antti-boy kirjoitti:vai teenkö suosiolla pumpusta jollain haaralla ns. "suljetun systeemin" jossa kiertää pieni määrä öljyä edestakas ettei systeemi pääse kuivumaan jos joku tuota jaksaa joskus tulevaisuudessa laittaa? Seosbensa on kuitenkin aina varma ratkaisu jos sen öljyn muistaa siihen itse sekoittaa...
Pumpun tuottomäärän tarkistukseen ei ole ihan kovin helppoja menetelmiä. Seosvoitelu on varma. Itsellä on pumppu toiminnassa, kun on ihan sillä pelannut. Varalla on myös vain 12tkm ajetun TZR:n öljypumppu (kolaroitu pyörä), jonka saatan vaihtaa tohon jossain vaiheessa.
Pumpun voi ottaa kokonaan pois, mutta peitelevyllä joutuu tukkimaan. Jos ei halua sitä poistaa, eikä kuivanakaan jättää pyörimään, niin yksi vaihtoehto on laittaa pumpulta kaasarille tuleva letku menemään takaisin öljysäiliöön. Siellä se neste sitten kiertää rinkiä. Kaasarin nippa tietty tukitaan.
Jos joku tarvitsee muutes tohon pumpun ja kaasarin välille uuden letkun, niin käväiskää paikallisessa terveyskeskuksessa/vanhainkodissa/yms kysymässä käytettyä tippaletkua. Voivat ensin katsoo kieroon, mutta itsekin selitin, että tarviin sitä moottoripyörään ja sen kokoista letkua ei oikein mistään saa. Normaalistihan ne lentää roskiin niistä joten maksua eivät voi pyytää. Se on juuri oikean kokoista tohon hommaan ja on läpinäkyvää joten siitäkin on hyötyä.
Sama letku sopii myös kaasareiden ylivuotonippoihin. Itse pistin tollasesta tippaletkusta pumpulle letkun ja kaasarin kaikkiin ylivuotonippoihin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein