KTM EXC 125

.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 27.4.2017 7:12

Moi, tänään menossa kattelee kotaria ja mahdollisesti ostaa. Onko näissä jotain tyyppivikoja jne mitä kannattais erityisesti katsoa että on kaikki kunnossa. Viime hetken vinkkejä? ;)
Koskenkorva55
Pyörä:
KTM EXC 125cc
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
25.4.2013 21:20
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Koskenkorva55 » 27.4.2017 7:49

.motomiäs kirjoitti:Moi, tänään menossa kattelee kotaria ja mahdollisesti ostaa. Onko näissä jotain tyyppivikoja jne mitä kannattais erityisesti katsoa että on kaikki kunnossa. Viime hetken vinkkejä? ;)

Itsellä nyt ei mitään tyyppivikoja tule mieleen, mutta kannattaa katsoa vuotaako esim. Takaiskari tai etuiskarit öljyä. Jarrupalojen, -levyjen, rattaiden sekä ketjujen kunto kannattaa tarkastaa ja ravistella taka- ja etupyörää niin selviää onko jokin laakeri vaikka vaihtokunnossa. Itse oman kotarin ostossa huomasin, että takapyöränlaakerit oli loppu kun rengas klappas pirusti. Kannattaa myös kuunnella kuuluuko ylimääräisiä ääniä koneesta yms.
.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 27.4.2017 12:23

Joo kiitos vinkeistä!
.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 28.4.2017 11:04

Kotari tuli haettua ja mukaan sain procircuitin putken. Onko kokemuksia onko hyvä putki kadulle?
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 28.4.2017 13:52

Putki on hyvä silloin kun sen tehoalue sopii omaan ajotyyliin.
Pro Circuit on tietääkseni yläkiertoinen niin kuin suurinosa muistakin 125 exc putkista, eli kiihdyttäessä on pistettävä korkeat kierrokset kehiin kun ei jaksa vetää alhaalta yhtä hyvin kuin esim kotarin oma putki.

Fresco taitaa olla ainoa joka tekee alavääntöisiä putkia 125 EXC.
.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 30.4.2017 21:12

Millasii säätöi porukalla keihin pwk 38 kaasarilla kotareissa?
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Pältsi » 1.5.2017 10:37

Moro!

Mikä suutin kannattais laittaa kun on menossa A1 putkella katsastaa. Kurineulaa en aio laittaa joten suutinta haen vain. Aattelin 150-160 väliltä mutta jos jollain kokemuksia nii kertokaa ihmeessä. Ilmanputsarin kuria en laita koska en sitä omista (katsooko katsuri ees sitä?). Kaasari on 36mm keihin.

Sit vähän kysymyksiä noista säädöistä. Voiko noihin ohjekirjan säätötaulukkoihin luottaa ? Putkena on Pro Circuitin paisari joten kannattaako laittaa vähän isompi suutin kun ohjekirjassa?
laitsku
Liittynyt:
3.7.2016 0:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut laitsku » 1.5.2017 14:13

Onko kytkin tosissaan loppu nyt kun luistaa korkeilla kierroksilla. Alkaa luistamaan kun kone on kuuma. Öljynä koitettu Castrollin MTX 10w40 ja Bel Ray EXP 10w40. Pyörällä ajettu sellaset 160 tuntia.
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JL- » 1.5.2017 15:50

Ethän oo juuri ylitäyttänyt nestesäiliötä? Periaatteessa sen kumilätkän säiliön kannen alla pitäs pakottaa ylimääräset nesteet pois, mutta jos sitä on aivan piripintaan niin lämmetessä mahdollista että neste laajenee sen verran että kytkin luistaa. Ja sit kattoo myös ettei kahvarungon luota vuoda, kuitenkin aina joskus sieltä sanoo o-renkaat morjes ja sen jälkeen kytkin luistaa tai ei luista ollenkaan. Korjaussarja kahvaan maksaa parikymppiä. Voihan se siis finaalissakin jo olla, mutta kantsii noi ensin kattoa.

Pältsille säädöistä, A1 juttuihin en ota kantaa mutta noi täystehosäädöt, ite menisin ohjekirjan taulukon mukaisilla muuten mutta pääsuutin hiukan isommaksi. Sitten kokeilee miten pelittää, tod näk hyvin.
Miehistä_Miehin
Liittynyt:
27.11.2016 0:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Miehistä_Miehin » 3.5.2017 23:19

Mitenköhä helvetissä nää kotkien hinnat on noussut aivan saatanasti heti sen jälkeen kun exc malli siirtyi -> xc-w
Porukalla vissiin sellanen kuva ettei kotkia saisi enään rekisteriin, mutta motokeitaan sivuilla silti tätä uutta KTM 125 XC-W 2017 myydään rekisteröitynä?? 1000€ + autoverot
Ensimmäisenä tulisi mieleen ne kiristyneet eu paskat ettei saisi, mutta hassulta tuntuu että motokeidas silti pitäisi nettisivuilla tuota mahdollisuutta tilata rekisteröitynä.
Jos näin on että pystyy (niinkuin luulenkin) niin wink wink jos haluu uuden kotkan kun noi tuppaa kaikki uudet oleen 8k niin siihen rahamiehenä laitatte vähän lisää ja saatte aivan uuden KTM 125 XC-W 2017
Saahan niitä välimallin kotkia 6k muka 200h ajettuna mummon ullakolla pölyyntyneenä olleena... Jokaisella mielipiteensä näihin.
06 kotkatkin 4k+ hyväkuntoiset..
.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 3.5.2017 23:43

Käytin kaasarin auki (38keihin) ja
Ps 198
Neula NOZE, toiseksi alimmassa sokka
Tyhjäkäynti 48
Minusta nuo kuulostaa aika yläkanttiin laitetuilta vaikka pro circuitin putki onkin. Kuitenkin pelaa hyvin eikä tunnu että kävis rikkaalla. Mitä täältä oon lukenu ni porukalla 36 keihinissä 175-180 suuttimia että aika isolta kuulostaa nuo minun säädöt. Millasia säätöjä muilla? :s
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 4.5.2017 17:08

Miehistä_Miehin kirjoitti:

Aivan kaamean työmaan takana, niinku siinä lukeekin että pitää hommata A1 hilppeet ja käyttää pyörä italiassa jne. Tyypitys, vero, A1 osat ja rahti yhteensä noin 3000€ puhumattakaan kuinka paljon hommaan menee aikaa.
Ja toisekseen 2018 kotarit julkaistaan ihan tuota pikaa, ainakin 250/300 tulee olemaan kaasarien sijasta ruiskut ja jos tulee myös 125 niin suattaapi olla että saa taas rekisteriin. Silloin kukaan ei enään mitään 2017 mallin piikkistä osta 12000€ hintaan.

.motomiäs kirjoitti:Käytin kaasarin auki (38keihin) ja
Ps 198
Neula NOZE, toiseksi alimmassa sokka
Tyhjäkäynti 48
Minusta nuo kuulostaa aika yläkanttiin laitetuilta vaikka pro circuitin putki onkin. Kuitenkin pelaa hyvin eikä tunnu että kävis rikkaalla. Mitä täältä oon lukenu ni porukalla 36 keihinissä 175-180 suuttimia että aika isolta kuulostaa nuo minun säädöt. Millasia säätöjä muilla? :s

Ootko tsekannu että sytytystulppa näyttää ihan normaalilta? Savuttaako kohtuuttomasti tai räkiikö öljyä putkesta?
Jos kaikki ok niin itse näkisin ettei ole tarvetta säätää.
Tosin niinkuin JL- juuri tuossa sanoi että pro circuitin tai vastaavan kanssa useimmat käyttää vain muutamaa numeroa isompaa suutinta mitä ohjekirjan taulukko ohjeistaa.
Mutta joka tapauksessa ennemmin vähän liian rikkaalla kuin laihalla.
.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 4.5.2017 23:43

Joo vähän oon huomannu että savuttaa jonkin verra. mutta ei räi öljyä. Minkä kokosta suutinta kannattais kokeilla näin alkuun? Ja sitten toinen kysymys että erottaako exc ja sx sytkäboxia ulkoapäin mitenkään toisistaan? Omaan pyörään uusittu sytkäboxi ja en tiedä kumpi siinä on :D

Edit. Laitan varmaan tilaukseen 178-188 väliltä suuttimet ja kokeilen.
Viimeksi muokannut .motomiäs päivämäärä 5.5.2017 18:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Miehistä_Miehin
Liittynyt:
27.11.2016 0:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Miehistä_Miehin » 5.5.2017 9:49

öbböbö kirjoitti:Aivan kaamean työmaan takana, niinku siinä lukeekin että pitää hommata A1 hilppeet ja käyttää pyörä italiassa jne. Tyypitys, vero, A1 osat ja rahti yhteensä noin 3000€ puhumattakaan kuinka paljon hommaan menee aikaa.
Ja toisekseen 2018 kotarit julkaistaan ihan tuota pikaa, ainakin 250/300 tulee olemaan kaasarien sijasta ruiskut ja jos tulee myös 125 niin suattaapi olla että saa taas rekisteriin. Silloin kukaan ei enään mitään 2017 mallin piikkistä osta 12000€ hintaan.


Kaippa se niin menee, kattelin nopee niin ei nopealla googlauksella ktm tee 125:sestä ku sx mallin 2018 mallistoon :(
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 5.5.2017 12:30

Aivan varmasti tulee xc-w tai muu enduro malli. KTM kuitenkin niin iso ja suosittu merkki endurossa jolla on myös omat enduro tallinsa.