Juu aion tehdä projutopikin, jos vain jaksan tehdä sen kunnolla, eikä ole mitään järjettömän kovia kiireitä ja rahaa löytyy osiin yms.
Ja käykö Mitoon KTM EXC/SX 125:sen kytkinlevysarja?? Löytyis parempia kytkinlevysarjoja kotariin, mutta ei Mitoon.. jostain lukaisin, että samat levyt.
Sitten tulisi Barnettin kytkinlevysarja Mitoon, jos vain käy tuo kotariin valmistettu sarja.
Ei välttämättä vakiokytkin kestä noin 37-39 hepan tehoja (koneelta).
Tuo 37-39 heppaa koneelta on siis tavoitteena, joka on takapyörältä noin 31-33hp.
Sitten ratastus vaihtuu 14/41 --> 13/41, koska kierroksia tulee huomattavasti enemmän. Tällä hetkellä kiertää mittarin mukaan vajaat 11 500-12 000rpm (ei kierrä tota enempää) ja tavoitteena olis 13 000-14 000rpm kierrokset.
Eiks Miton pitäisi TT:nä kiertää lähes 13 000rpm?Noilla Pirelli Diablo Corsilla pärjännee hyvin radalla, joten paremmista jarruistakin on huomattavasti hyötyä.
Huippunopeudeksi 150-160km/h (gps) on sopiva, mutta kiihtyvyys (8,6s 0-100km/h) ei ole omaan mieleeni, joten siihen tulee todella paljon parannusta. Tavoitteeksi 0-100km/h otan 5,0-5,5s.
Kevennystä pyörään tulee mm. hiilikuituosien avulla. Jotkin osat mahdollisesti valmistan itse hiiilikuidusta (esim. jotkin katteet). Marchesinin vanteet ovat tietääkseni hyvin kevyet, ehkä jopa kevyemmät, kuin nykyiset?
Akku vaihtuu myös kevyempään "kilpailu käyttöön" tarkoitettuun akkuun TAI etsin jostain kiksin tohon (=ei tarvetta akulle). Taitaa olla aika pahasti kiven alla noi kiksit Mitoon?
Jousitukselle olisi suunnitelmissa ainakin;
-Leveämpi takahaarukka (alumiinia)
-Monipuolisesti säädettävä takaiskari / vakio
-Keulan huolto (Arieten stefat, Belrayn 30w öljyt)
Pyörällä siis tuun ajamaan varmasti radalla ensi keväänä/kesänä, joten se vaatii "vähän" piristystä ja muuta laittelua.
Tietenkin pyörän värimaailmaan tulee muutoksia. Mielessä olisi puna-musta väritys, kultaisilla vanteilla, mattamustilla ja kultaisilla yksityiskohdilla. Saa nähdä mitä saan aikaiseksi.. kaikki riippuu siis ihan talven rahatilanteesta.
Tossa vielä niistä marchesinin vanteista kuva, joista olen puhunut;
http://www.kawiforums.com/attachments/vendor-deals/46364d1328897349-diablo-racing-wheel-lifetime-warranty-group-buy-diablo-wheels-r1.jpg2.jpgVaimentimen siirrän myöskin tulemaan samalla tavalla, kuin tuossa kuvassa (Yamaha R1). Omaan silmään näyttää silloin hienommalta.
Ja tuleva värimaailma/ulkonäkö tulee olemaan jotain tällaista:
http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/Farquhar-Isle-of-Man-TT-12.jpg ... en vain tiedä, sopiiko kultaiset vai mustat vanteet paremmin.