Muurari kirjoitti:Mitä reittiä teillä menee kaasuvaijeri ja mikä ois paras reitti?
ma$$i kirjoitti:Staattori:
-Vihreä-punainen ~+100 ohmia
-Punamusta-punavalkoinen ~15 ohmia
Puola:
Tähän hätään mulla ei ole valmiita arvoja sanoa suoraan, mutta mittaa silti ja kerro tulokset.
Edit: netistä löyty, korjatkaa jos väärässä:
-"Primary coil" - Blue/white -ground 0.30 ohm.
-"Secondary coil" - blue/white -ignition wire - 6.30 kilo-ohm
Tulpanhattu ja johto.
Tsekkaa myös että sytkä on asetettu oikeaan kohtaan (staattorin asento)
CDI boksia ei voi mitata, mutta se voi olla hajalla ja aiheuttaa nimenomaan pätkimistä.
Jännitteensäätimen ei pitäisi sytkään vaikuttaa(?).
Kokeiliko jo pienentää tulpan kärkiväliä?
Niin se pakoaukonsäädin toimi?
Muurari kirjoitti:Mitä reittiä teillä menee kaasuvaijeri ja mikä ois paras reitti?
ma$$i kirjoitti:Johan on perkeen vika
Oliko puolanki arvot iha jees?
Tulpan kärkivälin pienennys listalle seuraavaksi.
Se staattorin asento on ihan minuutissa tsekattu, kannattaa katsoa. Eli se staattorin pohjalevyn merkki pitää olla kohdakkain lohkossa olevan oikeanpuolimmaisen merkin kanssa. En nyt muista pitikö vauhtis nappasta irti vai mahtuko sen yläpuolelta kurkkaan viivat.. Voi olla että mahtui, voi olla ettei.
Ja sitten edelleen herää kysymys rikkinäisestä CDI boksista..
Koeta alkuun ottaa se irti, putsaa liittimet ja suihkuttele vaikkapa vähän WD:tä. Sitten tiukasti kiinni. Kontaktiongelmiakin voi olla.
Kannattaa ehkä soitella motokeitaan suuntaan ja selittää vika, jonka jälkeen kysellä vähän suuntaa antavaa diagnoosia.
E: Tuli tässä mieleen että jos suinkin mahdollista niin tarkasta mg puolen stefa. Eli samalla tarkastuksella kuin se staattori, tosin nyt joudut irrottamaan vauhtiksen ja staattorin, jotta pääset stefan tutkaseen. Pitäisi olla ihan kuiva eikä yhtään kostea/hikoillut. Kasauksessa momenttiavain on ystävä. Ja vinkkinä, PV:n ulosvetäjällä saa täydellisesti vauhtiksen irti ja maksaa huimat 5€ . Itse kannattaa viritellä vauhtiksen kiinnipitotyökalu, viimeistään remonttia tehdessä sitä tarvitsee ja onhan sellainen hyvä olla.
iemelii kirjoitti:ma$$i kirjoitti:Johan on perkeen vika
Oliko puolanki arvot iha jees?
Tulpan kärkivälin pienennys listalle seuraavaksi.
Se staattorin asento on ihan minuutissa tsekattu, kannattaa katsoa. Eli se staattorin pohjalevyn merkki pitää olla kohdakkain lohkossa olevan oikeanpuolimmaisen merkin kanssa. En nyt muista pitikö vauhtis nappasta irti vai mahtuko sen yläpuolelta kurkkaan viivat.. Voi olla että mahtui, voi olla ettei.
Ja sitten edelleen herää kysymys rikkinäisestä CDI boksista..
Koeta alkuun ottaa se irti, putsaa liittimet ja suihkuttele vaikkapa vähän WD:tä. Sitten tiukasti kiinni. Kontaktiongelmiakin voi olla.
Kannattaa ehkä soitella motokeitaan suuntaan ja selittää vika, jonka jälkeen kysellä vähän suuntaa antavaa diagnoosia.
E: Tuli tässä mieleen että jos suinkin mahdollista niin tarkasta mg puolen stefa. Eli samalla tarkastuksella kuin se staattori, tosin nyt joudut irrottamaan vauhtiksen ja staattorin, jotta pääset stefan tutkaseen. Pitäisi olla ihan kuiva eikä yhtään kostea/hikoillut. Kasauksessa momenttiavain on ystävä. Ja vinkkinä, PV:n ulosvetäjällä saa täydellisesti vauhtiksen irti ja maksaa huimat 5€ . Itse kannattaa viritellä vauhtiksen kiinnipitotyökalu, viimeistään remonttia tehdessä sitä tarvitsee ja onhan sellainen hyvä olla.
Puolaan arvot oli joo kunnossa. Cdi liitoksiin suihkautin sähköosien crctä. Pitää vielä huomenna koittaa miten käy ku ei kerinny testaamaan että auttoko liitoksien ramppailu. Ja muut mitä mainitsit
naapurinjerenpekonit kirjoitti:Millaisia virityksiä ootte käyttäny näissä vehkeissä, että saa sytytyksen estettyä? Kotarin oma virtalukko 80€. Kannattaisiko ostaa? Vai sitten paljon edullisempi vaihtoehto, että katkaisija jonnekkin piiloon? Levyjarrulukkoa käytän kuitenkin.
iemelii kirjoitti:iemelii kirjoitti:ma$$i kirjoitti:Johan on perkeen vika
Oliko puolanki arvot iha jees?
Tulpan kärkivälin pienennys listalle seuraavaksi.
Se staattorin asento on ihan minuutissa tsekattu, kannattaa katsoa. Eli se staattorin pohjalevyn merkki pitää olla kohdakkain lohkossa olevan oikeanpuolimmaisen merkin kanssa. En nyt muista pitikö vauhtis nappasta irti vai mahtuko sen yläpuolelta kurkkaan viivat.. Voi olla että mahtui, voi olla ettei.
Ja sitten edelleen herää kysymys rikkinäisestä CDI boksista..
Koeta alkuun ottaa se irti, putsaa liittimet ja suihkuttele vaikkapa vähän WD:tä. Sitten tiukasti kiinni. Kontaktiongelmiakin voi olla.
Kannattaa ehkä soitella motokeitaan suuntaan ja selittää vika, jonka jälkeen kysellä vähän suuntaa antavaa diagnoosia.
E: Tuli tässä mieleen että jos suinkin mahdollista niin tarkasta mg puolen stefa. Eli samalla tarkastuksella kuin se staattori, tosin nyt joudut irrottamaan vauhtiksen ja staattorin, jotta pääset stefan tutkaseen. Pitäisi olla ihan kuiva eikä yhtään kostea/hikoillut. Kasauksessa momenttiavain on ystävä. Ja vinkkinä, PV:n ulosvetäjällä saa täydellisesti vauhtiksen irti ja maksaa huimat 5€ . Itse kannattaa viritellä vauhtiksen kiinnipitotyökalu, viimeistään remonttia tehdessä sitä tarvitsee ja onhan sellainen hyvä olla.
Puolaan arvot oli joo kunnossa. Cdi liitoksiin suihkautin sähköosien crctä. Pitää vielä huomenna koittaa miten käy ku ei kerinny testaamaan että auttoko liitoksien ramppailu. Ja muut mitä mainitsit
Pientä päivitystä: Eli sytytys oli päin persettä ja laitoin sen nyt oikeeseen kohtaan. Stefa oli ehkä vähä nuhanen, mutta toivottavasti pelaa nyt, kiitos ohjeista!