Yamaha WR125X/R

Sambatium
Liittynyt:
13.5.2013 19:16
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Sambatium » 13.5.2013 20:54

Kiitti kaikille vastauksista! Pitää vielä miettiä kuitenki sitä hussea :roll:
.miGGis
Pyörä:
Aprilia SX 50, Yamaha WR 125
Liittynyt:
11.9.2011 23:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut .miGGis » 13.5.2013 21:06

Omasta mielestä ainakin WR on tosi miellyttävä ajaa ja kiihtyy riittävän hyvin itselle. Pitkän päälle ajelen mielummin 4t pyörällä kun 2t, koska ajo on pehmeämpää (Oma mielipide!). Tottakai tehoa sais olla enemmän, mutta kyllä tuolla 2 vuotta ajelee.

Huono puoli on tosiaan se, että pyörä painaa sen vajaa 140 kg, joka näkyy sitte kiihtyvyydessä jne. Huiput tosiaan jää vähän vähemmälle, mutta itte oon saanut mittariin 120, joka on oikeaa nopeutta jotain 110. :D
WeeäR
Pyörä:
Yamaha WR125X
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
20.9.2012 22:44
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut WeeäR » 13.5.2013 21:13

Kannattaa kyllä koeistua molemmat jos vain suinkin pystyy. Esim autokoulun husse tuntui ainakin itselle jotenkin kankealta, mutta weeran päälle kun istuin tuntui se heti käteen sopivalta ja "omalta".

Ja kyllähän tuo ruisku hyvin pelittää, oikein tasaisesti käy ja kaasuunvastaavuus kyllä erittäin hyvä. Miinusta nyt se säädättämisen kalleus tietty.
Sambatium
Liittynyt:
13.5.2013 19:16
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Sambatium » 13.5.2013 21:14

Jäi vähän epäselväksi oma vastaus, siis nelarihusse tietenkin kyseessä :lol:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 13.5.2013 21:22

Jaa että nelarihusse...

Meillä mietittiin myös WR:ää mutta poika päätyi Husseen seuraavista syistä.

-Laadukkampi jousitus, USD valmiina ja takakepiksi käy kisapyörän iskari.
-Kisapyörästä kopsattu runkogeometria
-Halvat katteet kun ne kuitenkin on jossain vaiheessa ruvella
-Kaasari jonka saa helpommin ja halvemmalla säätöihin kun ruiskun
-Ruiskun puuttuessa yksinkertaisempi tekniikka -> vähemmän mahdollisia vikoja
-Ei niin katupyörän oloinen vaan enemmän "reisinkihenkinen"
-Eikä tule joka päivä TE:tä vastaan ;)
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut miiggz » 13.5.2013 21:27

Täytyy sitä nelarihussen entisenä omistaja tulla hieman juttelemaan. Eli oma kantani wr:ään on että: Isomman pyörän oloinen mitä husse, mutta samalla myös raskaampi. Tehokkaammat jarrut, mikä on taattua yamaha:n insinöörisuunnittelua. Valot ovat myös paljon paremmat, varsinkin jos vaihtaa xenon-sarjan tuohon.

Husqvarnassa ehdoton plussa on halpa käyttö. Pienet viritykset, kuten putkiston ja ilmanputsarin vaihto virtaavampaan onnistuvat helposti ja kaasuttimen suuttimet eivät paljoa maksa. Toisinkuin wr:ssä joutuu pc:tä hankkimaan kalliin putkiston kera. Husqvarna on myös todella ylävääntöinen verrattuna wr:ään. Siinä vääntöalue alkaa 7500rp/m kohdalla, kuin taas wr:ssä se on jo kerennyt kutakuinkin loppua noilla kierroksilla. Alavääntöä on kuitenkin varsin riittävästi myös hussessa. Täytyy vielä mainita että wr jää viivoilla hussen jalkoihin.

Mikäli olet pienikokoinen kaveri, on husqvarna sinulle ketterämpi valinta. Ajotuntuma on ajan tasalla, tarkoittaen että pyörä reagoi samantien tekemiisi muutoksiin ajon aikana tasaisesti jaetun painopisteen avulla.
Sambatium
Liittynyt:
13.5.2013 19:16
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Sambatium » 13.5.2013 21:43

Aika isokokoinen (pitkä ja painoakin on yli 80) olen. Molemmissa on puolensa, mutta husse taitaa viedä voiton :) no vielä on aikaa miettiä :lol:
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 13.5.2013 21:46

Omassa WR:ssä oli jotenkin todella surkea alusta. Keula ei vuotanut, mutta oli todella löysä. 6500km ajetulla ei tollaista pitäis esiintyä, kavereilla omissansa kumminkin ihan normaalin tuntuinen keula jne. WR:ään on kyllä todella kalliit katteet, Husseen paljon halvempia ja tarrasarjoja niihin löytyy useita kymmeniä erilaisia. WR:n ruisku on vähävikainen, lähtee pakkasellakin käyntiin ilman suuttimien vaihtelua. Hussen kaasarisysteemi taas on yksinkertaisempi (minä tykkään!)

Itse ajoin n. 11tkm WR:llä ja olin kyllä tyytyväinen pyörään, ikinä ei mitään vikaa. Olisi ihan mukavaa ajaa tämä kesä nelarihussella niin voisi syksyllä fiksumpana sanoa kumpi on mukavampi :P WR:ään tuli todellinen vittuuntuminen syksyn miittireussulla ja kilometrejäkin alkoi olla mittarissa jo lähes 20 000, joten WR sai lähteä uudelle omistajalle. Nykyään kun Detsillä ajelen niin kyllä sitä WeeRan vähäistä bensankulutusta muistelee lämmöllä (ja ne äänet..), mutta ikävä sitä pyörää ei oo pätkääkään.. :D

Se onkin pitkälti siitä kiinni mistä tykkää, kun niitä vertailee niin huomaa kyllä luultavasti kumpi on se itselle paremmin sopiva.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 13.5.2013 21:58

Sambatium kirjoitti:Aika isokokoinen (pitkä ja painoakin on yli 80) olen. Molemmissa on puolensa, mutta husse taitaa viedä voiton :) no vielä on aikaa miettiä :lol:

Itsehän paina 90 ja kyllä lähtisin silti WR:n kelkkaan vaikka hussessa kuinka olisi smoto muotoilua ja usdia...

Sama mylly joten erot taitaa olla ulkonäkö ja ruisku/kaasari...
Kyllä täällä päin muistaakseni tais WR viedä hussen joten ei hullumpi vehe, vaikka wr onkin painavempi !
Kai tää on näitä ruiskun etuja...
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 13.5.2013 22:02

Mä haluan nähdä videon missä vakio WR vie vakio nelarihussen :lol: Painoeroakin varmaan se 20kg, kyllä saa olla painava/huono kuljettaja hussella :D
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut miiggz » 13.5.2013 22:28

Sen minäkin haluan videolta nähdä :) Ei ole hussekuski vinguttanut vaihteita loppuun saakka. Kerran meinasi tulla tiukat paikat wr:ää vastaan kun samankokoinen kaveri oli vastassa. Mutta ainoakseen se kerta jäänyt :P
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Stål » 13.5.2013 22:30

miiggz kirjoitti:Tehokkaammat jarrut, mikä on taattua yamaha:n insinöörisuunnittelua.

Jaa-a. Joskus kun tutkailin jarruja niin tulin siihen tulokseen että WR:ssä on muuten samanlaiset jarrut kuin hussessa, mutta ilman Brembon logoja. Eli näköjään jotkut kopiot. En ole kuitenkaan huomannut mitään eroa tehossa.

Ja ainakin Tekniikan Maailman mukaan husse oli kyllä ripeämpi kuin WR.

Jos ketään kiinnostaa niin voisin skannata nuo penkityskäyrät siitä TM:n artikkelista. Wr:n ja hussen käyrät on tosiaankin aika erinlaiset.
Husaberg FS 570
.miGGis
Pyörä:
Aprilia SX 50, Yamaha WR 125
Liittynyt:
11.9.2011 23:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut .miGGis » 14.5.2013 19:12

Kellään tietoa minkä kokoista vilkunvastusta WR tarttis? Led vilkut tosiaan ois :roll:
pena1997
Pyörä:
Husqvarna sm 125 2011, exYamaha wr 125x arrowin kera, ex Aprilia sx 50 iceman edition, ex Yamaha DT 50R
Liittynyt:
3.7.2012 10:44
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut pena1997 » 15.5.2013 9:49

Putte5000 kirjoitti:En tiiä onko vakiona vai onko edellinen omistaja vaihtanut, mutta itsellänikin noin :D En oo kyllä edes älynnyt, että olisi toi kolmio käännetty

Juu oliki näköjää tuo kuva kolmoiden vakioasennosta :DD mut muistaakseni jos kääntää tuon pisimmän sivun ylöspäin ni sillon korottuu?? :)

# Quoteja siistitty. -jkoljo
AttK0
Liittynyt:
1.8.2011 4:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut AttK0 » 15.5.2013 10:04

.miGGis kirjoitti:Kellään tietoa minkä kokoista vilkunvastusta WR tarttis? Led vilkut tosiaan ois :roll:

Itselläni ainakin 10W vastukset kummassakin LED-vilkussa ja hyvin toimii.

pena1997 kirjoitti:Juu oliki näköjää tuo kuva kolmoiden vakioasennosta :DD mut muistaakseni jos kääntää tuon pisimmän sivun ylöspäin ni sillon korottuu?? :)

Kyllä tuo kuva ainakin omasta mielestäni esittää juuri sitä korotettua asentoa :| Itselläni oli vakiona toisin päin ja käänsin noin niin korottui. Nimenomaan se pisin sivu alhaalla ja lyhyempi elempänä, silloinhan se jousen kiinnityskohta on korkeammalla.

# Noniin vähän rajaa niihin lainauksiin. -jkoljo