Yamaha DT125RE/DT125X

tohtorikaasu
Liittynyt:
2.11.2012 23:30
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut tohtorikaasu » 18.8.2013 18:05

Moro! Mikähän mahtaa olla vikana, kun laittaa virrat päälle niin pakoaukonsäädin avautuu ihan niinkun pitääkin, mutta sitten kun painaa starttinappulaa käynnistääkseen, niin se avautuu uudestaan joka kerta kun nappia painaa?
in_shallow_seas
Pyörä:
Yamaha WR 450f -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
4.4.2011 22:02
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut in_shallow_seas » 18.8.2013 18:10

Niin sen kuuluukin...
Yamaha WR 450f -04
ex. Yamaha DT 125X -06, Derbi GPR 125 Nude -09, Peugeot XPS 50 Street Evo 3 -10, Honda monkey -86.
kaljabasso
Liittynyt:
4.8.2013 15:54
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut kaljabasso » 18.8.2013 19:20

kaljabasso kirjoitti:Mikähä mahtais olla kun tulee servolle vain vajaat puoli volttia jännitettä, elikkäs tarkistusliikettä tehdessä se nytkähtää ehkä millin toiseen suntaan ja stoppaa?


? :roll:
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 18.8.2013 19:38

Johdoissa taikka regulaattorissa vikaa? Kuinka valot pelaa?
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
kaljabasso
Liittynyt:
4.8.2013 15:54
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut kaljabasso » 19.8.2013 21:03

Valot sano juuri sopimuksen irti, pitkät toimii sentään :D Pitääpä tutkia, kiitoksia
lehtipuhallin
Pyörä:
Suzuki Pv Yamaha dt 125x
Liittynyt:
20.6.2007 19:42
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut lehtipuhallin » 19.8.2013 21:13

Tulppa, tulpanhattu vaihdettu ja joka liitin käyty läpi crc:llä .. Ainavaan pätkii, nykii yläkierroksilla..
Ja vika tuli yhtäkkiä ja tuntuis että olis sähköpuolella, apuja?
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Settis » 20.8.2013 16:57

ei meinaa enää oikeen kytkin pitää paikallaan kun vaihteen nakkaa silmään, kytkin pohjassa yrittää nykiä liikkeelle mutta ajossa en oikein huomaa luistaako vai ei. N. parisataa km sitten kun kytkimen aukaisin niin kaikki oli kyllä hyvännäköstä että uusiakko jouset vai levyt? Ja tuo ebcn kytkinsetti taitaa olla ihan kohtuuhyvä?
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Aap- » 20.8.2013 17:13

Toi ei oo luistamista, vaan sun kytkin ei irrota kunnolla.
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Settis » 20.8.2013 17:16

siis ei tuo ookkaan luistamista mutta tuntuu pieni luistatus yläkierroksilla, mutta en nyt varmaksi osaa sanoa :D. Ja miten tuon saa sitten irrottamaan paremmin, en nimittäin usko et öljyistäkään kiinni kun mtx vasta laitettu.
lehtipuhallin
Pyörä:
Suzuki Pv Yamaha dt 125x
Liittynyt:
20.6.2007 19:42
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut lehtipuhallin » 20.8.2013 17:19

Joo o.... Mistähä vitusta saa uuden puolan tuohon paskakasaan? :paha: :paha:
06 vuosimallin X:ään.
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Settis » 21.8.2013 15:06

Noniin tuli tuo kytkin nyt avattua ja levyt ainaki näyttää ihan hyviltä, vai paljonko pitäis massalevyjen nyppylöissä olla pintaa? Mutta syypää tais löytyä eli kytkinkruunun sakaroitten välissä ihan kiitettävät urat muotoutuneet ajan kans ja estää vähän kytkinlevyjen liikkumista, joten viilaanko vaan nuo urat pois?
in_shallow_seas
Pyörä:
Yamaha WR 450f -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
4.4.2011 22:02
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut in_shallow_seas » 21.8.2013 17:49

Massalevyjen paksuus kuuluu olla 2,9-3,1mm ja välilevyjen kuluvuus max. 0,05mm.

http://www.youtube.com/watch?v=MxLwZoysd_Y tos on hyvä video mis se näyttää alus tota viilausta. Sit se kans poraa reikii kytkinkruunuun joka lisää voitelua.
Yamaha WR 450f -04
ex. Yamaha DT 125X -06, Derbi GPR 125 Nude -09, Peugeot XPS 50 Street Evo 3 -10, Honda monkey -86.
TurboYhZ
Pyörä:
Yamaha WR 125 -11
Liittynyt:
19.2.2012 17:13
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut TurboYhZ » 21.8.2013 21:46

Onko normaalia kun laittaa vapaalta 1 tai 2 niin vaihde pamahtaa normaalia kovempaa? Ajossa toimii kuitenkin normaalisti.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 21.8.2013 21:55

Ainahan ainaki ketjut hieman rapsahtavat, kun paikallaan vaihteen polkaisee päälle. Voi se toki olla, että sulla ei ihan täysin kytkin irrota kunnolla ja siksi hieman kolahtaa. Vaijerin kireys ok, n.5mm vapaaliikettä kytkinkahvassa ennenkuin ottaa vaijerin "vedolle"?
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
in_shallow_seas
Pyörä:
Yamaha WR 450f -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
4.4.2011 22:02
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut in_shallow_seas » 21.8.2013 21:58

On. Jos tarkotat että kun polkaset pysähdyksissä moottori käynnissä kytkin pohjassa vaihteen silmään vapaalta. Rattaat pyörii laatikossa lujempaa kuin toiset (vetoakselin rattaat ovat paikoillaan toisin kuin kytkinakselin vai mikä onkaan rattaat ovat liikkeellä vaikka vapaa vaihde on kytkettynä) ja sit ku polkaset vaihetta silmään niin kolahtaa rattaat yhteen.

+ jos kytkin ei irrota niin saattaa kolahtaa lujempaa..
Yamaha WR 450f -04
ex. Yamaha DT 125X -06, Derbi GPR 125 Nude -09, Peugeot XPS 50 Street Evo 3 -10, Honda monkey -86.