Joo mullaki oli lopputalvesta ex-weerassa takana semmonen rallinasta-rengas(= välikelinpiikki) satapiikiltä. Etusta en laittanu kun lopputalvesta vasta sain nuo ni en laittanu sitä kulumaan. Ihmeen hyvin kesti kyllä ajaa paljaalla asvaltillakin, yhtään nastaa ei irronnut, päät vaan vähä pyöristy. Suosittelen noita kyllä, piikki on ihan tappopeli talvella semmosilla smotonastoilla...
Mikähän tohon detsiin tuli? Eli ajoin ihan normaalisti kunnes alkoi vähän booata eikä oikeen toiminut. Pysähdyin ja laitoin varatankin päälle jolloin matka jatkui. Menin sitten kotiin ja kokeilin normaalilla tankilla. Tyhjäkäynnillä kierrokset nousi ja jäi ''vaeltamaan'', ihan kun ois saanu ilmaa jostaki. Vähän aikaa kun teki tota nii sammu kokonaan. Aattelin että bensa lopussa tms. niin kävin tankilla jonka jälkeen ajoin n. 50km kunnes taas 80km/h vauhista booaa ihan kuin bensa loppuis. Ja taas meno jatku varatankilla normaalisti. Eli päätankilla ihan ku ei sais tarpeeks bensaa tai jotain? Mutta miten, kun ajoin sen 50km päätankilla ja toimi normaalisti mutta sitten taas booasi ja alkoi oireilemaan?
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Saattaa olla vähän tukossa se "pää"tankin putki siellä tankissa. Mulla on tuossa mun Derbissä vähän samaa ongelmaa, eli pitää varatankille vaihtaa vaikka n. puoli tankkia on jäljellä. Mut eipä toi pahemmin oo häirinny, kuhan vaa muistaa mennä ajoissa tankille
Pitääs huomena ottaa auki ja putsata jos se on likanen. Ei tos varmaa voi oikeen muuta vaihtoehtoo olla kuin tuo, ku varatankilla toimii kuitenkin normaalisti.
Paineilmalla puhdistaa bensahanan niin luulis alkavan taas toimiin, muutaku tankki ja 2 pulttii irti ni hana irtoo. Ja muutes, miten tuo R mallin enskojen sopivuus x/re? Ku ois tarkotus talveksi enskat hommata ja re enskoja on aika harvassa, niin meneekö edes takavanne R mallista suoraan kiinni X malliin? Etuvanteelle joutuu kuitenkin tekemään jarruadapteri ja holkit itse kun usdi mutta kuhan edes takavanne menis suoraan :/.
nojoo hyvä jos takavanne passaa suoriltaan, mut onko etuvanteet suorilta passaamattomuuden syy jarrusatulan paikka, et pitäs tavallaan saada satula syvemmälle kun pienempi levy? No mut eipä tuo onneksi taida haitata kun yz keula, joutuu kuitenki adapterin tekemään jarrulle ja holkit että saa vanteen keskelle .
Se etuvanne on sama kuin vanhoissa yztoissa, eli jos on vanhan yztan keula ja jarrusatula ni saattaa mennä jopa munkilla ilman adapteria. Muistaakseni jarrulevy on 230mm..