Äh mikähän gepardia taas vaivaa
250km männänvaihdon jälkeen takana (leipas viime syksynä), mitä ny kerkes ajella alle viikon toimi kun unelma. Otin alussa vähä varovaisemmin mut iha normaali ajoa tässä jo. Ainut mikä oli nii täytettiin paisari vähä liian täytee, tuli korkin kautta ulos alussa ylimääräset nesteet (ei hirveästi)..
Nyt sit tosiaan 250km takana, ajelin isoa tietä tonne kauemmaks ja tulin pikkuteitä takasin kaupunkiin, sitten booas vaan yhteen risteykseen. Pikkusen kaasutin ennen sitä ja ei ottanu kierrosta, sit hävis kokona an kierrokset ja sammu. Ei lähteny sit käyntii mitenkään, jätin jäähtyy pariks tuntii ja tulin uudestaan koittaa. Lähti startin rumppaamisella sitte ennen akun tyhjentymistä hyvin käyntiin ja lähin ajelee varovasti kotiinpäin. Kerkesin jonkun puol kilometrii ajella ku teki saman risteyksessä, tyhjäkäynnillä valoissa oli kyl varmaan yli puol minuuttii mut sit sammahti ja ei lähteny enää mitenkää käyntii. Olipa sitte matkaa kotiin, ei millää starttaillu nii piti kaskon piikkiin sitten soitella hinauspalvelut kotia päin.
Seuraavana päivänä sitten availtiin paisarin korkki, siellä olikin vähä ilmataskuu jääny ku tuo säiliö on vähä jännänmuotone, oli nesteraja ehkä sittenki alle minimin. Mutta oisko tuo kevyesti lämpöleikannu? Ku jotenki tullu ylimäärästen nesteiden mukana korkin kautta tuost pinnalta vaa ja jääny ilmaa tonne nii hämäs se raja sillo. Samalla sitten katoin tulpan, oliha tuo aika karstanen ku tosi rikas seos on ettei vaa leikkailis. Lisäiltiin nesteet kunnolla ettei jääny ilmataskuja, putsailin tulpan, ja gepardi starttas hipasusta.
Nesteetki pysy sisällä ja lähin vähä korttelirallilla lämmittelee konetta ettei enää vuoda tosiaan nestettä tms. Tuntu taas pelittävän ku unelma, toimi normaalisti ja starttas heti koko ajan. Lähin sitte vähän kauemmaks ja normaalisti edelleen pelitti. Sitten ku jätin seisomaan ajon jälkee pariks tuntii, starttas edelleen iha hipasusta, mutta buuas sitten samalla tavalla ekaan risteykseen startin jälkeen heti ku uskalsin yli kilometrin kotoolta liikkuu. Työntöreissuha siitä tuli ku ei millää startannu
Jokuhan tässä nyt on, joko se karstottaa/kastelee tulppaa iha pirusti (ajossa, miten?), mutta miks toimi 250km iha hyvin ja nyt alko temppuilee? Pyörällä ajettu joku reilu 15tkm. GPR Racing 06', tyhjennetty vakioputki, PS280/TK25. Rikashan toi seos on, mutta miks just nyt alkais karstottaa tulppaa, ja miks starttas eilen mut hyyty ekaan risteyksee.
Eli tää joko kastelee tulppaa, eikai toi sentään kevyttä lämpöleikkausta oo? Aina pienessä vauhdissa/tyhjäkäynniltä ny buuannu sammuksii eikä mitää renkaat menny lukkoon. Mistä pitäs lähtee ettii vikaan?
Taustoja vielä sen verran että tosiaan viime syksynä leipas isommasta vauhista asiantuntijan mukaan bensansaannin loppumiseen, kaasariha se oli sit vähä likane. Männänmuruja joutu reiän takii sit palotilaanki mutta ne kyl putsattiin huolella sieltä pois, ei kai niillä nyt enää osaa ja arpaa ku 250km toimi ku morsian kuitenkin .