Aprilia RS/Tuono

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 21.6.2012 11:48

xpsraicin kirjoitti:Tänään tuli se kauan odotettu päivä kun lähemmäs 40 tuhatta ajetun alakerta levähti. Rupes pitämään rohiinaa ja parikilometriä pääsin niin kunnon vollotusta eli joku laakeri sieltä meni.

Sellaista ajattelin kysyä että mitä kaikkia uutta koneeseen?
Kaikki laakerit, muovihammasrattaat, kiertokankisarja, stefat ja tiivisteet, uusi mäntä pitäs kans laittaa.
Mitäs muuta? Magneeton ulosvetäjä tarviiko sitä vai saako itse tehtyä?

Jos joku viihtis kirjoitella että miten homma pääpiirteittäin tapahtuu.

Mistä tietää minkäkokoinen mäntä sinne kuuluu laittaa? Monenkokoisia näyttää olevan ja erot niin pieniä että millä tahansa tönärillä sinne ei oikeaa saa ostettua :s

Pmje:ltä ajattelin tilata osat niin miten maksaminen siellä hoidetaan? Onko hinnat euroina ilmoitettu?
Jos on niin pieni ero noihinsuomen hintoihin :)

no nuo ainakin ja sit katot missä kunnossa pytty. Niin ja yläpään neulalaakeri. Pytyn mittauta jossain koneistamolla ja sen perusteella mäntä. välys pitää olla 0,05. Magneeton ylos vetäjää ei tarvi ko meisselillä pidät magneetosta siittä ulokkeesta väännätät sillain ylös päin ja vasaralla lyöt magneettoa nii irtoaa tärähdyksestä ;)
Hinnat ei oo euroina ja alvikin puuttuu mut siinä vieressä näkyy alvin kaas puntina
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 21.6.2012 13:54

Ja hyvällä tuurilla paskot kaikki sähkövehkeet sillä meisselillä. Kannattavaa.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 21.6.2012 14:15

ei sitä sinne magneetonpyörän sisään tungeta ko siihen reunalle missä on se joku 3millin paksunen juttu mitä impulssikäämi rakastelee
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 21.6.2012 15:40

Tohon laakerihommaan: En kyllä ymmärrä minkä helvetin takia ajoit pyörällä kun ensimmäiset merkit alkoi koneesta kuulumaan? Tollasen vian/äänen sattuessa pitäs ottaa heti pyörä sivuun ja pajalle, sen jälkeen puristusten mittaus ja siitä sitten jatkamaan. Huonol tuurilla paskoit sylinteris laakerista irronneella metallipaskalla...

Jokainen tyylillänsä, mut ite en ikimaailmassa paiskois vasara+meisselityyliin rotaxin koneesta vauhtipyörää irti. Kuten esajuppeli sanoi, voi myös rikkoa virtapuolta sillä meisselillä. Ja ite en ainakaan uskaltais alkaa paukuttamaan kampiakselin päätä vasaralla, ja yleensä se vauhtipyörä on vitun tiukalla, eli aika saatanan kovaa saa lekalla pamauttaa. Ja joudut meisseleillä ottamaan vetoa lohkosta, siinä on kierteitä ja kohokkeita kiinni lohkossa jotka on helppo lohkaista irti, nimimerkillä kokemusta on :D

Sellanen ulosvetäjä kannattaa ostaa, tai tehdä itse sellainen, ei ole vaikea tehdä itsekkään.
xpsraicin
Liittynyt:
1.9.2011 19:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut xpsraicin » 21.6.2012 18:36

Ansta kirjoitti:Tohon laakerihommaan: En kyllä ymmärrä minkä helvetin takia ajoit pyörällä kun ensimmäiset merkit alkoi koneesta kuulumaan? Tollasen vian/äänen sattuessa pitäs ottaa heti pyörä sivuun ja pajalle, sen jälkeen puristusten mittaus ja siitä sitten jatkamaan. Huonol tuurilla paskoit sylinteris laakerista irronneella metallipaskalla...

Jokainen tyylillänsä, mut ite en ikimaailmassa paiskois vasara+meisselityyliin rotaxin koneesta vauhtipyörää irti. Kuten esajuppeli sanoi, voi myös rikkoa virtapuolta sillä meisselillä. Ja ite en ainakaan uskaltais alkaa paukuttamaan kampiakselin päätä vasaralla, ja yleensä se vauhtipyörä on vitun tiukalla, eli aika saatanan kovaa saa lekalla pamauttaa. Ja joudut meisseleillä ottamaan vetoa lohkosta, siinä on kierteitä ja kohokkeita kiinni lohkossa jotka on helppo lohkaista irti, nimimerkillä kokemusta on :D

Sellanen ulosvetäjä kannattaa ostaa, tai tehdä itse sellainen, ei ole vaikea tehdä itsekkään.


Oli vähä pakko päästä töihi. Jos normi sunnuntai ajelua ois ollu ni en ois yhtään ajanukkaan.

Miten se maksaminen kun tuolta Pmje:ltä tilaa osia ja paljonko postikulut suomeen?
E: Missä jaanii ite mittautit tuon sylinterin sillon kun sulla meni mäntä?
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut eQ123 » 22.6.2012 16:02

Nyt sitten meikäläisen vuoro eli, räsä leipo pullat :D Ajoin 6 jtn 60 kaverin kanssa ja sit kerran nykäs ja sekunnin päästä sammu. Valuttelin siinä parkkiin ja totesin että siihen leipo :D Syyllinen: Männätapin sokka poikki, ja sekaan pyörimään. Toinen osa oli nätisti paikoillaan ja toinen oli sylinteriin liimautuneena :D Eli pytty ja mäntä vaihto kuntoon... Mites ku tilaa pjme:ltä niin minkä koon männän ottaa kun ostaa uuden sylinterin? Ja Mitakan pytty varmaan ja mitakan mäntä vai joku muu männäks?
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Hardyy » 22.6.2012 16:28

joku muu mäntä kun mitaka
Juuuuso
Pyörä:
Yamaha dt 05
Liittynyt:
28.5.2010 8:19

ViestiKirjoittanut Juuuuso » 22.6.2012 16:31

Morjesta!

Tossa ajelin kaupungilla aprilia rs 00 mallisella pyörälläni ja sitten ku tuli 70 rajoitus lähdin ohittamaan autoja ja rajun kiihdytyksen jälkeen pyörä ei enään vastannut kaasuun vaan hyytyi siihen. No sen jälkeen odotin noin 5min ja käynnistin uudestaan ja lähti yhtä hyvin käyntiin ja kulki ihan samallailla. No ajoin samalla kerralla vielä hiljempaa ja pyörä teki saman tempun. Mikä tässä mahtaisi olla vikana? Aina ennen ajoa lämmittelen pyörää noin 2-3min. kiitos jo vastauksista ja hyvää jussia!!!
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut eQ123 » 22.6.2012 16:47

Alitalia kirjoitti:joku muu mäntä kun mitaka

Mikähän se muu on? :D
E: http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS125_Engine_Top_End_.html Kun ottaa tuon mitakan sylkkäsarjan niin tuleeko siinä mukana kaikki tiivisteet yläpäähän, männäntapit, sokat, renkaat, neulalaakeri yläpäähän? Eli siis tuleeko kaikki tarvittava? Pikasia vastauksia että sais tänään vielä tilaukseen :D Tai eipä sillä niin väliä viikonloppuna ole :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut mikkets » 22.6.2012 20:03

Ota vertexin mäntä siihen kaveriksi ;)
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
xpsraicin
Liittynyt:
1.9.2011 19:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut xpsraicin » 22.6.2012 22:51

Mikä on sitten paras nuista männistä? Vertex,Wossner vai Wiseco. Wicecosta olen kuullut kehuja ja haukkuja :)

Jos sieltä on sylinteri mennyt niin Mitakan sylinterisarja jollain nuista laadukkaimista Männistä.

Mitäs arvelette että onko kytkinlevyt vielä 40tonnissa vaihtokunossa?

niin ja oliko siellä alakerassa vielä jotain vaihdettavia neulalaakereita?
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Hardyy » 22.6.2012 23:35

kannattaa ne kytkinlevytki vaihtaa
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut eQ123 » 23.6.2012 0:42

Mutta tuleeko tuossa paketissa kaikki tarvittava? Varmistan vaan :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
gilera05
Pyörä:
Aprilia mx125 keulii kaasusta?
Paikkakunta:
Pohjanmaa
Liittynyt:
6.3.2009 19:21
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut gilera05 » 23.6.2012 12:03

240turbo kirjoitti:Mutta tuleeko tuossa paketissa kaikki tarvittava? Varmistan vaan :D

kyllä tulee
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut välzy » 23.6.2012 15:42

xpsraicin kirjoitti:Mikä on sitten paras nuista männistä? Vertex,Wossner vai Wiseco. Wicecosta olen kuullut kehuja ja haukkuja :)

Vertex!, wiseco nykyään ei enään se sama wiseco kuin ennen, valmistus siirtyi aivan väärin maihin niin laatu heikkeni huomattavasti. Ja Wössner on takomäntä, en suosittele kyllä ainakaan katukäyttöön kun ette kuitenkaan malta lämmittää ennen ajoa kunnolla, taikka ottaa oikeaa välystä.