Yamaha DT 125R

Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 22.4.2016 23:07

Liikaa öljyä vain lienee. Kampuran stefakin kävi mielessä mutta silloin kyllä kone syö sitä öljyä, savuttaa ja on vedoton.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
J0UZIMAN
Liittynyt:
17.4.2016 12:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut J0UZIMAN » 24.4.2016 21:52

Onkohan mitään vaikutusta koneen käymiseen jos repii irti tankin sisältä ton pellin kokonaan pois? Vituttaa, kun ei nää paljon bensaa on. :)
Kuva
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 24.4.2016 22:03

Ei se mitään vaikuta vaikka poistaiskin, eipä sinne silti paljoa näe. Ite nollaan trippimittarin aina tankilla käydessä ja kattelen sitten siitä että kauanko vielä pääsee. Tuo mun 200:nen menee varatankille yleensä siinä 80km ajon jälkeen ja 100km paikkeilla on pakko päästä tankkaamaan.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Jake991
Pyörä:
Wr125r, Dt125r
Paikkakunta:
Ilomantsi
Liittynyt:
12.4.2015 22:28
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Jake991 » 20.7.2016 23:18

Paljos tuommosen detsin pitäs kiertää? Oma ei ota kierroksia kun 7k asti eli loppuuko athenan putkessa tehoalue vai kusettaako kierroslukumittari..? Ei oikeen ole kokemusta näistä vajaa tahtisista :D
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.7.2016 21:13

J0UZIMAN kirjoitti: jos repii irti tankin sisältä ton pellin kokonaan pois?

Sen pellin tarkoitus on kertoa tankkaajalle, että älä tankkaa enempää. Moottoripyörää kallistetaan kurveissa ja piripintaan tankattu tankki kusee turhaan korkin korvausilmakanavan kautta bensaa tankin päälle. Farkkuihin ne siitä toki imeytyy, mutta tankin sisäpuolella siitä olisi enemmän hyötyä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 21.7.2016 23:52

Jake991 kirjoitti:Paljos tuommosen detsin pitäs kiertää? Oma ei ota kierroksia kun 7k asti eli loppuuko athenan putkessa tehoalue vai kusettaako kierroslukumittari..? Ei oikeen ole kokemusta näistä vajaa tahtisista :D

Kyllä Athenalla pitäis rinkiä löytyä sinne 10krpm tienoille asti.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Jake991
Pyörä:
Wr125r, Dt125r
Paikkakunta:
Ilomantsi
Liittynyt:
12.4.2015 22:28
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Jake991 » 22.7.2016 12:41

Mikähän sitten mahtaa olla ettei pyörä kierrä kunnolla? 4500rpm ottaa tehopiikin mutta alkaa pätkiä ja röpöttää 5-7k kierroksillaja tekee samaa vakioputkella
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut HateCrew » 22.7.2016 13:41

Pakoaukonsäädin jumissa ala-asentoon tai väärin päin asennettu?

Jos pakoaukosäädin toimii kunnolla niin tehoja alkaa tulla kunnolla siellä 7k rpm paikkeilla.

EDIT:
https://www.youtube.com/watch?v=M8Hzs9HUxOY

Tuossa videossa esimerkkiä miten pitäisi toimia. Kun tuo musta halhlo on reiän kohdalla pitäisi säätimen olla täysin auki ja pakoaukkoon katsottaessa laippa on saumattomasti kolossaan eli pakoaukko niin suuri kuin se voi olla.
1999mizo
Pyörä:
Yamaha DT 125-X
Liittynyt:
22.7.2014 22:08
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut 1999mizo » 13.8.2016 13:00

Sähkökaavioita ottaisin vastaan hyvin mielelläni :roll: Mitkä johdot cdi:ltä menee pickupille?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 13.8.2016 16:53

Yleensä valko-vihreä ja valko-punainen johto.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut HateCrew » 13.8.2016 18:13

http://www.dt125.cz/download/Service_Manual-DT125R.pdf

Tuolta löytyy kokonainen Haynesin korjausopas kytkentäkaavioineen
Aatsa99
Liittynyt:
1.10.2016 14:39
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Aatsa99 » 1.10.2016 14:44

Noniin mikkäs on tzr/dt kannen/sylkän kiristysmomentit??
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut HateCrew » 1.10.2016 14:56

Yllä olevasta korjausoppaasta löytyy
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.10.2016 17:17

HateCrew kirjoitti:Yllä olevasta korjausoppaasta löytyy

Niinpä.. Lähes päivittäin mä ihmettelen sakkia. Kun mä olin nuori, nentiin kirjastoon ja jos sieltä ei vastausta kysymykseen löytynyt, alkoi kova selvittely. Nykyään on kaikki yhden googlauksen päässä ja mikäli siihen ei kykene, tyly mutta paras vastaus on vaan se KVG :D
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Jake991
Pyörä:
Wr125r, Dt125r
Paikkakunta:
Ilomantsi
Liittynyt:
12.4.2015 22:28
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Jake991 » 6.10.2016 13:16

Pa-säädin kyllä pitää sen äänen kun laittaa virrat päälle ja kun pa-säätimen kopan ottaa pois niin se säätöhomma pitäisi olla kohdallaan. Läpät on vaihdettu uusiin ja suutin vaihdettu 290->250 mutta ei mitään vaikutusta.. Voisiko männän vaihto auttaa vai mitä pitäs seuraavaksi kokeilla? Pitäs saada viimestään lumille toimimaan :D
Edit: Mistäs tietää toimiiko se säädin "väärinpäin" vai oikeinpäin? Ja mahtaskohan olla järkeä kokeilla ->300 suuttimella kun ilmanputsarista tais olla reikälevy poistettu