Honda CB125:set

teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 2.8.2009 21:01

Oishan se kärjetön sytytys periaatteessa vähän huolettomampi... Mutta ei maksa vaivaa vaihtaa kärjetöntä sytytystä, ei kuitenkaan kaikkein ongelmallisin kohta tossa mopossa ole. Mutta joo, vois vissiin tehdä konkalle ainaki jotain, kärjet räpsiny ihan hassun muotoseks.
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 2.8.2009 22:30

-slayer-: Kyllähän ne saa toimimaan, mutta aina on kiva harrastaa. Vähän sama asia kun itsellä noissa jarruissa, pysähtyyhän tuo alkuperäiselläkin mutta on tuo nestejarru ollut ihan kiva parannus siitä huolimatta :)
vezcu
Pyörä:
Honda CB 125 T
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
7.9.2006 17:58

ViestiKirjoittanut vezcu » 5.8.2009 13:24

Mites tarkkoja vehkeitä nämä ovat kaasarin säätöjen suhteen? Rupesin miettimään jos toi tulppavika aiheutuisi liian rikkaasta seoksesta, tosin suuttimet ovat vain 2 numeroa isommat kuin vakiot. Kanteenkin pitäisi vielä ne kumit vaihtaa, perkele, kun en saa mitään aikaan :x
MYYDÄÄN HONDA CB 125 T, ota yhteyttä YV:llä !!
Soliferpoika
Pyörä:
Honda CB125T -77,-80 ja Solifer SM -75
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
21.8.2007 21:57

ViestiKirjoittanut Soliferpoika » 10.8.2009 22:28

Elikkäs joka kerta säätänyt sytytykset niin että F1-merkissä vasen kärki mittarin mukaan aukeaa, sekä F2-merkissä oikea kärki. Ja välykseksi 0.35mm ja eikun tienpäälle. "Ohhoh kuinka kone vetää", 50km menty, havaittavissa pätkivää röpellystä 9 000-10000 välissä. 100km kohdalla jo huomaa kuina kone ei vedä 8500rpm jälkeen minnekään, pätkii niin pirusti. Takaisin säätämään, oikea kärki noen peitossa ja väli enää 0.25mm, sekä F2-merkkin ajoitus siirtynyt myöhäiselle. Lukkoprikkaa ja lukitetta käytetty enemmän kuin laki sallii ja tuloksetta.
-slayer-
Pyörä:
ne kaikki kakskytä
Liittynyt:
24.5.2006 21:45

ViestiKirjoittanut -slayer- » 15.8.2009 10:12

Mitkä ovat K5/B6 moottoreiden kannenpulttien momentit? Itse en oikein ottanut selvää tuosta ranskalaisesta korjaus manuaalista ;) Kone ois nyt kasassa ja menossa runkoon kiinni kunhan oikeat momentit saisi selvitettyä. Huomasin muuten sittenkin että nokkaketju olisi ollut jo vaihdon tarpeessa, joskus tarkistin että hyvä on, mutta huomasin nyt vaan, että oli pari liitosta jotka oli melkosen löysiä. Noh kyllä tuolla vielä ajelee tämän loppukesän ajot ainakin.
-slayer- kaikkien kirjotusvirheiden äiti
jokup
Liittynyt:
22.1.2008 20:54

ViestiKirjoittanut jokup » 15.8.2009 10:51

Tervehdys cb-kuskeille.

Ohjauslukon häätyisi uusia kun avain on hukassa, joten mistä olette tilanneet uuden ohjauslukon? Ratsuna toimii vuoden 82' 125 t.
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 15.8.2009 14:26

Mopo-osa.com (/fi?)

Monkeyn lukko kävi. Mopo-Sportilla ei näyttäny ainakaan olevan... Mopo-Osassa oli myös 6 voltin tööttikin...
holle-
Liittynyt:
18.8.2009 18:36
cb vanhus kuntoon..

ViestiKirjoittanut holle- » 18.8.2009 18:58

löysin tuolta tallin perukoilta tommosen cb vanhuksen... elikkä mallin nimi olis honda cb 125 k5 twin, ikää sillä laskujeni mukaan on nyt 39 vuotta( 1971) kyselisin että onko etuhaarukka täysin sama myöhemmissä pyörissä / mitä erillaista uudemmissa on, kun olisi tarkotus kunnostaa museorekisteriin?mielellään ostaisin jonkun räystäänalusen varaosapyöräks jos on yydä, mut tuskin on:D
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 20.8.2009 11:54

holle- kirjoitti:löysin tuolta tallin perukoilta tommosen cb vanhuksen... elikkä mallin nimi olis honda cb 125 k5 twin, ikää sillä laskujeni mukaan on nyt 39 vuotta( 1971) kyselisin että onko etuhaarukka täysin sama myöhemmissä pyörissä / mitä erillaista uudemmissa on, kun olisi tarkotus kunnostaa museorekisteriin?mielellään ostaisin jonkun räystäänalusen varaosapyöräks jos on yydä, mut tuskin on:D


Ei ole, haarukka muuttuu muistaakseni -75 tai -77.

Mullahan tuommonen koovitonen olisi vuosimallia -73 mutta sitäpä ei passaa myydä.
Dank memes melt steel beams.
-slayer-
Pyörä:
ne kaikki kakskytä
Liittynyt:
24.5.2006 21:45

ViestiKirjoittanut -slayer- » 20.8.2009 16:41

Tume34 kirjoitti:
holle- kirjoitti:löysin tuolta tallin perukoilta tommosen cb vanhuksen... elikkä mallin nimi olis honda cb 125 k5 twin, ikää sillä laskujeni mukaan on nyt 39 vuotta( 1971) kyselisin että onko etuhaarukka täysin sama myöhemmissä pyörissä / mitä erillaista uudemmissa on, kun olisi tarkotus kunnostaa museorekisteriin?mielellään ostaisin jonkun räystäänalusen varaosapyöräks jos on yydä, mut tuskin on:D


Ei ole, haarukka muuttuu muistaakseni -75 tai -77.

Mullahan tuommonen koovitonen olisi vuosimallia -73 mutta sitäpä ei passaa myydä.


B6 mallin keula varsin erillainen verratuna K5 malliseen, mm. levyjarrulla varustettu ja muutenkin erilainen.
Viimeksi muokannut -slayer- päivämäärä 30.8.2009 15:39, muokattu yhteensä 1 kerran
-slayer- kaikkien kirjotusvirheiden äiti
-slayer-
Pyörä:
ne kaikki kakskytä
Liittynyt:
24.5.2006 21:45

ViestiKirjoittanut -slayer- » 23.8.2009 13:12

Nyt tuli erikoinen vika; kun pyörän laittaa käyntiin, se käy ja tyhjäkäynti on hyvä, mutta kun aavistuksenkin lisää kaasua alkaa kuulua kova sähköinen rätinä, vähän kuin virtaa menisi runkoon. Ääni kuuluu mielestäni kärkien luota ja on hyvin voimakas. Tätä ääntä ei ollut vielä ensimmäisellä kerralla kun lähdin ajamaan, jolloin ajoin 1km matkan 40km/h nopeutta aivan matalilla kierroksilla, sitten nostinnopeutta 60km/h jolloin pätkäskahdesti ja sammui eikä lupaillutkaan käyntiin. Noh työnnettyäni kotiin ja aukastuani kannen kopan, huomasin, että olin unohtanut laittaa nokka-akselin päähän pultin+rikan joka pitää keskipakoa tulemasta ulos päin, ja se oli tietenkin tullut ulospäin ja menohan loppuu sillonsiihen. Noh mitään vahinkoa ei tietysti tapahtunut, laitoin osat paikoilleen ja lähti käyntiin hyvin. Tämän jälkeen kuitenkin on tuo erikoinen sähköinen ääni tullut. Onko kellään ollut vastaavan kuuloista vikaa?

Tänään puran konetta vielä ja etsin mahdollista vikaa. Niin ja sytytys on säädettys ja kärkiväli on oikea, on kyllä nokkaketju vaihtokunnossa kun ei saa täsmälleen samoja arvoja sylintereille ja ketkjukin on kiristetty ääriasentoonsa. Voiskiko olla että ketju tai joku ratas ei nyt ole ihan paikoillaan ja ääni kuuluisikin siitä? En ole uskaltanut yhtään enempää laittaa kierroksia, ääni kuuluu todella voimakkaana heti kun ihan aavistuksenkin laittaa kierroksia.
-slayer- kaikkien kirjotusvirheiden äiti
jokup
Liittynyt:
22.1.2008 20:54

ViestiKirjoittanut jokup » 25.8.2009 17:04

Ostetaan kohtuukuntoinen penkki Honda cb 125 t 1982:een, lukko ei ole pakollinen.
vezcu
Pyörä:
Honda CB 125 T
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
7.9.2006 17:58

ViestiKirjoittanut vezcu » 8.9.2009 21:20

Nyt on tullut kilsoja noin 300 ja uusi ongelma ilmestynyt. Tehot ovat alkaneet hiipumaan, täyskaasulla ei voi ajaa ja rajoittaa kierrokset n. 10500 eli kulkua tulee juuri ja juuri 100 km/h. Tuon enempää se ei ole missään vaiheessa kulkenutkaan, mutta nyt vauhti on tippunut jo 90 km/h kohdille. Mikä mättää?
MYYDÄÄN HONDA CB 125 T, ota yhteyttä YV:llä !!
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 13.9.2009 21:57

Tulpat, kaasarit, kärjet, venttiilinvälykset, ilmanputsarit, akku ?
jokup
Liittynyt:
22.1.2008 20:54

ViestiKirjoittanut jokup » 15.9.2009 17:46

Pitäisi voimanpesä irroittaa kokonaan rungosta ja vaihtaa tiivisteet siinä oheessa. Kuinka helposti irroittaminen käy, mitä pitäisi huomioida purkaessa ja mahdollisesti takaisin kasatessa?