Yamaha WR125X/R

drifter4samp
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
31.1.2011 21:02
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut drifter4samp » 1.5.2013 14:53

Aap- kirjoitti:Mulla 12-49 520-jaolla ja ei sillä juurikaan yli 110 mittarinopeutta pääse, vaikka ei vielä rajotin ota ees vastaan yleensä...


Täällä sama homma, 108 menee suoralla mittarii mut pieniki alamäki ni alkaa hipoa 115 mittariin
https://www.facebook.com/pages/drifter4 ... 6819912026

www.youtube.com/drifter4samp
lassise
Pyörä:
Weeärr
Paikkakunta:
Muurame ( JKL )
Liittynyt:
2.9.2011 16:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut lassise » 1.5.2013 20:02

Oma WRäni taas menee tasaisella 105kmh ja alamäkeen yli120kmh... Täytyy vaihtaa vähän isompaa rissaa taakse jotta sais sitä kutostakin käyttää. :)

E: Mites ootte uusien pyörien omistajat sisään ajaneet? Nyt 400km takana ja kun motarilla pakko kaasupohjas ajella nii siitä ei varmaan enää haittaa ole? Ja keuliminenha on vaa sitä vaihtelevien kierrosten käyttöä, joten siitäkään ei varmaan haittaa ole? :D
YouTube käyttäjänimeni: LASSI yii
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 1.5.2013 21:52

lassise kirjoitti:Oma WRäni taas menee tasaisella 105kmh ja alamäkeen yli120kmh... Täytyy vaihtaa vähän isompaa rissaa taakse jotta sais sitä kutostakin käyttää. :)

E: Mites ootte uusien pyörien omistajat sisään ajaneet? Nyt 400km takana ja kun motarilla pakko kaasupohjas ajella nii siitä ei varmaan enää haittaa ole? Ja keuliminenha on vaa sitä vaihtelevien kierrosten käyttöä, joten siitäkään ei varmaan haittaa ole? :D

Tämmöse pyörä kyl sisäänajaisin huolella, sillä saa aikapitkälti määriteltyä milloin alkaa kone syömää öljyä...

Aja nyt rauhas sinne tonniin asti!

Eli koitas lassise pärjäillä!
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 1.5.2013 22:00

Voit kuormittaa moottoria aika normaalilla tavalla mutta vältä koneen huudattamista ja pitkään ajamista korkeilla kierroksilla. Mahdollisimman vaihtelevaa ajoa ja reippaita kiihdytyksiä, mutta älä kierrätä konetta tappiin asti edes hetkellisesti.

Moottoriteiden vieressä menee pienempiä teitä joten mikään "pakko" ei ole motaria ajaa. Myöskään ei ole pakko ajaa motarilla yli 80kmh, samaa vauhtia menee rekat ja perävaunulliset autot ;)
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Stål » 1.5.2013 22:04

Piti just laittaa samat kuin Arska. Voisi lisätä että käytä myös moottorijarrua.
Husaberg FS 570
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 1.5.2013 22:12

Minkäs takia moottorijarrua pitäisi sisäänajossa käyttää?
Listaan voisi lisätä, että lämmitä kone huolella ennen ajoa, äläkä aja liian suurilla vaihteilla. :)
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 1.5.2013 22:14

Pahimmat moottorin surmat on ajaa eka tonni pintakaasulla hissutellen ja toinen on vinguttaa konetta kovilla kierroksilla. Lisäksi jos on mahdollista niin vaihda öljyt+suodatin siinä 500km kohdalla.
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 1.5.2013 22:35

Jos englantia osaa niin tässä syy: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm?g_q=motoman%20engine%20break%20in%20motoman%20engine%20break%20in%20motoman%20engine%20break%20in
Sakkoja sakkoja
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Stål » 1.5.2013 22:44

Tuon olisin minäkin linkannut LeKelle
Husaberg FS 570
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 1.5.2013 23:13

Mielenkiintoinen artikkeli.
Eli moottorijarrutus auttaa männänrenkaita tiivistymään sylinteriä vasten, kuten vaihtelevilla kierroksilla ajokin?

From the actual gas pressure itself !! It passes over the top of the ring, and gets behind it to force it outward against the cylinder wall. The problem is that new rings are far from perfect and they must be worn in quite a bit in order to completely seal all the way around the bore. If the gas pressure is strong enough during the engine's first miles of operation (open that throttle !!!), then the entire ring will wear into
the cylinder surface, to seal the combustion pressure as well as possible.

Ja

The best method is to alternate between short bursts of hard acceleration and deceleration.

Opin muuten, että sisäänajo on englanniksi "break-in"
:D
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
lassise
Pyörä:
Weeärr
Paikkakunta:
Muurame ( JKL )
Liittynyt:
2.9.2011 16:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut lassise » 1.5.2013 23:24

Murska Arska kirjoitti:Pahimmat moottorin surmat on ajaa eka tonni pintakaasulla hissutellen ja toinen on vinguttaa konetta kovilla kierroksilla.


Eli kierrokset siltä väliltä vaihtelevilla kierroksilla, ilman liian isolla vaihteella vedätystä = hyvä ja toivottavasti onnistunut sisäänajo?
(E: Paljonko kilometrejä täytyy olla takana, että huomaa pieleen menneen sisään ajon?)
Oman pyörän sisään ajo meni vähän mopo tyyliin eli eka tankki nätisti ja tokalla tankilla jo kovempia kiihdytyksiä jotta männänrenkaista tulisi "timmit".

Ja eikös nelarilla muutenkin ole "sallittua" tehdä moottorijarrutuksia?

Mistä kannattaa tilata öljynsuodattimia vai kannattaako hakea y-centteristä? :)
YouTube käyttäjänimeni: LASSI yii
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 1.5.2013 23:54

Eiköhän sen huomaa sisäänajon jälkeen jos se syö öljyä, tai muutenvaan jos tuppaa syömään öljyjä.
Sakkoja sakkoja
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Stål » 2.5.2013 0:27

No kuten tossa artikkelissa lukee niin ihan ekat kilometrit ovat ne kriittiset. Mutta ei tässä ole kyse mistään elämästä ja kuolemasta. Voi olla että eka mäntä menee vaihtoon pikkasen aikasemmin, mutta ihan yhtälailla vaikuttaa se miten kohtelet pyörää sisäänajon jälkeenkin. Ja nelarilla moottorijarruttaminen ei ole pelkästään sallittua vaan myös suositeltavaa.

Ja LeKe, tuossa artikkelissa luki että moottorijarrutus on tärkeää koska moottorijarrutuksen synnyttämä tyhjiö "huuhtelee" sylinterin epäpuhtauksista.
Husaberg FS 570
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 2.5.2013 8:37

Jaa, en kovin suurella ajatuksella tuota lukenut kunhan selailin läpi. Hyvä tietää.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Hepex » 2.5.2013 22:14

Hööö... kaveri keuli WRän ympäri, no sellasen satasen keikka vaan. 11tkm täynnä ja himottelis ehkä vaihdella esim YZF-R125 :P Vähän epäaktiivista ollu kirjottelu tänne kun tuli autokin ostettua tuossa joulukuun alussa, tollanen Vollen kuuskymppinen mallia neliveto.