Honda CB125:set

Capt hardhead
Pyörä:
koneet on myyty pois.
Paikkakunta:
Salainen, turvallisuussyistä, sotilaspalveluksen takia.
Liittynyt:
3.8.2009 19:01
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Capt hardhead » 8.8.2011 23:45

pä¨plä plä......
Viimeksi muokannut Capt hardhead päivämäärä 15.10.2012 13:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Zepzep
Pyörä:
Honda CB125T, Honda Monkey
Liittynyt:
5.8.2009 23:57
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Zepzep » 9.8.2011 12:33

No jos sun mielestä on vähemmän raiskausta laittaa kalliit tarvikeosat, niin siitä vaan. Tulis halvemmaks ostaa -83 tai uudempi varaosa CB ja ottaa siitä Hondan alkuperäiset 12v puolat.
Silloin kun tehdään pyörään jotain muutoksia, jotka eivät ole alkuperäisiä ja ruvetaan miettimään, että mistä ostaa osat ettei raiskaisi pyörää, niin voi kyllä unohtaa koko homman.

E: Ainiin ja empä taida tarkalleen tietää, että milloin aloitettiin suomeen tuonti. 70-luvun alkua se kuitenkin oli.
Capt hardhead
Pyörä:
koneet on myyty pois.
Paikkakunta:
Salainen, turvallisuussyistä, sotilaspalveluksen takia.
Liittynyt:
3.8.2009 19:01
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Capt hardhead » 10.8.2011 1:29

pä¨plä plä......
Viimeksi muokannut Capt hardhead päivämäärä 15.10.2012 13:14, muokattu yhteensä 1 kerran
sovinto
Pyörä:
Honda cbx1000, honda cb125t
Liittynyt:
13.10.2011 20:32
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut sovinto » 13.10.2011 20:41

Mitkä ovat cb125t mallin sylinterikannen muttereiden vääntömomentit? eli ne kahdeksan varsinaista nokkapukeissa ja kolme 6mm pulttia.
Viimeksi muokannut sovinto päivämäärä 12.11.2011 22:09, muokattu yhteensä 1 kerran
C-P-I
Pyörä:
CPI Oliver
Paikkakunta:
Parainen
Liittynyt:
15.7.2010 18:53
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut C-P-I » 28.10.2011 21:09

Tsekatkaa myynti-ilmoitus. CB osaa myynnissä.
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Karpov » 16.1.2012 14:48

Koitan vuosien takaa elvyttää omaa cb:täni, vuosmalli on 81.

Pyörän sähköjä oisin vailla jos jollain on myydä koko johtonippua , kaasarit kiinnostaa myös.
sovinto
Pyörä:
Honda cbx1000, honda cb125t
Liittynyt:
13.10.2011 20:32
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut sovinto » 21.1.2012 21:39

Karpov kirjoitti:Koitan vuosien takaa elvyttää omaa cb:täni, vuosmalli on 81.

Pyörän sähköjä oisin vailla jos jollain on myydä koko johtonippua , kaasarit kiinnostaa myös.


Hienoa että täälläkin tapahtuu. Kaasuttimia löytyy jonkinverran ebaysta,näkyy olevan montaa eri mallia tarjolla,tietty varmaan selviät kunnon puhdistuksella ja paineilmalla. Enemmän tarvetta alkaa olemaan sylinterikannen-kaasuttimien metallikurkkujen välisillä kumikurkuilla. Mikäs sähköissä mättää?
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Karpov » 25.1.2012 15:52

sovinto kirjoitti:
Karpov kirjoitti:Koitan vuosien takaa elvyttää omaa cb:täni, vuosmalli on 81.

Pyörän sähköjä oisin vailla jos jollain on myydä koko johtonippua , kaasarit kiinnostaa myös.


Hienoa että täälläkin tapahtuu. Kaasuttimia löytyy jonkinverran ebaysta,näkyy olevan montaa eri mallia tarjolla,tietty varmaan selviät kunnon puhdistuksella ja paineilmalla. Enemmän tarvetta alkaa olemaan sylinterikannen-kaasuttimien metallikurkkujen välisillä kumikurkuilla. Mikäs sähköissä mättää?


Mullahan kävi niin että konerempan jälkeen ekalla startilla olikohan kohta kolme vuotta sitten sytty palamaan tuo.


Sähköt siis meni sen mukava tankin alta ja moottoritilasta, sähkökaavion luku ei vahva ala joten ehjää nippua metsästän nyt kun iski pieni inspiraatio kasata tuo kevääksi. 70 euroa näköjään cmsnl.comissa johtosarja.


Kaasarit palo tuossa samassa tilanteessa, tiivisteet meni ja en tiedä muovasko kuumuus muutenkin niitä. Hapettuivat myös ennätysvauhdissa kun silloiselta vitutukselta en heti ryhtynyt toimiin.

Nuo kumikurkut palo tietenkin myös.


Eli runko vaatis vaan pienen putsauksen ja maalauksen (sivukatteet oli onneks irti ja pelastin myös penkin ja muut kaatamalla pyörän syttymisen jälkeen).

Sitten koneen kasaus ja tarkistus + vaihteiston saatoin koota silloin aikanaan jotenkin väärin, käynnistyspolkimen palautusjousikin on hukkunut.


Ei kuitenkaan mahdoton rojekti kun sais tuon koneen tikkiin ja sitten johtosarjat ja kaasuttimet.

Täydelliset pakoputketkin löytyy missä kromi tallella, jos ei nyt ole päässy huonontumaan.
sovinto
Pyörä:
Honda cbx1000, honda cb125t
Liittynyt:
13.10.2011 20:32
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut sovinto » 29.1.2012 22:34

Jos jollakin on myydä vm.79-82 twiniin toimiva moottori olen kiinnostunut. Koneessa alakerran oltava mielellään ehjä.
Atomicsickness
Liittynyt:
13.3.2012 21:43
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut Atomicsickness » 13.3.2012 22:06

Itseltäni löytyy tämmöinen härski vehje, muokattu samanlaisesta twinistä. Vilkut on jo vaihdettu ''bullet'' tyylisiksi vanhojen tilalle ja rekisterikilven paikkaa siirretty. + että kuvassa ei ole takapenkkiä+tappeja paikallaan.. Ja välityksiä vaihdettu, mutta ei ole vielä kokeiltu kunnolla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
FinIippo
Pyörä:
Yamaha XT125X '08 + Honda CB125T '81
Liittynyt:
14.1.2012 2:40
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut FinIippo » 16.3.2013 19:25

Kevät tekee tuloaan niin Herätellääs taas vähän Hondamiehiä jos näillä vehkeillä enää kukaan ajelee. :) Jottei menisi ihan paskanjauhamiseksi niin kerrotaan vähän vaikka omasta pärrästä. Elikkäs semmonen hopeinen aikalailla alkuperäiskuntonen '81 piikkinen tuuttihonda tuolla autotallissa köllöttelee ja suorastaan kerjää tielle. :D Olisikos kenelläkään tuuttikuskilla tietoa mistä saisi noita vanhojen keihinien tiivisteitä ja muita varaosia kun tuppaa toinen kaasareista vähän tulvia. Millanen näissä muuten on tuo männänvaihtoväli, kun omassa on nyt 40tkm mittarissa eikä ole tietoa onko tuossa alkuperäset männät vielä kiinni. Vasemmasta sylinteristä on myös vuotanut hiukan öljyä pytyn ulkopuolelle joten pitäisihän tuolle jonkunlainen konepoka tehä ja kattoa mitä se on syönyt. Pidetään nyt tämä vanhanliiton Hondamiesten yhteisö elossa. ;)
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppui huoli"
"Hondalla ei tarvitse koskaan ajaa siipi maassa"
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut mustavi » 18.3.2013 17:00

FinIippo kirjoitti:Millanen näissä muuten on tuo männänvaihtoväli, kun omassa on nyt 40tkm mittarissa eikä ole tietoa onko tuossa alkuperäset männät vielä kiinni. Vasemmasta sylinteristä on myös vuotanut hiukan öljyä pytyn ulkopuolelle joten pitäisihän tuolle jonkunlainen konepoka tehä ja kattoa mitä se on syönyt.


"Why fix it if it ain`t broken?!" ;)

Puristuksiahan voisi koneesta katsastaa. Kannen ja sylinterin välistä tulevan öljysumun vois ajatella johtuvan jostain aiemmasta koneen avaamisesta, missä öljykanavan liitos ei ole ihan osunut kohdalleen. Rivinelosissa etenkin noin kävi monesti, mutta suttaavilla koneilla kuitenkin ajettiin. Pelkät mittarin km-lukemat ei sillei merkkaa, muistaakseni ainakin Twini alko piiskattuna olla aika finaalissa eli savutteli jo 20-30tkm (jopa vähemmällä) kun se paremmin kohdeltuna tai matka-ajossa kesti hyvinkin ton 40tkm.
FinIippo
Pyörä:
Yamaha XT125X '08 + Honda CB125T '81
Liittynyt:
14.1.2012 2:40
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut FinIippo » 29.3.2013 2:06

Pitäis juu ruveta niitä katkojan kärkiä lähipäivinä vaihtaa kun on nuo uudet kärjet ollu hyllyn koristeina jo jonkun aikaa :D Tietkin on jo 95% sulanu täällä Lahdessa päin niin kovasti tekis mieli päästä kokkeilee, mutta se ei perhana ota kierroksia muutaku paikallaan kytkin pohjassa :x Heti jos yrittää lähteä liikkeelle, niin se tukehtuu saman tien tai jos onnistuu pääsee liikkeelle nii max nopeus kaasu pohjassa n. 25 km/h. Ongelma varmaan niissä edellämainituissa kärjissä... Huomasin myös että vasemman änkän kiinnityksen kohalta puskee pakokaasua eikä putken päästä niinku normaalisti. Onkos siinä änkän liitoskohassa jonkunlainen tiiviste?
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppui huoli"
"Hondalla ei tarvitse koskaan ajaa siipi maassa"
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut mustavi » 29.3.2013 4:31

FinIippo kirjoitti:Ongelma varmaan niissä edellämainituissa kärjissä...


Voi olla... Saattaa tosin ihan yhtä hyvin olla kaasareissa tai bensasuodattimessa töhnää tai erinäistä pikkufeelua, tai kone imee ilmaa kaasarien ohi jostain imukaulan liitoksista (näitä pitäisin sytkää todennäköisempinä). Pyöräwanhuksen metkuja. Vilkaisin, että CB125T/T2/TD:lle saa tosi huonosti mitään ladattavia korjausoppaita, eli jos haluat tehdä perusteellista työtä etkä kituutella kehnosti kulkevalla pelillä (plus mahdolliset seurannaisvahingot) pitäis varmaan hankkia Haynesin (tmv.) opas ja sen neuvoilla fiksata moottorin eri järjestelmät. Mutta mutta...

FinIippo kirjoitti:Huomasin myös että vasemman änkän kiinnityksen kohalta puskee pakokaasua eikä putken päästä niinku normaalisti. Onkos siinä änkän liitoskohassa jonkunlainen tiiviste?


"Tuutit" ovat Twinissä yhteen hitsattua mallia (pakokäyrät+änkät). Valitettavastihan pakoputki on nelarissa hitaasti kuluva osa, eli koneen pukkaama palokaasun ja vesihöyryn yhdistelmä ruostuttaa putkea aggressiivisesti sisältä päin, ja jossain vaiheessa läpimätä putkisto pettää. Näinhän käy paitsi 4T-prätkissä myös mm. autoissa. Itelläni halkes toinen Twinin tuuteista aikoinaan 2-tiellä Forssan reissulla, ts. stadista lähtiessä se vielä piti vain pientä vuotoääntä, mutta Karkkilan jälkeen keskellä korpea koko änkkä repes auki ku säilyketölkki täydessä laukassa (kuskilla pikku paniikki ku kone alko yhtäkkiä karjua avoimesta putkesta). Pahoin pelkään, että hitsaussauman ja änkän takakannakkeen väli pysyy kasassa suurin piirtein enää kromikerroksen varassa... katsopa ja koputtele tarkkaan. Jos putkisto on läpimätä keskeyttäisin työt ainakin siksi kunnes oot selvittäny mistä ja mihin hintaan saat korvaavat pakoputket. Pyöräähän ei saa liikennekelpoiseks jos niissä on feelua, eli huonon käynnin fiksailu on toissijainen murhe.

Joutessani vilkaisin saatavuutta, ja pahalta näyttää orggisputkien osalta :(

CMS:llä oikeanpuoleista on 1 enää varastossa 193€ hintaan, vasenta (159€) ei tällä hetkellä saa. Tarkka T2-malli kandeis varmaan hakea valmistenumeron perusteella, mut kyse lie kaikkiin malliversioihin sopivasta osasta (katsoin Australian Twin-version myös, sekin antoi ei-oota).

http://www.cmsnl.com/honda-cb125ta-euro ... el_q=cb125

Saksalainen ZSF tunnistaa näemmä enää TD-mallin putket (149,46€/kpl + yhdysputkea ynnä muuta mitä tarttis), mutta valmistenumerolla hakiessa se saattaa löytää vielä vanhempaan Twiniin käypiä osia. Hondan varaosanumerolla 18300-399-003 (oikeanpuoleinen putki) löytyi kaksi verensyöksyn aiheuttavaan 179 tai 240€ hintaan (linkit alla), mutta vasenta (18400-399-003) ei Googlen haulla valitettavasti näytä olevan saatavilla mistään. Kai putkia löytyis jos alkais penkoa vakavammin, en vaan viitsiny koska haku on Sun duuni ;)

http://www.bike-teile.de/index.php?seit ... lid=697636 (naarmu)
http://www.bike-teile.de/dealindex.php? ... lid=920769 (uusi)
FinIippo
Pyörä:
Yamaha XT125X '08 + Honda CB125T '81
Liittynyt:
14.1.2012 2:40
Re: Honda CB125:set

ViestiKirjoittanut FinIippo » 2.4.2013 15:26

Tuli taas perehdyttyä tuohon kapistukseen. Olen huomannut että vasen kaasari tulvii aikas pahasti eikä pyörä pysy tyhjäkäynnillä kunnolla ja vasen pytty ei aina sytytä seosta joka saa aikaan "harrikkamaisen" paukahtelun putkessa. 8o Voisikohan tuo huono syttyminen johtua pelkästään kaasarin tulvimisesta vai olisiko tulppa jo ehkä aikansa elänyt eikä anna kunnon kipinää? Olisikos kenelläkään muuten antaa neuvoa, että mistä saisi noihin keihineihin varaosia, kun neulaventtiili sieltä on varmaan huonoksi mennyt enkä löydä kunnollista varaosasivustoa/paikkaa kirveelläkään täältä netistä vaikka kuinka olen etsinyt. :x Kesä tekee tuloaan ja kohta pitäis tuo pikkutuutti jo päästää tien päälle 8)
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppui huoli"
"Hondalla ei tarvitse koskaan ajaa siipi maassa"