Tervehdys!
Taidanpa itsekin rikastuttaa tätä topicia, kun tuli tuommoista serkun puolesta juuri koeajettua.
Mukava pyörä, alustaltaan melkoisen kompromissiton; jousitus huippua ja etenkin etujarru piikkiin aivan tajuton. Levy on jopa suurempi kuin omassa 2007 Sportsterissa. Ajamani vehje (2005) oli vielä Sukizukin koneella, 21000 rullattu yksilö kävi upeasti 14 kuukautta vanhoilla bensoillakin.
Ajoasento on lyhyelle kuskille hyvä, voisin olettaa että pidemmällä kaverilla polvikulma tahtoo mennä turhan tiukaksi. Tanko on mukavan leveä, mikä tosin vaikuttaa peilien näkymään heikentävästi. Huippuja laite kelasi mittariin 116, tosin se vaati jo varsin pitkää kääntämistä nelosella ja turvan laittamista kohti tankinkorkkia. Tärinät ovat satasen vauhdissa jo melko mojovat, jopa omaa Harrikkaa terävämmän tuntuiset.
Eihän tämä mikään raketti ole, mutta eivätpä ole piikit yleensäkään. TT-kakstahtivitkuttimia on turha sotkea keskusteluun, ne kun eivät enää ole verrattavissa A1-kortilla ajettaviin kevytmoottoripyöriin. Riittävä kierrosten käyttö kyllä vie Sachsia varsin kivasti ja kiitettävästi. Mojovat soundit komeiden moottorijarruäänien kanssa luovat kuvaa paljon suuremmasta pyörästä. Oman Harrikan tasolle ei kuitenkaan (naapuruston onneksi) päästä.
Vaihteet ovat arkiajoon sopivan lyhyet. Pystyllä ajoasennolla ja supermoton aerodynamiikalla on luonnollisesti selkeä vaikutus huippunopeuteen.
Turun alueella pyöriville Sachseista kiinnostuneille tiedoksi, että Suzukin koneella varustettuja X-Roadeja on aikanaan saapunut Turkuun kaksi, joista molemmat ovat olleet SM-tason ratakuskien katupyörinä. Nyt toinen siirtynee serkulle ja toista myydään Koulukadulla. Ei siis kovinkaan yleinen pyörä täälläpäin, kuitenkin mukava valonpilkahdus piikkien joukossa. Sachs on koottu monia "laadukkaita" japsimerkkejä paremmista palikoista, mikä ei kuitenkaan enää näy käytettyjen hinnoissa, vaikka palikat ovat edelleen uusiin pyöriin verrattuna aivan omalla tasollaan.
Mukavia ja turvallisia kilometrejä kaikille, käykäähän tutustumassa ajellessanne myös paikallisten moottoripyöräkerhojen toimintaan, jottei mene aivan bensisralliksi.
Älkääkä liikaa pelätkö lähteä pidemmille reissuille! Itse kelasin viime kaudella Harrikan mittariin reilut 24000 ja piikkisellä DragStarillakin meni aikanaan puolessatoista vuodessa reilut 28000. Molemmilla olen ajanut Rautaperseajon kertaalleen. Pari vuotta piikin sarvissa ja sitten isompaa alle, rokkenrol!
terv. Stewart