iemelii kirjoitti:rxxxxxx kirjoitti:Olikos sulla nyt mäntä yläkulossa? Jos tuo anturi magneetti tuolla alhaalla on menossa ja konepyörii vastapäivään(muistanko oikein?) niin tuo sytkä on aivan liian aikaisella, mutta jos mäntä ei ole yläkulossa niin ei tuo pidä paikkansa.
Totta enpäs sitä hoksannu pitää tsekata
OnniSaljas kirjoitti:Mikä mahtais olla ktm exc 125 vikana ku käytii tos kaverin kaa kaks päällä ajelemassa nii ku tultii takas nii alko kuuluu semmonen ininä ja hankaus ääni en osaa selittää mut ku laittaa kytkimen pohjaa nii ääni loppuu. Pystyy ajaa iha notmaalisti mut kuuluu se inhottava ääni koko ajan ja jos ei pidä sitä kytkintä pohjassa nii tuntuis ku lähtis itestää eteenpäi vaikka on vapaalla eli mitä on hajonnu ?
rxxxxxx kirjoitti:Vanhana kotarin omistajana voin sanoa, että vuosia sitten oli paljon juttua 06-07vm cdi ongelmista. Samoin 07-08 kampura ongelmista, itsellä meni kampura poikki 08vm kotarista 410h kohdalla ja tilalle tuli wisecon kampura, joka sittemmin osoittautui valmistusvialliseksi (magneeton kiila ura väärässä kohti->sytkä vitusti liian myöhäiselle). Kyseinen kampura oireili pätkimisenä, kuumenemisena, huonona käynnistymisenä ja tehottomuutena. Tehottomuus oli erittäin pahaa, ei jaksanut enskoilla sutia hiekalla ykkösellä kaasusta, kytkin pommilla vähän koitti sutasta. Kuutos vaihteella ei päässyt kunnolla tehoalueelle kun vitosella ei jaksanut enään kiertää (putkena fmf) ja näin ollen kutosella vauhti vain tippui samoin kuin kierrokset, ellei sitten ollut iso alamäki. Sytkää tuli säädettyä niin paljon kuin staattorinlevystä pystyi aikasemmalle, eikä silloinaan mitään nakuttanut, mutta ei mennyt enään vaan magneetonkoppa kiinni. Kyseinen wisecon kampura lähti sitten palautukseen valmistusvikaisena ja tilalle tuli alkuperäinen kotarin kampura ja sen jälkeen hyvin toimi. Sama tarina oli jollain toisellakin foorumilaisella wisecon kanssa tuolloin samaan aikaan. Jos nyt
senverran jaksat pyörääsi purkaa että otat sylinterin pois niin silloin ainakin näkee onko wisecon kampura (aivan eri näköinen).
Koskenkorva55 kirjoitti:Helou
Kotemi alkoi täristää ajaessa (noin. 100km/h), kun on veto päällä eli siis, kun kytkimen painaa pohjaan niin tärinä häviää.. Vika ilmeni talven seisonnan jälkeen kun pyörä otettiin käyttöön, mutta on myös täristänyt hieman aijemminkin. Talvella vaihdoin myös takarattaan 42:seksi. Ketjuja enkä eturatasta vaihtanut, kun niitä ei ollut vielä saatavilla. Tarkoitus olisi hommata kyllä uudet. Voisiko tuo toimenpide vaikuttaa, kun tärinän vaikutuksesta esim. etulokasuoja nakkelee edes-takaisin ja ajettavus on huono Mitkäs asiat muilla on auttanu? Pyörällä ajettu noin. 200h
laitsku kirjoitti:Voiko joku linkkailla nettisivuja josta saisi halvalla öljyä? Jostain olin lukenut että Saksasta saa jostai suht koht halval öljyä kun tilaa lavana tms?
iemelii kirjoitti:rxxxxxx kirjoitti:Vanhana kotarin omistajana voin sanoa, että vuosia sitten oli paljon juttua 06-07vm cdi ongelmista. Samoin 07-08 kampura ongelmista, itsellä meni kampura poikki 08vm kotarista 410h kohdalla ja tilalle tuli wisecon kampura, joka sittemmin osoittautui valmistusvialliseksi (magneeton kiila ura väärässä kohti->sytkä vitusti liian myöhäiselle). Kyseinen kampura oireili pätkimisenä, kuumenemisena, huonona käynnistymisenä ja tehottomuutena. Tehottomuus oli erittäin pahaa, ei jaksanut enskoilla sutia hiekalla ykkösellä kaasusta, kytkin pommilla vähän koitti sutasta. Kuutos vaihteella ei päässyt kunnolla tehoalueelle kun vitosella ei jaksanut enään kiertää (putkena fmf) ja näin ollen kutosella vauhti vain tippui samoin kuin kierrokset, ellei sitten ollut iso alamäki. Sytkää tuli säädettyä niin paljon kuin staattorinlevystä pystyi aikasemmalle, eikä silloinaan mitään nakuttanut, mutta ei mennyt enään vaan magneetonkoppa kiinni. Kyseinen wisecon kampura lähti sitten palautukseen valmistusvikaisena ja tilalle tuli alkuperäinen kotarin kampura ja sen jälkeen hyvin toimi. Sama tarina oli jollain toisellakin foorumilaisella wisecon kanssa tuolloin samaan aikaan. Jos nyt
senverran jaksat pyörääsi purkaa että otat sylinterin pois niin silloin ainakin näkee onko wisecon kampura (aivan eri näköinen).
Pyörässä on wisecon sx kampura, edellinen omistaja sanoi näin ja tässä on just että sytytystä pitää säätää tosi aikaselle, toisaalta tää on myös 06 että veikkaisitko että on kampura? Ja miten palautit kampuran?
rxxxxxx kirjoitti:iemelii kirjoitti:rxxxxxx kirjoitti:Vanhana kotarin omistajana voin sanoa, että vuosia sitten oli paljon juttua 06-07vm cdi ongelmista. Samoin 07-08 kampura ongelmista, itsellä meni kampura poikki 08vm kotarista 410h kohdalla ja tilalle tuli wisecon kampura, joka sittemmin osoittautui valmistusvialliseksi (magneeton kiila ura väärässä kohti->sytkä vitusti liian myöhäiselle). Kyseinen kampura oireili pätkimisenä, kuumenemisena, huonona käynnistymisenä ja tehottomuutena. Tehottomuus oli erittäin pahaa, ei jaksanut enskoilla sutia hiekalla ykkösellä kaasusta, kytkin pommilla vähän koitti sutasta. Kuutos vaihteella ei päässyt kunnolla tehoalueelle kun vitosella ei jaksanut enään kiertää (putkena fmf) ja näin ollen kutosella vauhti vain tippui samoin kuin kierrokset, ellei sitten ollut iso alamäki. Sytkää tuli säädettyä niin paljon kuin staattorinlevystä pystyi aikasemmalle, eikä silloinaan mitään nakuttanut, mutta ei mennyt enään vaan magneetonkoppa kiinni. Kyseinen wisecon kampura lähti sitten palautukseen valmistusvikaisena ja tilalle tuli alkuperäinen kotarin kampura ja sen jälkeen hyvin toimi. Sama tarina oli jollain toisellakin foorumilaisella wisecon kanssa tuolloin samaan aikaan. Jos nyt
senverran jaksat pyörääsi purkaa että otat sylinterin pois niin silloin ainakin näkee onko wisecon kampura (aivan eri näköinen).
Pyörässä on wisecon sx kampura, edellinen omistaja sanoi näin ja tässä on just että sytytystä pitää säätää tosi aikaselle, toisaalta tää on myös 06 että veikkaisitko että on kampura? Ja miten palautit kampuran?
Ja-a, itsellä lähti kampura valmistusvikaisena palautukseen ja sain rahat takaisin. Mutta sinun tapauksessa tuskin enään noin voi tehdä.
A: Voit koittaa, että edellinen omistaja hyvittäisi jotain tuosta viasta, mutta veikkaampa, että tuskin mitään hyvittää.
B: Koneremppa ja ostat alkuperäisen kampurasetin motokeitaalta, joka maksaa sen 500-600€+tiivisteet ja stefat mahdollisesti.
C: Voit viedä motoliikkeeseen, että laittavat sytytyksen oikeaan kohtaan, tosin voipi olla että eivät edes ota pyörää vastaan , kun kuulevat viasta ja sen syystä
D: Hommaat strobovalon ja vehkeet jostain ja säädät itse kohdalleen, joka on helkkarin vaikeeta koska staattorista loppuu luultavammin varat kesken, jolloinka joudut irrottamaan kampiakselista magneeton kiilan ja muuttamaan magneeton/vauhtipyörän asentoa aikaisemmalle. Tässä huomiotavaa on, että jos sytytyksen siirtää staattori levystä aikaisimmalle niin magneetonkoppa ei mene enään paikalleen.
E: Hyväksyt pyörän tuommoisenaan tehottomana ja pätkivänä.
F: Laita vika eteenpäin, eli pyörämyyntiin, tosin voi olla hankalaa myydä koska nämä viestit täältä foorumilta löytyy. Mahdollisesti kaupan jälkeen sinua voitaisiin syyttää petoksesta tai vastaavasta.
Muuta en tuohon itse keksi.
E: Jos tuota sytkän ajotusta haluat ihmetellä, niin motokeitaalta vastaukseksi aikoinaan sain, että 2008 exc: sytkä on "pyörän sytytysennakko on 1,4mm / 16,5 astetta BTDC eli ennen yläkuolokohtaa.".