Niin juu löysin kyllä CMSNL:n kuvat, hain kuitenkin ihan niitä kampiakselin räjäytyskuvia. Kampiakseli vaan on kuvissa ihan koko pakettina... Herra Koneistaja olisi halunnut jotain tarkempaa. Mulla on T-malli, enpä kyllä katsonut onko siellä muiden mallien kampurasta kuvia.
Tosiaan eipä sillä nyt tarvetta itseasissa olekkaan, Nettimotosta löyty varaosiksi CB, satasella lähti. Kampiakselin kunnostamiseen olis menny 200-300€, eipä tarvinnu paljoa harkita... Runkoa leikelty raaseri-luukkiin ja niin edelleen mutta konettahan olin hakemassa. Samalla sain aluvanteet, ehjät kaasarit ja siedettävässä kunnossa olevat orkkisputketkin. Koneremonttikin oli ihan äskettäin tehty.
Uus CB oli tosiaan vuosia seissyt, oli kuulemma remontin jälkeen into loppunut kun ei suostunut käymään kunnolla. Puristuksia ei ollut vasemmalla puolella ollenkaan, enempää miettimättä laitoin vanhasta koneesta yläkerran tilalle. Uuden koneen männäthän oli tosiaan vasta vaihdettu ja m-renkaatkin ihan ehjät, varmaan venttiili kantoi tai jotain muuta mahdotonta mutta eipä hirveesti tullut ajateltua silloin. Saanpahan "hyödynnettyä" Daxin mäntien ylikoon.
Nyt ihmetyttää kun savuttaa niin perkeleesti toiselta puolelta. Männänrengas ehkä mennyt asennuksessa. Venttiilin kumit kuitenkin vaihdettu hiljattain. Taas pääsee availemaan...
Nyt kun sain ehjät putket ja pari muuta hilpettä on museorekisteröintikin alkanut taas poltella... Vaatii vaan maalausta ja tarroja. Mitäs näitä alkuperäsiä värejä 125T-mallissa oikein on? Ainoastaan sinistä ja punasta oon nähny suomalaisissa. Mustaa ainakin on ulkolaisis pyörissä näkyny, ehkä harmaata/valkostakin, ellen oo kuvitellu. Keltäs löytys tarkkoi kuvii tarroista, etenkin sivukatteista ja tankista, sivusta, ja värikoodeja.