaa kierrosten mukaan, sillä tyhjäkäynnillä ajovaloja ei päivällä edes huomaa, kierroksia antamalla valot kirkastuvat.
ville.k
Liittynyt:
20.6.2006 20:35

ViestiKirjoittanut ville.k » 28.8.2007 17:55

Pistinpäs sähköpostia Tietomyrsky OY:lle Ledkiekkamittarista. Jos vaikka laittais sen mopoon kiinni ja sais vielä toimimaan ni ois aika timmi.
Ainoa miinus tietenkin on että kotelo täytyy itse vääntää jostain

Edit: http://www.tietomyrsky.fi/tuotteet/kierros/?lang=FI
If you are not breaking parts, you are not making enough power! OSTETAAN JUPITER 219:n takaratas!
<-<-<-<-Galleriaan
-tribla-
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.3.2007 15:32

ViestiKirjoittanut -tribla- » 28.8.2007 18:10

Kotelonhan saa mistä vaan. Mut kerro sitte ku tiiät jotain, vois itekki tollasen 'sarjan' hommata. >:)
ville.k
Liittynyt:
20.6.2006 20:35

ViestiKirjoittanut ville.k » 29.8.2007 16:48

-tribla- kirjoitti:Kotelonhan saa mistä vaan. Mut kerro sitte ku tiiät jotain, vois itekki tollasen 'sarjan' hommata. >:)

Joo ton kotelon saa väännettyä melkeen mistä vaan.
Ne sanovat että mittari täytyy ohjelmoida (tiedä sitten miten), mutta mittarin saa valmiiksi ohjelmoituna 4¤ lisähintaan
If you are not breaking parts, you are not making enough power! OSTETAAN JUPITER 219:n takaratas!
<-<-<-<-Galleriaan
-tribla-
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.3.2007 15:32

ViestiKirjoittanut -tribla- » 29.8.2007 17:53

Eli onko tossa jotkut asennusohjeet mukana? Autoon tarkotettu vai? Eikai se paha hinta oo jos biltemasta saa kiekkamittarin 25¤ ja tän ohjelmoituna 21¤.

Edit. 23¤ eikä 21

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista