laitsku kirjoitti: edit: nyt kun katoin niin männässä aivan pieni halkeama, voiko olla että ohipuhaltaa ja sen takia tehot hukassa?
Tuo näyttää ihan loppuunajetulta männältä, oli vika siinä tai ei (todennäköisesti on) niin on se kuitenkin vaihtokunnossa.
Reissumiäs kirjoitti:Mites, voiko tämmöstä Kottaraista hommata käyttöpyöräksi?
Siis että koulu/työmatka-ajot + muut vapaa-ajan ajelut, ei välttämättä mitään suurempaa kikkailua? Ja jos enskat saa niin poluille!
Jos ajo pääosin koostuu matkoista kouluun ja töihin niin itse en ostaisi. Matka-ajossa tämä on aivan perseestä, kustannuksista puhumattakaan. Tietty jos koulu ja työpaikka sijaitsee ihan lähellä niin sitten varmaan ihan ok.
Tästä varmasti voi olla monta eri mielipidettä ja tämä omani.
Ite ajelen koulu ja työmatkat PVllä, vapaa-ajalla ja enskaa käyn ajamassa kotarilla.
Pältsi kirjoitti:Tänään purin kotarin yläkerran männänvaihtoa varten ja sylinterissä näytti olevan jälkiä, mutta niitä ei sormella tuntenut. Sylinteri otettu toimivana irti koneesta. Alla kuvia sylinterin kunnosta. Eli voiko heittää uutta mäntää sisään vai pitääkö pinnoittaa uudelleen
Kyl tuo sellaselta näyttää että tarttee uuden pinnotuksen. Tosin ei noista ikinä tiedä jos pistää uuden männän sisään ja kestää ja toimii aivan moitteetta vielä pitkään.
Mutta kun nikasil pinnoitteeseen tulee riittävän syvä naarmu niin se naarmu yleensä alkaa ikään kuin "leviämään" kun pinnoite sen ympäriltä lähtee kävelemään tähän tapaan:
https://www.google.fi/search?q=nikasil+ ... s&tbm=ischJa tuossa sun ylemmässä kuvassa näyttää aika syvältä tuo naarmu ja vielä just sen verran korkeella että voi vaikuttaa puristuksiin.