Honda CBR 125 R

m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 25.1.2013 18:57

Makkemies kirjoitti:Missä lämpötilassa kaasari sepon flekti lähtee pyörimään? Miten flektin kunto voidaan testata? :D


en tiiä millon se alkaa pyöriin, mutta testata voit seuraavasti:

tarvit: piuhaa, 12v akun, tai yleismittarin

TAPA 1. etsit sieltä johtonipusta sen flektin liittimen seuraamalla piuhaa flektiltä. kun löydät sen, nii irrotat liittimen ja tökkään piuhat sinne plussa plussaan ja miinus miinukseen. ja niitte sun laittamien piuhojen toiseen päähän 12v akku (vaikka hondan oma). jos flekti toimii, piuhat kytkettynä sen pitäs alkaa pyöriin ja huriseen. siinä voi samalla kuulostella kitisevää ääntä joka kertoo moottorin laakereiden kuivuudesta.

TAPA 2. huomattavasti helpompi, mutta siitä ei selviä pyörimisnopeutta, tai moottorin laakereiden kuntoa..
eli taas otat sen liittimen, ja tökkään sinne kahteen pistokkeesee yleismittarin piuhat ja laitat mittarin ohmiasentoon. ja näyttöön tulee lukuja. jos ei tule, tai ohmiluku on tosi iso, on joku flektin moottorin käämeistä on katkennut tai rispaantunut, ja se ei siis toimi.
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 26.1.2013 16:36

Makkemies kirjoitti:Missä lämpötilassa kaasari sepon flekti lähtee pyörimään? Miten flektin kunto voidaan testata? :D

Helposti onnistuu, laita pyörä käyntiin ja anna käydä niin kauan kunnes alkaa pyöriä, ja seuraa mittaria millon ylikuumenee jos ei ala pyöriä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 27.1.2013 0:20

no ei se välttis ala pyöriin eikä ylikuumene jos jäähytysjärjestelmä on kunnossa. itellä ei ainakaa koskaa oo noussu lämpömittari yli 1/4
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 27.1.2013 1:39

m-tuninki kirjoitti:no ei se välttis ala pyöriin eikä ylikuumene jos jäähytysjärjestelmä on kunnossa. itellä ei ainakaa koskaa oo noussu lämpömittari yli 1/4

sama homma paitsi kerran meni mittari puoleen välii ku tais olla +25 ja keskustassa pikkusessa ruuhkassa sitten pääsi vähän isommalle tielle niin lämmöt meni taas takasin normiks ku pääs 80 vauhtiin. Siinä ehti jo vähäsen säikähtää että onko joku vikana ku noin korkeella :D
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 1.2.2013 23:29

No tulipahan sekin testattua ei saa nimittäin sepon alkukäyrää kiilloitettua on vissiin jotain valurautaa tms vaikka kuinka hinkkaa 100-->320>800>1200>2000 ei kiillä ei kirveelläkään vissiin pitää maalata mustaksi lämmönkesto maalilla :roll:

Onkohan kukaan teettänyt/ostanut seppoon uusia jalkatappeja jos on niin mitä maksaa ja missä? :)
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 2.2.2013 2:59

apeka kirjoitti:No tulipahan sekin testattua ei saa nimittäin sepon alkukäyrää kiilloitettua on vissiin jotain valurautaa tms vaikka kuinka hinkkaa 100-->320>800>1200>2000 ei kiillä ei kirveelläkään vissiin pitää maalata mustaksi lämmönkesto maalilla :roll:

Onkohan kukaan teettänyt/ostanut seppoon uusia jalkatappeja jos on niin mitä maksaa ja missä? :)


Onks se sulla niin ruosteessa että pitää maalata vai? :D

Mites muuten onko jotain sivua missä saisi joitakin noita alkuperäisiä moottorin "letkuja" tekisi mieli vaihtaa ne sinisiin :D
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 2.2.2013 15:58

Vam0s kirjoitti:
apeka kirjoitti:No tulipahan sekin testattua ei saa nimittäin sepon alkukäyrää kiilloitettua on vissiin jotain valurautaa tms vaikka kuinka hinkkaa 100-->320>800>1200>2000 ei kiillä ei kirveelläkään vissiin pitää maalata mustaksi lämmönkesto maalilla :roll:

Onkohan kukaan teettänyt/ostanut seppoon uusia jalkatappeja jos on niin mitä maksaa ja missä? :)


Onks se sulla niin ruosteessa että pitää maalata vai? :D

Mites muuten onko jotain sivua missä saisi joitakin noita alkuperäisiä moottorin "letkuja" tekisi mieli vaihtaa ne sinisiin :D



Ei se niin ruosteessa ole mutta kerkesin jo ruosteen poistaa koko putkesta ja kokeilin yhdeltä kohdalta kiillottaa eikä tullut hyvä joten putki on nyt paskan ruskea ruosteen poiston jäljiltä :lol:

Ja noita letkuja löytyy pneumatiikka ja hydrauliikka kaupoista, ainakin pienemmiksi letkuiksi. Vai meinasitko syylärin letkutkin vaihtaa?
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 3.2.2013 1:23

apeka kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:
apeka kirjoitti:No tulipahan sekin testattua ei saa nimittäin sepon alkukäyrää kiilloitettua on vissiin jotain valurautaa tms vaikka kuinka hinkkaa 100-->320>800>1200>2000 ei kiillä ei kirveelläkään vissiin pitää maalata mustaksi lämmönkesto maalilla :roll:

Onkohan kukaan teettänyt/ostanut seppoon uusia jalkatappeja jos on niin mitä maksaa ja missä? :)


Onks se sulla niin ruosteessa että pitää maalata vai? :D

Mites muuten onko jotain sivua missä saisi joitakin noita alkuperäisiä moottorin "letkuja" tekisi mieli vaihtaa ne sinisiin :D



Ei se niin ruosteessa ole mutta kerkesin jo ruosteen poistaa koko putkesta ja kokeilin yhdeltä kohdalta kiillottaa eikä tullut hyvä joten putki on nyt paskan ruskea ruosteen poiston jäljiltä :lol:

Ja noita letkuja löytyy pneumatiikka ja hydrauliikka kaupoista, ainakin pienemmiksi letkuiksi. Vai meinasitko syylärin letkutkin vaihtaa?

En paljoa noista koneista tiedä mutta siis mitä tossa nyt oikeella puolella 2 letkua on näkyvillä ni ainakin ne tai sitten laitan vaan sinisellä teipillä yli :D
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 10.2.2013 19:15

Mitäköhän sitä tuli tehtyä... rälläköin cebarin putken 6-osaan, poistin kurit/katalysaattorin ja hitsasin kokoon.
Ja siinä sattu joku pieni munaus, jonka takia putkesta tuli vähän kiero. Moottorin alle tuleva kiinnike on 2cm päässä missä pitäisi. Ja änkänlaippa on 1cm lähempänä takahaarukkaa kuin pitäisi..

Mutta äänet paranihuomattavasti. Luulisi V2-koneeksi. Toivottavasti tehokin parani. Testasin siis ilman änkkää, koska änkkä ei putken kierouden takia mahdu paikalleen :DD
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Temu--
Liittynyt:
10.6.2011 0:02
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Temu-- » 11.2.2013 17:02

Osaakos kukaan kertoo miks separin kierroslukumittari käy vähä vajaalla, tulee jonkun verran moottoria jälessä, (huomaa selvästi)
Ei se aikasemmi oo tommonen ollu mitähän sille vois yrtittää tehä,
Ja jos kierrokset nostaa jonnekki 7000 kierrokseen ja sammuttaa nii muutaman tonnin laskee normaalisti ja sit jää jtn luokkaa 4000 kierrosta ja että ne laskee nollaan niin menee varmaan 20 sek.
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 11.2.2013 19:22

Ota se mittarinvaijeri irti, ja voitele se.

Eli pidät vaijeria pystysuorassa ja otat jotaki voiteluainetta, ruiskutat vaijerin ja kuoren
väliin, ja sitte pyörittelet vaijeria kuoressa niin kauan että voiteluaine valuu toisesta päästä ulos.

Jos ei sen jälkeen toimi niin uus vaijeri
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 11.2.2013 20:23

m-tuninki kirjoitti:Ota se mittarinvaijeri irti, ja voitele se.

Eli pidät vaijeria pystysuorassa ja otat jotaki voiteluainetta, ruiskutat vaijerin ja kuoren
väliin, ja sitte pyörittelet vaijeria kuoressa niin kauan että voiteluaine valuu toisesta päästä ulos.

Jos ei sen jälkeen toimi niin uus vaijeri



Miten toi vaijjeri lähtee alapäästä (renkaan vierestä vaijerin pyörittäjän luota) irti? siinä on joku kikka ilmeisesti mutta en vaan keksi :x
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Ranzku
Liittynyt:
19.6.2010 13:23
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Ranzku » 12.2.2013 15:11

Otin takapyörän irti ja sit huomasin, että se koko paketti missä takaratas on kiinni niin heiluu. Onko ihan normaalia?
-viletsu-
Pyörä:
Derbi Xtreme -06 ja Honda CBR 125R -06
Liittynyt:
14.3.2011 16:18
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut -viletsu- » 12.2.2013 19:43

Osaisko joku sanoo miten cebarin valot sais toimimaan siten, että kun laittaa virrat päälle niin vain parkki ja takavalo syttyy ja vasta kun laittaa käyntiin nii etuvalo syttyy?
Olen miettinyt myös xenoneita, mihin olette laittanu ballastin ja onko xenonit helppo laittaa? (en oo mikään sähköexpertti):D
Vielä yks kysymys että pitäsköhän seoksia säätää kun pyörässä on Arrowin tehari ja otin kumiflärpäkkeen pois? Paljon kysymyksiä ja toivottavasti vielä enemmän vastauksia ;)
Olis nyt lopputalvi aikaa laitella cebari edustuskuntoon ennen kortin saamista :)
Pyörä tosiaan siis -07.
-viletsu-
Pyörä:
Derbi Xtreme -06 ja Honda CBR 125R -06
Liittynyt:
14.3.2011 16:18
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut -viletsu- » 12.2.2013 19:47

-viletsu- kirjoitti:Osaisko joku sanoo miten cebarin valot sais toimimaan siten, että kun laittaa virrat päälle niin vain parkki ja takavalo syttyy ja vasta kun laittaa käyntiin nii etuvalo syttyy?
Olen miettinyt myös xenoneita, mihin olette laittanu ballastin ja onko xenonit helppo laittaa? (en oo mikään sähköexpertti):D
Vielä yks kysymys että pitäsköhän seoksia säätää kun pyörässä on Arrowin tehari ja otin kumiflärpäkkeen pois? Paljon kysymyksiä ja toivottavasti vielä enemmän vastauksia ;)
Olis nyt lopputalvi aikaa laitella cebari edustuskuntoon ennen kortin saamista :)
Pyörä tosiaan siis -07.


kirjotusvirhe... pyörä siis 06