Rieju RS 2 125

Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 4.4.2009 13:14

Jisto kirjoitti:mikä on oikea venttiilien välys tähän vehkeeseen?

"imu 0.08-0.12mm ja pako 0.12-0.14mm "
Noitten mukaan oon ite laittanu ja löytyy tietopankista(Derbi sendan osio).
Glasseyex
Liittynyt:
4.4.2009 14:32

ViestiKirjoittanut Glasseyex » 4.4.2009 14:48

Onko kellään muuten antaa tyhmälle ideoita, et miks ei Rieju lähe käyntiin? Tulppa antaa kipinää, työntäminen ei toimi, bensaa tulee tankista, saa ilmaa, akussa on virtaa... Syksyllä meni sähköt sillee et ei koko roska inahtanukkaa, mut nyt ku sain taas virrat päälle ni ei lähe pyörä päälle... Eli koko talven ollu käyttämättä. Voisko olla kaasarissa vika tai jotain? Ja sitte se mittari mullaki kusee sillei, että aina välillä vaan lähtee valot pois siitä ja kello ja trippimittari nollaantuu. Ja toisinaan ku sammuttaa virrat ni mittarii jää vähäks aikaa ne numerot, muttei valoa ja kierrosmitari jää tärisee tyhmästi...


EDIT: Nonni nyt löyty vika eli akun vieressä ollu sulake on kärähtäny, siitä johtu sähkövika. Ja ei lähteny käyntii koska se kaasarin pohjassa oleva ylivuotoletku oli sulanu kiinni ku oli ilmeisesti osunu pakoputkeen. Eli siis kaasari periaatteessa "hukku" ku sai liikaa bensaa. Mut ku poistin tukoksen ni alko vuotaa tyhjäkäynnillä iha vitusti bensaa siit ylivuoto letkusta ja melkee täysilläki kierroksilla valu viel... Ei muutaku piti purkaa kaasari uusiks ja laittaa kasaa ni lähti toimii ;)

Sellasta haluisin viel kysyy joltain viisaalta että mikä on niiden kahden sähköjohdon merkitys, mitkä menee sinne kaasarii? Kiitosta jo etukätee :)
Viimeksi muokannut Glasseyex päivämäärä 4.4.2009 21:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Jisto
Pyörä:
Honda nsr 125r
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
1.4.2008 19:34

ViestiKirjoittanut Jisto » 4.4.2009 15:19

kokeile vaihtaa bensat jos on vettä tankissa niiko mulla oli ;) itel ei lähteny käyntii sen takia ja tulpan reijästä ko kaato bensaa vähä ni se hörähti ja siihe se jäi
Hurjastellaan kun tavataan...
Glasseyex
Liittynyt:
4.4.2009 14:32

ViestiKirjoittanut Glasseyex » 16.4.2009 14:28

Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.
xps_sm
Pyörä:
Kaksi pyörää: Peugeot Xp Street Evo2 -06, Neljä pyörää: Kahdeksan Mersua.
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
16.12.2007 11:15

ViestiKirjoittanut xps_sm » 16.4.2009 18:25

Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.

mites kiihytyksesä, kuuluuko omituisia ääniä, toimiiko tavallisesti vaan ei yksinkertaisesti kiihdy?
Sijoita tähdelliseen! Myynnissä mopon osia; KLIK! Myös muuta osaa löytyy joten kyselkääpä yksityisviestillä.
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 19.4.2009 15:41

Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.


Kerros vähä taustoja... Ekaa kertaa käytössä talven jälkeen? Mikä suutin? Ilmanputsari puhdistamatta? Venttiilit säädetty?
Kaasariin tuo röpötys nyt kuitenki viittais, että sieltä alkaisin ettiä vikaa(suutin tukossa?). Tai sitten ilmanputsari on niin finaalissa ettei saa tarpeeks ilmaa ja vauhti hiipuu.
xps_sm
Pyörä:
Kaksi pyörää: Peugeot Xp Street Evo2 -06, Neljä pyörää: Kahdeksan Mersua.
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
16.12.2007 11:15

ViestiKirjoittanut xps_sm » 19.4.2009 23:51

Topler kirjoitti:
Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.


Kerros vähä taustoja... Ekaa kertaa käytössä talven jälkeen? Mikä suutin? Ilmanputsari puhdistamatta? Venttiilit säädetty?
Kaasariin tuo röpötys nyt kuitenki viittais, että sieltä alkaisin ettiä vikaa(suutin tukossa?). Tai sitten ilmanputsari on niin finaalissa ettei saa tarpeeks ilmaa ja vauhti hiipuu.

yleensä röpötys = liian iso suutin eli sanoisin että ilmanputsari tukossa niin saa liikaa pensaa suhteessa ilmaan.
Sijoita tähdelliseen! Myynnissä mopon osia; KLIK! Myös muuta osaa löytyy joten kyselkääpä yksityisviestillä.
Ratoo
Liittynyt:
27.5.2007 20:46

ViestiKirjoittanut Ratoo » 20.4.2009 17:32

Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.


Kovasti tosiaan viittaa kaasarivikaan. Väittäisin että saa liikaa menovettä mutta mene ja tiedä.

Itselläni onkin varsin mielenkiintoinen probleema; talven jälkeen starttasin vähän vajaalla akulla ja pyörä jo lupaskin käyntiin mutta ei sitten käynyt sen pitempään enkä saanut enää vajaalla akulla startattua pyörää käyntiin, vaikka yritinkin useitakin kertoja. Lopulta akusta kuitenkin loppui virta niin totaalisesti ettei edes mittaritauluun tullut valoja. Latasin akun ja tuumailin että sittenhän pärrä käynnistyy ilman ongelmia.

Kaikki sujuukin hienosti siihen asti kunnes saan akun kytkettyä: mittaritaulu suorittaa normaalisti "ne rutiinit" eli jonkun testiohjelman tjms mutta kun käännän virta-avaimesta ei tapahdukaan mitään. Mittarit ei herääkään henkiin eikä edes taustavalo syty. Toisinaan käy kuitenkin niin että virrat löytää tiensä mittarille asti (tosin joskus ne tulevat oudon hitaasti, esim etuvalo syttyy hiljalleen loistoonsa) mutta startatessa kuuluu vain kun jokin rele naksahtaa ja pyörä on taas täysin pimeä. Kello näkyy kuitenkin aina eli mittarit on kunnossa.

Epäilenkin että vika lienee virtalukossa vai onko jollakulla parempaa veikkausta/tietoa?
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 20.4.2009 20:09

Ratoo kirjoitti:
Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.


Kovasti tosiaan viittaa kaasarivikaan. Väittäisin että saa liikaa menovettä mutta mene ja tiedä.

Itselläni onkin varsin mielenkiintoinen probleema; talven jälkeen starttasin vähän vajaalla akulla ja pyörä jo lupaskin käyntiin mutta ei sitten käynyt sen pitempään enkä saanut enää vajaalla akulla startattua pyörää käyntiin, vaikka yritinkin useitakin kertoja. Lopulta akusta kuitenkin loppui virta niin totaalisesti ettei edes mittaritauluun tullut valoja. Latasin akun ja tuumailin että sittenhän pärrä käynnistyy ilman ongelmia.

Kaikki sujuukin hienosti siihen asti kunnes saan akun kytkettyä: mittaritaulu suorittaa normaalisti "ne rutiinit" eli jonkun testiohjelman tjms mutta kun käännän virta-avaimesta ei tapahdukaan mitään. Mittarit ei herääkään henkiin eikä edes taustavalo syty. Toisinaan käy kuitenkin niin että virrat löytää tiensä mittarille asti (tosin joskus ne tulevat oudon hitaasti, esim etuvalo syttyy hiljalleen loistoonsa) mutta startatessa kuuluu vain kun jokin rele naksahtaa ja pyörä on taas täysin pimeä. Kello näkyy kuitenkin aina eli mittarit on kunnossa.

Epäilenkin että vika lienee virtalukossa vai onko jollakulla parempaa veikkausta/tietoa?


Tjaa-a.. tohon en kyllä osaa sanoa juuri mitään. Mullahan kans mittaristo oli talven jälkeen kokonaan pimeä ja sehän olikin rikki(tuli uusi takuuseen). Ja releen naksuminenhan ei oo näissä riejuissa uus juttu, mullahan niitä on menny jo kaks. :D
Mikäli takuuta löytyy niin huoltoon vain.
Ratoo
Liittynyt:
27.5.2007 20:46

ViestiKirjoittanut Ratoo » 21.4.2009 17:56

Itselläni onkin varsin mielenkiintoinen probleema; talven jälkeen starttasin vähän vajaalla akulla ja pyörä jo lupaskin käyntiin mutta ei sitten käynyt sen pitempään enkä saanut enää vajaalla akulla startattua pyörää käyntiin, vaikka yritinkin useitakin kertoja. Lopulta akusta kuitenkin loppui virta niin totaalisesti ettei edes mittaritauluun tullut valoja. Latasin akun ja tuumailin että sittenhän pärrä käynnistyy ilman ongelmia.

Kaikki sujuukin hienosti siihen asti kunnes saan akun kytkettyä: mittaritaulu suorittaa normaalisti "ne rutiinit" eli jonkun testiohjelman tjms mutta kun käännän virta-avaimesta ei tapahdukaan mitään. Mittarit ei herääkään henkiin eikä edes taustavalo syty. Toisinaan käy kuitenkin niin että virrat löytää tiensä mittarille asti (tosin joskus ne tulevat oudon hitaasti, esim etuvalo syttyy hiljalleen loistoonsa) mutta startatessa kuuluu vain kun jokin rele naksahtaa ja pyörä on taas täysin pimeä. Kello näkyy kuitenkin aina eli mittarit on kunnossa.

Epäilenkin että vika lienee virtalukossa vai onko jollakulla parempaa veikkausta/tietoa?


Tjaa-a.. tohon en kyllä osaa sanoa juuri mitään. Mullahan kans mittaristo oli talven jälkeen kokonaan pimeä ja sehän olikin rikki(tuli uusi takuuseen). Ja releen naksuminenhan ei oo näissä riejuissa uus juttu, mullahan niitä on menny jo kaks. :D
Mikäli takuuta löytyy niin huoltoon vain.


Harmi vain että tais just mennä takuu umpeen tässä männäpäivinä. :D Hajotin riejun miljoonaan osaan ja suihkuttelin oikeastaan kaikki sähköosat CRC:llä vaan eipä tuo auttanut.
Erehtyi muuten jopa starttaamaan mutta ei jostain syystä jaksanut punoa tarpeeksi! Sen jälkeen ei sitten antanutkaan enää virtoja mittarille.. :D Työntämälläkin yritin saada perkelettä käymään mutta ei kunto kestä juosta. Pitänee soittaa Kone-Jönneille.

Pitikin sattua kun ajattelin että vaihdan tuon paskan autoon tai isompaan. :D
Glasseyex
Liittynyt:
4.4.2009 14:32

ViestiKirjoittanut Glasseyex » 21.4.2009 23:44

xps_sm kirjoitti:
Topler kirjoitti:
Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.


Kerros vähä taustoja... Ekaa kertaa käytössä talven jälkeen? Mikä suutin? Ilmanputsari puhdistamatta? Venttiilit säädetty?
Kaasariin tuo röpötys nyt kuitenki viittais, että sieltä alkaisin ettiä vikaa(suutin tukossa?). Tai sitten ilmanputsari on niin finaalissa ettei saa tarpeeks ilmaa ja vauhti hiipuu.

yleensä röpötys = liian iso suutin eli sanoisin että ilmanputsari tukossa niin saa liikaa pensaa suhteessa ilmaan.




Kaasari vikaa itekki uumoilin ku aikasemmi oli menny se ylivuotoletku umpee ja kaasari hukku.. Sit ku avasin sen letkun ni bensaa valu ajon aikana ja ajon jälkee melkee tankki tyhjäks.. Sitte avasin viel kaasarin ja fiksasin vähä sitä uimuria ni valutus loppu... Mut nyt sen vika on siinä justii että ku antaa 4 ja vitos vaihteella reippaammin kaasua ni röpöttää ja vauhti hiipuu hyvin lahjakkaasti. Huippuja sain nyt 90km/h helvetinmoisee alamäkee, että ei oikeen nappaa... Suutin on siis tietojeni mukaan vakio, ainakin entisen omistajan mukaan. Ilmanputsari näyttäs puhtaalta, mutta en sitte tiijä, ostin uuen putsarin ja pitäs se laittaa kiinni. Ajanu nyt noin 300km Talven jälkee. Mitä se yks ruuvi siin kaasarin melkee pohjassa säätää, mitä ei voi säätää ku vaa ottamalla kaasarin pois? Ja mikä virka niillä sähköjohoilla oikeesti on, mitkä menee siihe kaasarii? Ainii ja semmone viel et sytytyksessä on ainaki häikkää ku polttaa putkessa bensaa ku antaa kaasua... ja sit ku kaasuttelee joko kunnolla tai vähän ni siit kuuluu sellasta omituista hyvin matalaa "poksahtelua" Eli sellasta BUM BUM.... Ja mites tässä muute säädetää sytytys?
Mankii
Paikkakunta:
Nivala
Liittynyt:
1.3.2005 17:49

ViestiKirjoittanut Mankii » 8.5.2009 12:51

Paljon tämmönen vie sadalle kilsalle
Jisto
Pyörä:
Honda nsr 125r
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
1.4.2008 19:34

ViestiKirjoittanut Jisto » 8.5.2009 14:32

riippuu ajo tyylistä Itel menee sekalaisessa ajossa n.3.7l
Hurjastellaan kun tavataan...
Jisto
Pyörä:
Honda nsr 125r
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
1.4.2008 19:34

ViestiKirjoittanut Jisto » 10.5.2009 16:36

moni piikkinen on vakio etu ratas? ja saako mistään piikkiä isompaa ratasta?
Hurjastellaan kun tavataan...
riejaz
Liittynyt:
26.8.2008 18:20

ViestiKirjoittanut riejaz » 10.5.2009 16:52

Tämmönen ois ehkä hankinnassa. Saako mistään muualta rattaita yms hilppeitä ku maahantuojalta? Kulkeeko oikeeta vakiona sen 110? Mistä saa änkkäreitä tähän ja paljon suunnilleen maksaa, voiko soveltaa jostain muusta pyörästä? 2007 vuonna vissiinki loppunu maahantuonti ku ne näyttäs olevan uusimpia mitä myynnissä. Mitkä täs on vakio välit? Miten usein pitää vaihtaa moottoriöljyt ja mikä on suunnilleen huoltoväli ja mitä pitää tehä? Kiitos!