Yamaha YZF-R125

LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 29.4.2013 9:08

Kuhan viskositeetti on sama niin tuskin mitään käy, parempi se kuin ilman öljyjä...
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 29.4.2013 9:35

Ok. Laittaakohan ne huollossa 10W-50 semiä vai 15W-50 täyssynteettistä? Teboilin superbike öljyä oon lisäämäs ja se on 15W-50.
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 29.4.2013 10:48

Huollosta riippuu, jyväs-marinella ainaki laittavat 10w40 yamalubee
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 29.4.2013 12:07

Jaa no yamalubee en tähän hätään mistään saa :s
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 29.4.2013 12:40

Ei tarviikkaa kuha o 10w40 viskositeetiltään, mulla yamalube-castrol 10w40 sekasi ku eivät marinella laittaneet tarpeeks...
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 29.4.2013 12:51

Ok eli ei tota teboilia sitten..pitää ruveta ettiin oikeenlaista öljyä, en kyllä metriäkään aja ennen ku saan jstn...
Yzäri_96
Pyörä:
Yamaha YZF-R180 2010, Derbi Senda X-treme SM 2003
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2011 19:04
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Yzäri_96 » 29.4.2013 15:28

Onko kellään kokemusta miten Malossin nokka-akseli vaikuttaa tehoihin 180cc pytyn kera? Siirtyykö tehoalue korkeammalle tms? Onko se 300e arvoinen? :)
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 29.4.2013 15:32

Joo mittasin öljyt taas ja nyt oli puoleenväliin tikkua :eek: Kusin varmaan edelliset mittaukseni. Sori turhista viesteistä ja kiitos hyvistä vastauksista :)
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 30.4.2013 9:21

Mittasithan oikein tällä kertaa?
Pyörä aivan pystysuorassa, kone käytetty lämpimäksi,tikku pyyhitty puhtaaksi, eikä tikkua ole kierretty yhtään vaan painettu siihen aukkoon.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 30.4.2013 14:31

Joo ohjekirja kädessä laitoin pari jääkiekkoo jalan alle, annoin käydä tyhjäkäyntiä vajaa 5 min ja vähän kaasuttelin, sitten annoin jäähtyä jotain 3 minuuttia ja mittasin ilman kiertämistä 2 kertaa ihan varmistuakseni 8o
E: rupes taas kuumotteleen että ehkä pitäis mennä vielä mittaan :roll:
Puukäsi
Pyörä:
Honda AfricaTwin 750
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.5.2011 20:46
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Puukäsi » 30.4.2013 16:50

Onko se muka niin tarkkaa, että niitä öljyjä ei sekoitella keskenään? Itellä kyllä pelannut hyvin, vaikka ollut vähän mitä sattuu sekaisin.
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 30.4.2013 19:55

Itekki oon aikasemmin vähän lisänny Teboilin superbike öljyy enkä oo huomannu mitn eroja mutta en tie siittä sitte enempää.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut mustavi » 30.4.2013 21:49

Anonyymi122 kirjoitti:Okei, eli olisko nyt jotain vinkkejä


Yzän Wikissä on linkki englanninkieliseen korjausoppaaseen, kohta 5 Engine. Näyttäis ikävä kyllä koneen irrotus olevan välttämätön, jotta pääset kunnolla nostamaan kannen pois ja kurkkaamaan. Nyt olis tietysti (ennenku pyörä on palasina) tuumaustauon paikka et onko Sulla tietämys, työkalut jne, työn vaatimalla tasolla, vai olisko lopputuloksen kannalta paras esimerkiks vaan ottaa kone irti ja kiikuttaa se pajalle (säästyy purku- ja kasaustunnit), tai koko proju kenties? En tarkoita missään nimessä väheksyä Sun taitojas, nyt vaan ens viikonlopusta näyttäis alkavan mukavat ajokelit - varmaankin haluaisit pyörän pikaisesti taas kuntoon niin, että se sitten pelaa ajokauden huolettomasti, ilman kränäilyjä? Jos pytyssä on leikkaamisen jäljet niin sehän täytyy joka tapauksessa kiikuttaa hoonattavaks? Tietysti prätkäpajoilla on juuri nyt kova sesonki päällä, en tiä olisko esimerkiks jokin kartingpaja ("mikroautot", siis) lähistöllä jolla ehkä vielä olis aikaa (ajatuksella, ettei kilpailukausi ole vielä kait alkanu), työkalut ja myös ammattitaitoa pähkäillä mitä siellä koneessa oikein tapahtuikaan...
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut mustavi » 30.4.2013 23:50

Anonyymi122 kirjoitti:Oli vaan huonosti ajateltu tuon edellisen viestin muotoilu...


No tais tässä tapauksessa kyl mulla ajatus kulkea klimpeissä, vapun aattoilta ja kaikki ;)

Oppaasta näät millainen projekti siellä on edessä. Pajan kans, mistä ny löydätkin tekijän, ehkä olis syytä sopia kuka mitäkin tekee. Äkkijarrutus ajon aikana ja sitä seurannu sirinä kyl viittais, että pytyssä kävi metalli metallia vastaan, eli putkessa on vammaa mitä ei sellaisekseen voi jättää. Mikä sitten toimi vastakappaleena, tai kuinka kiertokangelle/laakereille kävi, who knows. Olitko yhteydessä Yamahaan et tulisivatko vastaan esim. osien kustannuksessa? Äkillinen öljyjano on kuiteski tyyppivika, kymmeniä tapauksia eri puolella Eurooppaa (eli vika ei johdu Suomen oloista eikä ajotavasta) ja nyky-4T:lle täysin sopimatonta (eikös öljy polta katin tärviölle?!). Olis tossa varmaan ryhmäkanteen keissiä jos vahingon kärsineitä lyöttäytyis yhteen, kolmekos siihen tarvittiin. Mul ainakin löis meetristä liekkiä hihoista vastaavassa tilanteessa... mut kai olenki jotenki äksy ja ilkeä luonne :)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Murska » 1.5.2013 7:21

Mulle tulee mieleen hetkellinen kiinnileikkaaminen jos öljyt on olleet vähissä, ainakin mäntä menee vaihtoon. Huonoimmassa tapauksessa myös sylinteri ja kaikki laakerit.

Huolehtikaa että moottorissa on öljyä, ja vaihtakaa se vähintään 3k välein niin vältytte monilta ongelmilta.