Aprilia RS/Tuono

AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut AapoV » 15.7.2014 15:40

http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa

Tuossa ohjeet sulle. Eiköhän hyppylanka ole juurikin ongelmana, mutta jos vieläkin ryppyilee niin raven säädöt saattavat olla pielessä. Rave 2:ssa on ihan mekaaninen säätö siinä sylinterin kyljessä, ykkösestä mainittiin joku täysteho-ohjelma linkkaamassani artikkelissa.

E: näköjään täysteho-ohjelma tarkoittaa nimenomaan tuota porausta

räsämän kirjoitti:Oisko kellää tietoo mist johtuu että jarruvalo palaa kokoajan, muut sähköjutut toimii normaalisti, räsä vm 2006


Veikkaisin jarruvalokatkaisinta. Joko viallinen jarruvalokatkaisin edessä tai takana tai sitten jarrupoljin/kahva pitää katkaisinta koko ajan päällä. Mulla oli aikoinaan edessä (jarrukahvan luona) säädetty jarruvalokatkaisin pieleen, niin jarruvalo paloi koko ajan. Säätö onnistuu katkaisinta pyörittämällä.
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 15.7.2014 16:34

Aapov@ Tuossa minun räsässäni on tuo uudenmallinen ecu, jossa ei mielestäni ole tuota hyppylanka systeemiä (?)

Ja toisekseen, pyöräni on lähes vakio, eli ravea ei ole asennettuna.
Muita veikkauksia? :|
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut AapoV » 15.7.2014 17:00

Tuo artikkeli koskee nimenomaan uudempia räsiä. Ainakin laittamasi kuvan perusteella tuossa artikkelissa esitetty ecun poraus tapahtuu juurikin tuohon kuvailemaasi ecuun. Sarjanumerokin vas. alakulmassa on sama.

Mitä muutoksia pyörään sitten on tehty? Jos haluat täysitehoisen pyörästä niin tuossa edellisessä artikkelissa ja seuraavassa olevia toimenpiteitä pitäisi tehdä. Lue artikkelit läpi.

http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 15.7.2014 17:10

Ecun poraushan vie pyörän vain täysiteho tilaan. Tämä on taas täysin eriasia kun hyppylangan katkaisu. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Täysitehoista pyörästäni en halua, haluaisin vain saada hirveän röpöttämisen siinä 4-6k kierrosalueen välissä loppumaan. Kiihdyttää, niin joutuu pitään kaasua pohjassa about 3sec siinä 4-6k kierrosten kohdalla, sittenkun ohittanut sen vaiheen niin pyörä lähtee iloisesti kiihtymään sinne 10-11k.
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 15.7.2014 19:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut AapoV » 15.7.2014 17:26

Joo näin taitaa olla asian laita. Ajattelin, että pyöräsi oli täysitehoinen/ajatus oli laittaa täysitehoiseksi :) Nyt kun tarkemmin luki aiempia viestejäsi, niin olitkin näköjään maininnut että on vakio :roll:

Vakiona ei käsittääkseni ole mitään samankaltaisia toimintaa heikentäviä rajoittimia kuin vanhemmassa mallissa. Eipä tässä siis oikein kummempaa vastausta osaa antaa, kuin kaasarin säätäminen. Jos siis röpöttää (=käy hetkellisesti rikkaalla), niin laittaisin neulaa ehkä pykälän tai kaksi alemmas. Ehkä hivenen pienempi pääsuutinkin voisi auttaa, kun on näin lämpimät kelit.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 16.7.2014 0:42

Minä taas olen käsittänyt ecun porauksen ja hyppylangan katkaisun käytännössä samaksi asiaksi.

Säätää sytytysennakkoa tuossa 4-6k rpm parempaan suuntaan, vähentäen röpötystä.
Poistaa kierrostenrajoittimen (11400rpm?) / siirtää ehkä ylemmäs.
Uudemmissa ottaa myös Raven ohjauksen käyttöön, tosin ei mitään vaikutusta ellet sitä Ravea sinne laita.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 16.7.2014 12:06

Ei oo sama asia. Se hyppylanka katkastaan jo maahantuojalla, näin MINÄ sen oon ymmärtäny :D
Mutta ainakaan sama se ei oo ko pyörän poraus täysteho ohjelmaan.
Hyppylanka on ollu jo 06 vanhemmissa mutta toi poraus tullu uudempii lisäksi missä ecu paskaa tullu.
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 16.7.2014 15:47

^^jaani^^ kirjoitti:Ei oo sama asia. Se hyppylanka katkastaan jo maahantuojalla, näin MINÄ sen oon ymmärtäny :D
Mutta ainakaan sama se ei oo ko pyörän poraus täysteho ohjelmaan.
Hyppylanka on ollu jo 06 vanhemmissa mutta toi poraus tullu uudempii lisäksi missä ecu paskaa tullu.


Eli uskotteko että se ecun poraus voisi auttaa osaltaan tuohon röpötysongelmaan 5-6k kierrosten kohdalla?
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 16.7.2014 20:32

Koita mitä menetät
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 17.7.2014 12:52

onko rs ja af1 moottorit ollenkaan samanlaisia?
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 17.7.2014 14:48

Miten huoltovalon saa pois?
Eli jakoavain ilmestyi räsän mittariin vm 06.
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 17.7.2014 18:20

"- Huoltovalon saa pois mittarista näin: Virrat päälle, mode-nappi pohjaan, virrat pois(mode-nappi edelleen pohjassa), virrat päälle"

Näin luki tuolla yhdellä sivulla.
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 17.7.2014 22:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 17.7.2014 20:43

Kiitos pitää koittaa
jyrkiboi
Pyörä:
Honda Cr80 -96
Liittynyt:
8.7.2013 0:49
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut jyrkiboi » 18.7.2014 12:32

Kyselisin tässä vaan että mitkä voisi olla syyt että muttaristön punainen varotuskolmio palaa? On palanut jo aika kauan ja mitenköhän sen saisi pois?
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 18.7.2014 14:18

Kannattaa kattoo pytyn lämpöanturi lähtee helposti irti ainakin omassa. Sijaitsee tulpan vieressä.