Yamaha DT125RE/DT125X

detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 11.8.2013 21:15

Kuulusko öljyn peittää koko tuo tarkistussilmä ?
TurboYhZ
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11
Liittynyt:
19.2.2012 17:13
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut TurboYhZ » 11.8.2013 21:36

Kuuluu
in_shallow_seas
Pyörä:
Yamaha WR 450f -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
4.4.2011 22:02
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut in_shallow_seas » 12.8.2013 10:21

Öljyn pinnan kuuluu olla viivan yläpuolella mutta ei saisi peittää koko tarkistussilmää.
Yamaha WR 450f -04
ex. Yamaha DT 125X -06, Derbi GPR 125 Nude -09, Peugeot XPS 50 Street Evo 3 -10, Honda monkey -86.
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 12.8.2013 19:07

No sitten hyvä kuinka nopiaa siitä silmästä huomaa jos alkaa öljyt vähenee ? Putken päästä valuu vähän mustaa öljyä että vuotaakohan nuo lohkot. Käy kyllä niin rikkaallakin että 2-t öljyä toivottavasti on.
Onko kellää muulla vuotanu tuolta ypvs akselin vasemmalta puolelta pakokaasut jos on nii missä ollu vika ?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 12.8.2013 20:04

Varmaan ne akselin tiivisteet alkaa olla finaalissa. Uusia saa Yamaha dealerilta tilaamalla.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 12.8.2013 20:37

Ai ne o-renkaat siihen ympärille ja se yks kumi sinne keskelle ? Uusittu on kaikki ja vuotaa silti.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 12.8.2013 22:25

Nepä ne. No sitten sen holkki voi olla aavistuksen väljä. Kannattaa kasata se systeemi jonkin hyvän vaseliinin kera, joka kestää lämpöä, saattaa sekin tilkitä savutuksen. Itse olen käyttänyt punaista Lubricant Engineeringin valmistetta YPVS:ää kasatessa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
yamahisti
Pyörä:
Yamaha dt x 125cc, Honda cr 250cc
Liittynyt:
9.8.2010 22:33
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut yamahisti » 13.8.2013 13:16

tuli tossa tilattua uusi mäntä proxilta mutta männässä lukee tkrj?
mikäs tää tkrj oikee on?, tuli proxin paketissa!
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
Paikkakunta:
Lempäälä/Ideapark
Liittynyt:
22.3.2011 23:08
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Läbä » 13.8.2013 14:08

Tkrj on yks toinen valmistaja joten vähä hassu tilanne sinänsä :D
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 13.8.2013 16:48

Tilasitko Nakkilasta? Sieltä joskus ennenkin tullut TKR Proxin laatikossa. Ihan hyviä mäntiä ovat olleet, helmoja joutunut yleensä siistimään, kun ovat olleet pirun teräviä. Hiekkapaperilla pyyhkii pienet viisteet niin hyvä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
TurboYhZ
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11
Liittynyt:
19.2.2012 17:13
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut TurboYhZ » 13.8.2013 21:42

Kertokaas miten toi kannentiviisteen vaihto onnistuu ?

Kurkkasin pakoaukosta mäntää ja huomasin että siinä oli sellasia pintanaarmuja. Onko tuo ihan normaalia? Männällä ajettu 6000 ja alkuperänen mäntä.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 13.8.2013 22:54

Ensin teet hieman tilaa sinne sylinterille (letkua, YPVS servoa yms. irti), sitten vain ne kannen 5 mutteria pois ja kansi ylös. Kannen oikaisu lasin päällä, sylinteristä tiivistepinta puhtaaksi, uusi tiiviste paikalleen ja paketti nippuun.

Aina männässä pientä naarmua on. Jos ei mustaa näkynyt renkaiden alapuolella niin ei hätää. Sitten kun alkaa ohipuhallusjälkiä näkymään, niin mäntää vaihtoon.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
TurboYhZ
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11
Liittynyt:
19.2.2012 17:13
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut TurboYhZ » 13.8.2013 23:46

Ok, tuli mieleen että pitikö jäähdytinnesteet myös päästää ulos?
kaljabasso
Liittynyt:
4.8.2013 15:54
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut kaljabasso » 13.8.2013 23:51

kaljabasso kirjoitti:Mikähä mahtais olla kun tulee servolle vain vajaat puoli volttia jännitettä, elikkäs tarkistusliikettä tehdessä se nytkähtää ehkä millin toiseen suntaan ja stoppaa? :roll:


?
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 14.8.2013 9:02

bentley kirjoitti:Mutta eikö nuo piikit irtua suht koht nopiasti, että yks talavi ja uuet piikit? :D eipä niitte lisäksi kyllä oo oikee muuta ko smotonastoja vakiovanteille :s


Hyvin kestää, itsellä oli viime talven satapiikin välikelin enskanastat weeärrässä. Takana lyhyempi ja edessä pidempi rallinasta.
Pitoa oli aika helvetisti ja yksikään nasta ei talven aikana irronnut/katkennut. Suosittelen. :)
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy