KTM EXC 125

öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 10.7.2017 19:46

Pältsi kirjoitti:Nuo jäljet eivät tunnu sormilla yhtään ja liikkeessäkin sanoivat että voi heittää uutta mäntää sisään :roll:

No sitten jos liikkeessä näin on sanonut, varmasti enemmän he tietävät kuin minä.
Silti ainakin itse pitäisin vähän silmällä, ei ole iso homma ottaa jäähtysvedet, tankin ja kannen irti ja kurkata sisään.

TooPeli28 kirjoitti:Minkä verran maksaa keskimäärin alakerta+yläkertarempan teko jos laakerit, stefat, tiivisteet ja männän vaihtaa ? :s

Tarkoitat pelkästään osien hintaa? Kotarin omilla osilla noin 800€, tarvike osilla voi säästää satasen, ehkä kaksi.
TooPeli28
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 20:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 11.7.2017 14:12

Maksaako oikeesti muka niin paljon jos ite tekee ? :eek:
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 11.7.2017 15:47

TooPeli28 kirjoitti:Maksaako oikeesti muka niin paljon jos ite tekee ? :eek:

Mäntäsarja 160€
Kiertokankisarja, ei ole mahdollista vaihtaa itse, sarja + työ 300€ (Wössner 180€)
Kytkinsarja 230€ (ProX 140€)
Kampiakselin laakeri + stefasarja 90€
Vaihteiston laakerit 60€ (Laakeri liikkeestä hakemalla muutama kymppi halvempi)
Alakerran tiivisteet 20€

Orkkis osilla yht noin: 860€
Tarvike osilla yht noin: 600€
Hinnat pääasiassa Motokeitaan sivuilta näin nopeasti vilkastuna, tuohon vielä öljyt, sytytystulppa jne pienemmät tilpehöörit.
Mirovalol
Liittynyt:
31.5.2016 0:26
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Mirovalol » 11.7.2017 18:10

13vm 125exc Mikä vois olla vikana kun kierrokset nousee niin mittarista lähtee taustavalo ja isommissa kierroksissa pimenee koko mittari. Ptkät, lyhyet ja takavalo jarruvaloineen palanu. (Ei kaikki samalla mutta ei iso aika eroo) parkki toimii. Vilkut ei toimi korkeilla kierroksilla.
Kone käy normaalisti
Jännitteensäädin uusittu eikä auttanu.
Kun vaihdoin toisesta pyörästä lampun kantoineen ja johtoineen niin aluks toimi normaalisti kaikki (myös mittari) mutta sit parin päivän päästä samanlainen kun aikasemminki.
Nopeesti kun katoin niin maihin ei ottanu mitään ylimäärästä ja takavalolle tuli 11-17v kierroksista riippuen. :|
Huppis
Liittynyt:
18.6.2017 13:05
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Huppis » 11.7.2017 23:12

Mirovalol kirjoitti:13vm 125exc Mikä vois olla vikana kun kierrokset nousee niin mittarista lähtee taustavalo ja isommissa kierroksissa pimenee koko mittari. Ptkät, lyhyet ja takavalo jarruvaloineen palanu. (Ei kaikki samalla mutta ei iso aika eroo) parkki toimii. Vilkut ei toimi korkeilla kierroksilla.
Kone käy normaalisti
Jännitteensäädin uusittu eikä auttanu.
Kun vaihdoin toisesta pyörästä lampun kantoineen ja johtoineen niin aluks toimi normaalisti kaikki (myös mittari) mutta sit parin päivän päästä samanlainen kun aikasemminki.
Nopeesti kun katoin niin maihin ei ottanu mitään ylimäärästä ja takavalolle tuli 11-17v kierroksista riippuen. :|


Hmm, staattori? :|
Itsekkin tosiaan tutkisin varmaan ensin johdot ja mittailisin. Jännitteensäädin tuli myös mieleen, katsoitko että se maadoittuu kunnolla? Jos jännitteensäädin kunnossa niin seuraavaksi se voisi olla staattori. Ja varmaan onkin. Tosin vähän kummallista jos toimi jopa parikin päivää taas välillä ihan normaalisti.. :|
TooPeli28
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 20:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 13.7.2017 17:39

Se on sellane juttu ny et tuli ostettuu kotka :)
Muutama kymysys:
Minkä verran ootte ajanu/kuullu että joku on yhellä sylkällä ennenku vaihtanu uutee ?
Kannattaaako tota sylinterii uudelleepinnottaa, olis milkolehmuksella 220e ilman postei. Siin säästäs jonkust verran
Ja sit jos jollaa on tieto vaihteiston laakerien koista ni tänne saapi senkin laittaa
Kysymyksii on ku ei oo aikasemmin ollu kotkaa :)
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 15.7.2017 17:19

Mikä vika -14vm kotarissa? Kiihdyttäessä kisasesti mittari jossain vaiheessa kiihytystä, sanotaan nyt vaikka 80kmh kohdalla, alkaakin laskemaan alaspäin (79,78,77,76,75... jne.)nollaan asti eikä ylöspäin niinkuin kuuluisi? Mittari on kalibroitu enskoille ja alla smotot, mutta sen kai ei kuuluisi vaikuttaa?
Eli kun ajan yli 80-90 niin näyttää vain nollaa...
OnniSaljas
Liittynyt:
20.2.2017 23:39
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut OnniSaljas » 29.7.2017 1:12

Mikä mahtais olla vikana ku vaihoin 125 exc kotarii toisesta pyörästä alakerran nii tuntuis et tehoja ois lähteny ja huiputki tippu. Saa piikin normaalisti mut lähtee vaa huonommin ku ennen. Kiertokangessa ei ollu väljää ja pakoaukonsäädin toimii. Joten mistä vois vika johtuu ?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 30.7.2017 18:20

Eri setti alakerrassa kuin edellisessä todennäköisesti. Kampura+kiertokanki vaikuttavat hyvin paljon kierrosherkkyyteen jne. Sen voi kasata useamman painoisilla osilla, jolloin kierrosherkkyys, piikki ja vääntö vaihtelevat osien mukaan. Vrt sx osat kevyemmät--> kierrosherkkyyttä, exc painavammat--> vääntöä.

Tai toinen hyvin todennäköinen mahdollisuus on että pakoaukonsäädin on kalibroitu aukeamaan eri kohdassa.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 30.7.2017 18:25

TooPeli28 kirjoitti:Se on sellane juttu ny et tuli ostettuu kotka :)
Muutama kymysys:
Minkä verran ootte ajanu/kuullu että joku on yhellä sylkällä ennenku vaihtanu uutee ?
Kannattaaako tota sylinterii uudelleepinnottaa, olis milkolehmuksella 220e ilman postei. Siin säästäs jonkust verran
Ja sit jos jollaa on tieto vaihteiston laakerien koista ni tänne saapi senkin laittaa
Kysymyksii on ku ei oo aikasemmin ollu kotkaa :)


Sylinterin kuluneisuus riippuu aivan ajo- ja huoltotavasta, sekä hieman ajopaikasta. Hyvin säädetty kaasari, tiuhat öljynvaihdot ja ilmanputsarista huolehtiminen (putsaukset, vaihdot, öljyämiset jne) pitävät koneen osat iskussa hyvinkin pitkään.

On mahdotonta antaa yhtä absoluuttista vastausta. Sylinteri on mahdollista ajaa pilalle alta 50h tai hyvällä ajolla kestää +200h.
K_T_M kirjoitti:Mikä vika -14vm kotarissa? Kiihdyttäessä kisasesti mittari jossain vaiheessa kiihytystä, sanotaan nyt vaikka 80kmh kohdalla, alkaakin laskemaan alaspäin (79,78,77,76,75... jne.)nollaan asti eikä ylöspäin niinkuin kuuluisi? Mittari on kalibroitu enskoille ja alla smotot, mutta sen kai ei kuuluisi vaikuttaa?
Eli kun ajan yli 80-90 niin näyttää vain nollaa...


Tarkista kontaktit ja piuha, sekä anturi ja vastakappale levyssä

Huppis kirjoitti:
Mirovalol kirjoitti:13vm 125exc Mikä vois olla vikana kun kierrokset nousee niin mittarista lähtee taustavalo ja isommissa kierroksissa pimenee koko mittari. Ptkät, lyhyet ja takavalo jarruvaloineen palanu. (Ei kaikki samalla mutta ei iso aika eroo) parkki toimii. Vilkut ei toimi korkeilla kierroksilla.
Kone käy normaalisti
Jännitteensäädin uusittu eikä auttanu.
Kun vaihdoin toisesta pyörästä lampun kantoineen ja johtoineen niin aluks toimi normaalisti kaikki (myös mittari) mutta sit parin päivän päästä samanlainen kun aikasemminki.
Nopeesti kun katoin niin maihin ei ottanu mitään ylimäärästä ja takavalolle tuli 11-17v kierroksista riippuen. :|


Hmm, staattori? :|
Itsekkin tosiaan tutkisin varmaan ensin johdot ja mittailisin. Jännitteensäädin tuli myös mieleen, katsoitko että se maadoittuu kunnolla? Jos jännitteensäädin kunnossa niin seuraavaksi se voisi olla staattori. Ja varmaan onkin. Tosin vähän kummallista jos toimi jopa parikin päivää taas välillä ihan normaalisti.. :|


Staattorin toiminnan/ kunnon voi todeta yleismittarilla helposti. Joskus kirjoittelemani ohjeet ja oikeat ohmit löytyvät tästä ketjusta, kun hakee staattori hakusanalla esimerkiksi
OnniSaljas
Liittynyt:
20.2.2017 23:39
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut OnniSaljas » 31.7.2017 11:37

ma$$i kirjoitti:Eri setti alakerrassa kuin edellisessä todennäköisesti. Kampura+kiertokanki vaikuttavat hyvin paljon kierrosherkkyyteen jne. Sen voi kasata useamman painoisilla osilla, jolloin kierrosherkkyys, piikki ja vääntö vaihtelevat osien mukaan. Vrt sx osat kevyemmät--> kierrosherkkyyttä, exc painavammat--> vääntöä.

Tai toinen hyvin todennäköinen mahdollisuus on että pakoaukonsäädin on kalibroitu aukeamaan eri kohdassa.

Joo. Tos on sama kampiakseli kun siinä edellisessä mut pystyyks tota pakoaukonsäätimen kalibrointia muuttaa jotenki ?
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 31.7.2017 15:38

Kuuluisiko tässä mun kotarissa olla vakiona v-force 3? Kyseessä siis 2014 exc. Ja oisko takakatteiden/ilmanputsariboxin vaihtoon jotain semmosta konstia ettei tarttis irrottaa takahäkkiä :s
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 31.7.2017 18:02

Kuuluu olla vforcet ja mikset vaan irrota häkkiä :|
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 1.8.2017 18:46

Tällänenjäbä kirjoitti:Kuuluu olla vforcet ja mikset vaan irrota häkkiä :|

Eiku ei kuulemma oo uusissa vforceja vaan boyesenit... Ja kaipa se on pakko sit
Muurari
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 1:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Muurari » 1.8.2017 20:45

Sua on kusetettu. :lol: