Jisto kirjoitti:mikä on oikea venttiilien välys tähän vehkeeseen?
"imu 0.08-0.12mm ja pako 0.12-0.14mm "
Noitten mukaan oon ite laittanu ja löytyy tietopankista(Derbi sendan osio).
Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.
Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.
Topler kirjoitti:Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.
Kerros vähä taustoja... Ekaa kertaa käytössä talven jälkeen? Mikä suutin? Ilmanputsari puhdistamatta? Venttiilit säädetty?
Kaasariin tuo röpötys nyt kuitenki viittais, että sieltä alkaisin ettiä vikaa(suutin tukossa?). Tai sitten ilmanputsari on niin finaalissa ettei saa tarpeeks ilmaa ja vauhti hiipuu.
Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.
Ratoo kirjoitti:Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.
Kovasti tosiaan viittaa kaasarivikaan. Väittäisin että saa liikaa menovettä mutta mene ja tiedä.
Itselläni onkin varsin mielenkiintoinen probleema; talven jälkeen starttasin vähän vajaalla akulla ja pyörä jo lupaskin käyntiin mutta ei sitten käynyt sen pitempään enkä saanut enää vajaalla akulla startattua pyörää käyntiin, vaikka yritinkin useitakin kertoja. Lopulta akusta kuitenkin loppui virta niin totaalisesti ettei edes mittaritauluun tullut valoja. Latasin akun ja tuumailin että sittenhän pärrä käynnistyy ilman ongelmia.
Kaikki sujuukin hienosti siihen asti kunnes saan akun kytkettyä: mittaritaulu suorittaa normaalisti "ne rutiinit" eli jonkun testiohjelman tjms mutta kun käännän virta-avaimesta ei tapahdukaan mitään. Mittarit ei herääkään henkiin eikä edes taustavalo syty. Toisinaan käy kuitenkin niin että virrat löytää tiensä mittarille asti (tosin joskus ne tulevat oudon hitaasti, esim etuvalo syttyy hiljalleen loistoonsa) mutta startatessa kuuluu vain kun jokin rele naksahtaa ja pyörä on taas täysin pimeä. Kello näkyy kuitenkin aina eli mittarit on kunnossa.
Epäilenkin että vika lienee virtalukossa vai onko jollakulla parempaa veikkausta/tietoa?
Itselläni onkin varsin mielenkiintoinen probleema; talven jälkeen starttasin vähän vajaalla akulla ja pyörä jo lupaskin käyntiin mutta ei sitten käynyt sen pitempään enkä saanut enää vajaalla akulla startattua pyörää käyntiin, vaikka yritinkin useitakin kertoja. Lopulta akusta kuitenkin loppui virta niin totaalisesti ettei edes mittaritauluun tullut valoja. Latasin akun ja tuumailin että sittenhän pärrä käynnistyy ilman ongelmia.
Kaikki sujuukin hienosti siihen asti kunnes saan akun kytkettyä: mittaritaulu suorittaa normaalisti "ne rutiinit" eli jonkun testiohjelman tjms mutta kun käännän virta-avaimesta ei tapahdukaan mitään. Mittarit ei herääkään henkiin eikä edes taustavalo syty. Toisinaan käy kuitenkin niin että virrat löytää tiensä mittarille asti (tosin joskus ne tulevat oudon hitaasti, esim etuvalo syttyy hiljalleen loistoonsa) mutta startatessa kuuluu vain kun jokin rele naksahtaa ja pyörä on taas täysin pimeä. Kello näkyy kuitenkin aina eli mittarit on kunnossa.
Epäilenkin että vika lienee virtalukossa vai onko jollakulla parempaa veikkausta/tietoa?
Tjaa-a.. tohon en kyllä osaa sanoa juuri mitään. Mullahan kans mittaristo oli talven jälkeen kokonaan pimeä ja sehän olikin rikki(tuli uusi takuuseen). Ja releen naksuminenhan ei oo näissä riejuissa uus juttu, mullahan niitä on menny jo kaks.
Mikäli takuuta löytyy niin huoltoon vain.
xps_sm kirjoitti:Topler kirjoitti:Glasseyex kirjoitti:Nyt on Reijo pahemman kerran paskana. 80km/h On maksimit mitä tolla pääsee ja senki just ja just. 4 ja 5 vaihteella ku antaa kunnolla kaasua ni alkaa pyörä röpöttää ja vauhti tippuu sillee et menee enää 60km/h... Eli en tiiä saako liikaa bensaa vai liian vähän mut lievästi alkaa vituttaa tommoi. Jos joku tietää mikä hemmetti tossa on vikana ni kiitän ja kumarran jos saan vastauksia.
Kerros vähä taustoja... Ekaa kertaa käytössä talven jälkeen? Mikä suutin? Ilmanputsari puhdistamatta? Venttiilit säädetty?
Kaasariin tuo röpötys nyt kuitenki viittais, että sieltä alkaisin ettiä vikaa(suutin tukossa?). Tai sitten ilmanputsari on niin finaalissa ettei saa tarpeeks ilmaa ja vauhti hiipuu.
yleensä röpötys = liian iso suutin eli sanoisin että ilmanputsari tukossa niin saa liikaa pensaa suhteessa ilmaan.