Cagiva Mito

Tuomas_98
Liittynyt:
13.8.2014 20:23
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Tuomas_98 » 10.11.2014 0:04

Entä jos tulpan vaihto es--->eg ei auta pätkimiseen kierroksillä noin 10-11trpm? mistä saattaisi johtua? Entä mistä saisi tt osien numerot sillä olis prjoekti mito tossa kanssa jossa käytän vakio kaasaria mutta tt osat puuttuvat!!??
Jesa3
Pyörä:
Derbi X-Treme SM -09 & Cagiva Mito 125 -05 TT
Liittynyt:
11.5.2011 18:36
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Jesa3 » 10.11.2014 23:18

http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ca ... 5/id36492/

Siittä talveksi pikku projekti! Hinta ei oo kiveen hakattu :)
jokinene
Pyörä:
Cagiva mito -04
Liittynyt:
28.10.2014 22:15
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut jokinene » 24.12.2014 19:42

Moro olisko kellään myydä tehoputkea 04 vuoden cagivaan ? :D
Tuomas_98
Liittynyt:
13.8.2014 20:23
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Tuomas_98 » 30.12.2014 3:08

Mitä sanotte voiko joku starttimoottorin hihna tai joku jumittaa konetta? Nimittäi tos hetke aikaa sitte starttimoottori alko paukkumaa ja piti kovaa ääntä ku paino starttia ja sitte alko hiipumaa ja sitte kone junttas kiinni ja koneen junttaaminen tapahtu niin että pyörä oli koulun pihalla parkis ja iltapäivällä kone oli juntannu kiinni..
Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Emetus » 6.1.2015 0:16

Terve!
Ei kellään sattus olemaan sp525 peräkatetta ylimääräsenä?
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
thaitus
Liittynyt:
25.6.2012 1:39
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut thaitus » 27.1.2015 13:43

Ostin tos viikonloppuna 2012 sp525 miton. Koneeltaan uudet mitot ei vissiin eroa evo mitoista? Mitä muita eroja niillä on? En ny oo ihan varma onko se tt vai ei ku ei oo jaksanu viel irrotella putkee ja kattoa mitä se on syöny. Kiertää jonnekki 11t paikkeille nii luulis olevan tt? Laittaisko joku tt suutinten yms. koot niin katon onko nekin vaihdettu vai ei.
Jos laittaa esim jollymoton putken eroaako säädöt tt säädöistä? Kiitoksia vastauksista etukäteen! :)

E:mikä pytty on sp525 malleissa?
ileeez
Liittynyt:
7.3.2015 14:20
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut ileeez » 7.3.2015 14:28

Mites ku mulla vilkkuu omas mitos toi mil valo huoltokirjas sanotaa et öljypumppu ,ilman lämpötila-anturin ja ilman toisiopiiri venttiili ei toimis et onks muil ollu tällästä vikaa ku en tiiä mitä tossa nyt lähtis kattomaan?
Tuomas_98
Liittynyt:
13.8.2014 20:23
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Tuomas_98 » 18.3.2015 12:05

ileeez kirjoitti:Mites ku mulla vilkkuu omas mitos toi mil valo huoltokirjas sanotaa et öljypumppu ,ilman lämpötila-anturin ja ilman toisiopiiri venttiili ei toimis et onks muil ollu tällästä vikaa ku en tiiä mitä tossa nyt lähtis kattomaan?


No varmaan lähet kattomaan noita mitä itse mainitsit?
kannattaa myös varmaan katsoa se vikakoodi miten se vilkuttaa (esim. hidas, nopea,hidas jne. ja siten googlettaa tai workshop manualista etsiä. ei se niin vaikeaa ole..
raazi
Liittynyt:
9.10.2014 16:08
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut raazi » 6.4.2015 21:53

Morjes mitomiehet! Tein mitoon juuri konerempan jonka jälkeen lähdin hiukan testailemaan. Ajaessa magneeton puolelta alkoi kuulua epämääräistä kilinää. Päätin sitte työntää pyörän kotiin, koti pihassa löin pylrän käyntiin mutta enää ei kuulunut mitään kilinää. Mistäköhön mahtaa johtua? Onko muilla tehnyt samaa? :s
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 6.4.2015 22:47

Ensimmäisenä tulee mieleen, että onko vauhtipyörä tai vauhtipyörään pultattava startin ratas kunnolla kiinni?
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
jokinene
Pyörä:
Cagiva mito -04
Liittynyt:
28.10.2014 22:15
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut jokinene » 6.4.2015 23:04

Moi osaisko joku kertoo miksi lämmöt nousee noin 2,5 km lenkin jälkeen yli 100°C (ajoovauhti max 80KM/H)? Oon lisänny nestettä järjestelmään mutta ei oo mitään vaikutusta. Olisko mahdollista et ilma siä järjestelmässä tekis ton vaiko termostaatti paskana.
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 6.4.2015 23:21

Kannattaa termari tarkistaa. Vastaan tullut useampikin Miton termari, jotka epäpuhtauksien yms takia alkaa ajan mittaan jumittaa. Toki jossakin joku ilmalukkokin voi olla, mutta Miton jäähdytysjärjestelmä on melko fiksusti tehty, eikä sinne niitä pahemmin pitäisi jäädä.

Termari on helppo tarkistaa, kun otat sen irti ja laitat vaikka kattilaan jossa vettä, ja veden lämmetessä tarkkailet, aukeaako se. Voi olla, että hanastakin tulee juuri ja juuri riittävän kuumaa, mutta kattilassa se on helppo kokeilla. Tai sitten jätät termarin pois ja kokeilet jatkuuko ongelma ilman sitä. Toki näillä keleillä voi olla ongelmana, ettei moottori välttämättä edes lämpeä riittävästi ilman termaria.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
raazi
Liittynyt:
9.10.2014 16:08
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut raazi » 7.4.2015 19:36

Onkos kellään mitosta otettu termostaattia pois? Laitoin termostaatin kattilaan ja se aukesi, mutta lyhyen ajon jälkeen sylinteri käy jo niin kuumana ettei voi kättä pitää. Vai pitääkö ajaa pidempi matka että termostaatti aukeaa? :s
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 8.4.2015 1:51

Voi olla, että termostaatti jumittaa silti. Itselle joskus tuli vastaan termari, joka kyllä aukesi, mutta aivan liian myöhään. Lämmöt nousi kiehumispisteen tuntumaan, ja vasta sitten aukesi. Toki esim ilmalukko termarin sylinterin puolella voi myös aiheuttaa jotakin tuon tapaista.

Kannattaa kokeilla puhdistaa termostaatti kunnolla, ja jos silti vika ilmenee, kokeile vaihtaa termostaatti. Soveltuva termostaatti saattaa löytyä mallin avulla vaikkapa autotarvike- tai mp-liikkeestä.

Tutun Mitosta jätettiin testimielessä aikanaan hetkeksi termari pois, kun vanha jumitti eikä heti uutta saatu mistään. Silloisilla syyskeleillä ongelmaksi muodostui viileä sää, kun lämmöt eivät siihen normaaliin meinanneet millään nousta. Pyörää sai myös lämmityskäyttää ennen ajoonlähtöä huomattavasti pidempään.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
raazi
Liittynyt:
9.10.2014 16:08
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut raazi » 17.4.2015 7:49

Terve mitomiehet! Osaisko joku sanoa minkä kokoinen/mikä laakeri tulee vetoakseliin? Siis siihen ns eturattaan taakse? :eek: