Honda CB125:set

teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 4.4.2011 15:48

Kävin Kymen Dieselissä ja Reijon Dieselissä kyselemässä jos oisivat pystyneet tekemään kampiakselille mitään, mutta eivät uskaltaneet ottaa. Sain Reijon Dieselistä jonkun autotallissaan pajaa pitävän äijän numeron joka lupas yrittää kunhan saa kampiakselista tarkempia räjäytyskuvia ja kiertokankisarjat mukaan.

Ei oo kenelläkää tullu vastaan kampiakselin räjäytyskuvia...? :D Se kaveri ihmetteli jotain peltiläystäkettä siinä kampiakselissa. Kai sen saa hajotettua ilman niitä kuviakin.

Täytyy vielä selvittää mistä kiertokankisarjat löytyis. CMSNL:stäkään ei oikein irronnu mitään, kampura on yhtenä pakettina, hinta reilu 900€. Ei mitään hyötyä jos tarvitsee niitä kuvia tai kiertokankisarjaa.

Ykshän on tietty jos Monkeyn tai Daxin kiertokankisarja kävisi.
Zepzep
Pyörä:
Honda CB125T, Honda Monkey
Liittynyt:
5.8.2009 23:57

ViestiKirjoittanut Zepzep » 17.4.2011 1:18

Noniin nyt maanantaina mennään jo kattelemaan toista ceebeetä. Saa nähä jos talliin päätyis sitte kaveri tuolla nykyselle.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.4.2011 1:28

teeemuu kirjoitti:Ei oo kenelläkää tullu vastaan kampiakselin räjäytyskuvia...?

Koska et tarkemmin kertonut vuosimallia, niin en voi heittää suoraa linkkiä vaan joudut katsomaan täältä: http://www.cmsnl.com/honda-cb125_model126/
Jos oikea vuosimalli löytyy klikkaa sitä, sitten haluttua kuvaa ja kuvan alta vielä View big image
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut teeemuu » 25.4.2011 18:03

Niin juu löysin kyllä CMSNL:n kuvat, hain kuitenkin ihan niitä kampiakselin räjäytyskuvia. Kampiakseli vaan on kuvissa ihan koko pakettina... Herra Koneistaja olisi halunnut jotain tarkempaa. Mulla on T-malli, enpä kyllä katsonut onko siellä muiden mallien kampurasta kuvia.

Tosiaan eipä sillä nyt tarvetta itseasissa olekkaan, Nettimotosta löyty varaosiksi CB, satasella lähti. Kampiakselin kunnostamiseen olis menny 200-300€, eipä tarvinnu paljoa harkita... Runkoa leikelty raaseri-luukkiin ja niin edelleen mutta konettahan olin hakemassa. Samalla sain aluvanteet, ehjät kaasarit ja siedettävässä kunnossa olevat orkkisputketkin. Koneremonttikin oli ihan äskettäin tehty.

Uus CB oli tosiaan vuosia seissyt, oli kuulemma remontin jälkeen into loppunut kun ei suostunut käymään kunnolla. Puristuksia ei ollut vasemmalla puolella ollenkaan, enempää miettimättä laitoin vanhasta koneesta yläkerran tilalle. Uuden koneen männäthän oli tosiaan vasta vaihdettu ja m-renkaatkin ihan ehjät, varmaan venttiili kantoi tai jotain muuta mahdotonta mutta eipä hirveesti tullut ajateltua silloin. Saanpahan "hyödynnettyä" Daxin mäntien ylikoon. :D

Nyt ihmetyttää kun savuttaa niin perkeleesti toiselta puolelta. Männänrengas ehkä mennyt asennuksessa. Venttiilin kumit kuitenkin vaihdettu hiljattain. Taas pääsee availemaan...

Nyt kun sain ehjät putket ja pari muuta hilpettä on museorekisteröintikin alkanut taas poltella... Vaatii vaan maalausta ja tarroja. Mitäs näitä alkuperäsiä värejä 125T-mallissa oikein on? Ainoastaan sinistä ja punasta oon nähny suomalaisissa. Mustaa ainakin on ulkolaisis pyörissä näkyny, ehkä harmaata/valkostakin, ellen oo kuvitellu. Keltäs löytys tarkkoi kuvii tarroista, etenkin sivukatteista ja tankista, sivusta, ja värikoodeja. :D
SaMito
Pyörä:
-Tön
Liittynyt:
12.10.2010 20:31
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut SaMito » 13.5.2011 20:39

Onko missään CB:n vuosikerrassa CDI-sytkää?
C-P-I
Pyörä:
CPI Oliver
Paikkakunta:
Parainen
Liittynyt:
15.7.2010 18:53
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut C-P-I » 14.5.2011 18:06

SaMito kirjoitti:Onko missään CB:n vuosikerrassa CDI-sytkää?


Uusimmassa mallissa, eli TD:ssä. Vuosimallit 83-85.
pilssi
Pyörä:
DERBI GP1 2002
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
22.9.2010 17:12
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut pilssi » 23.5.2011 23:21

Mitä öljyä koneeseen? 125cb -75.
Sitten on hävinnyt kaikki avaimet matkanvarella. Eli tarvis saada hommattuu uusi virtalukko, "sarvilukko" ja penkin lukko.
pilssi
Pyörä:
DERBI GP1 2002
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
22.9.2010 17:12
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut pilssi » 24.5.2011 20:53

Vastaan itelle. Motonetista ostin motskaöljyy 10W-40.
Lukoille ei ole vielä vastausta mitä tehdä.
SaMito
Pyörä:
-Tön
Liittynyt:
12.10.2010 20:31
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut SaMito » 14.6.2011 15:37

Mites tämmönen pärjää uusille ruiskunelareille?
Tietopankissa sanotaan että menis 0-100 vajaat 14s että pitääkö paikkansa?
Zepzep
Pyörä:
Honda CB125T, Honda Monkey
Liittynyt:
5.8.2009 23:57
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Zepzep » 22.7.2011 2:28

Tuosta 47mm mäntien laitosta sen verran, että jos ostaa mankin 47mm männän, niin pitääkö sen olla sitä uutta vai vanhaa mallia? Jos daxin mäntä sopii niin oma järki ainakin sanois, että tuo vanhanmallin mankin mäntä sopii myös, sittä vanhassahan oli isompi palotila niin kuin daxissakin. Uudessa taas palotila on hyvin pieni.

E: No kävin tallissa vertailemassa orkkis 44mm mäntää, uudemallin mankin 47mm mäntää ja vanhanmallin mankin 47mm mäntää. Näyttäs siltä, että tuo vanhanmallin mäntä kävis. Uudenmallin männällä jäis puristukset turhan alhasiks.
Zepzep
Pyörä:
Honda CB125T, Honda Monkey
Liittynyt:
5.8.2009 23:57
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Zepzep » 2.8.2011 13:23

No ompa hiljasta täällä. Omistaako kukaan enää näitä hienoja pelejä?
Itellä ois sellasta kysymystä, että minkälainen projekti ois vaihtaa T-malliin 12v sähköt? Mitä kaikkea osaa pitäis vaihtaa? Iteltä löytyy tallista kyllä melkein kaksikin tuollasta -84 varaosa pyörää eli 12v osaa kyllä löytyy.
Onnistuuko tuo ollenkaan vai pitäiskö sitten vaihtaa koko kone?
Capt hardhead
Pyörä:
koneet on myyty pois.
Paikkakunta:
Salainen, turvallisuussyistä, sotilaspalveluksen takia.
Liittynyt:
3.8.2009 19:01
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Capt hardhead » 7.8.2011 17:25

pä¨plä plä......
Viimeksi muokannut Capt hardhead päivämäärä 15.10.2012 13:12, muokattu yhteensä 3 kertaa
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Tume34 » 7.8.2011 22:26

Badass kirjoitti:Ja en ole varma jos T ja C koneissa on samat lohkot edes kuin se C-sarja on viisvaihteinen ja nämä T-mallit nelivaihteisia.


Höpö höpö ja höpö. Kaikki CB:t ovat olleet viisivaihteisia.

CDI-sytty tuli deluxe-mallin myötä. Tämän tunnistaa mm.monojousituksesta entisen stereoperän sijaan.

Vertailun vuoksi: T-mallia alettiin tehdä -75 tai -76 ja se on tämännäköinen:

http://www.bikez.com/pictures/honda/198 ... 0user..jpg

Se päivittyi deluxemalliin vuonna -83 joka on tämännäköinen:

http://images.forum-auto.com/mesimages/97788/1984.jpg
Dank memes melt steel beams.
Capt hardhead
Pyörä:
koneet on myyty pois.
Paikkakunta:
Salainen, turvallisuussyistä, sotilaspalveluksen takia.
Liittynyt:
3.8.2009 19:01
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Capt hardhead » 7.8.2011 23:41

pä¨plä plä......
Viimeksi muokannut Capt hardhead päivämäärä 15.10.2012 13:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Zepzep
Pyörä:
Honda CB125T, Honda Monkey
Liittynyt:
5.8.2009 23:57
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Zepzep » 8.8.2011 17:35

Ainakin suomeen tuodut CB:t ovat kaikki 5 vaihteisia. Itseltä löytyy kaksikin T-mallia ja kummatkin 5-vaihteisia.

Ja niistä 12v osista vielä. Luulis, että löytyy halvemmallakin. Itse en ainakaan maksa kahdesta 12v puolasta 300€ kun niitä saa manki kaupoista alle 50€.
Oma suunnitelma ois, että sais vaan vaihdeltua tekniikka tuon T-mallin ja TDC-mallin välillä, että sais nuo 12v sähköt. Se kärjetön sytytyskin kyllä houkuttelis.