FinIippo kirjoitti:Ongelma varmaan niissä edellämainituissa kärjissä...
Voi olla... Saattaa tosin ihan yhtä hyvin olla kaasareissa tai bensasuodattimessa töhnää tai erinäistä pikkufeelua, tai kone imee ilmaa kaasarien ohi jostain imukaulan liitoksista (näitä pitäisin sytkää todennäköisempinä). Pyöräwanhuksen metkuja. Vilkaisin, että CB125T/T2/TD:lle saa tosi huonosti mitään ladattavia korjausoppaita, eli jos haluat tehdä perusteellista työtä etkä kituutella kehnosti kulkevalla pelillä (plus mahdolliset seurannaisvahingot) pitäis varmaan hankkia Haynesin (tmv.) opas ja sen neuvoilla fiksata moottorin eri järjestelmät. Mutta mutta...
FinIippo kirjoitti:Huomasin myös että vasemman änkän kiinnityksen kohalta puskee pakokaasua eikä putken päästä niinku normaalisti. Onkos siinä änkän liitoskohassa jonkunlainen tiiviste?
"Tuutit" ovat Twinissä yhteen hitsattua mallia (pakokäyrät+änkät). Valitettavastihan pakoputki on nelarissa hitaasti kuluva osa, eli koneen pukkaama palokaasun ja vesihöyryn yhdistelmä ruostuttaa putkea aggressiivisesti sisältä päin, ja jossain vaiheessa läpimätä putkisto pettää. Näinhän käy paitsi 4T-prätkissä myös mm. autoissa. Itelläni halkes toinen Twinin tuuteista aikoinaan 2-tiellä Forssan reissulla, ts. stadista lähtiessä se vielä piti vain pientä vuotoääntä, mutta Karkkilan jälkeen keskellä korpea koko änkkä repes auki ku säilyketölkki täydessä laukassa (kuskilla pikku paniikki ku kone alko yhtäkkiä karjua avoimesta putkesta). Pahoin pelkään, että hitsaussauman ja änkän takakannakkeen väli pysyy kasassa suurin piirtein enää kromikerroksen varassa... katsopa ja koputtele tarkkaan. Jos putkisto on läpimätä keskeyttäisin työt ainakin siksi kunnes oot selvittäny mistä ja mihin hintaan saat korvaavat pakoputket. Pyöräähän ei saa liikennekelpoiseks jos niissä on feelua, eli huonon käynnin fiksailu on toissijainen murhe.
Joutessani vilkaisin saatavuutta, ja pahalta näyttää orggisputkien osalta
CMS:llä oikeanpuoleista on 1 enää varastossa 193€ hintaan, vasenta (159€) ei tällä hetkellä saa. Tarkka T2-malli kandeis varmaan hakea valmistenumeron perusteella, mut kyse lie kaikkiin malliversioihin sopivasta osasta (katsoin Australian Twin-version myös, sekin antoi ei-oota).
http://www.cmsnl.com/honda-cb125ta-euro ... el_q=cb125Saksalainen ZSF tunnistaa näemmä enää TD-mallin putket (149,46€/kpl + yhdysputkea ynnä muuta mitä tarttis), mutta valmistenumerolla hakiessa se saattaa löytää vielä vanhempaan Twiniin käypiä osia. Hondan varaosanumerolla 18300-399-003 (oikeanpuoleinen putki) löytyi kaksi verensyöksyn aiheuttavaan 179 tai 240€ hintaan (linkit alla), mutta vasenta (18400-399-003) ei Googlen haulla valitettavasti näytä olevan saatavilla mistään. Kai putkia löytyis jos alkais penkoa vakavammin, en vaan viitsiny koska haku on Sun duuni
http://www.bike-teile.de/index.php?seit ... lid=697636 (naarmu)
http://www.bike-teile.de/dealindex.php? ... lid=920769 (uusi)