TooPeli28 kirjoitti:Se on sellane juttu ny et tuli ostettuu kotka
Muutama kymysys:
Minkä verran ootte ajanu/kuullu että joku on yhellä sylkällä ennenku vaihtanu uutee ?
Kannattaaako tota sylinterii uudelleepinnottaa, olis milkolehmuksella 220e ilman postei. Siin säästäs jonkust verran
Ja sit jos jollaa on tieto vaihteiston laakerien koista ni tänne saapi senkin laittaa
Kysymyksii on ku ei oo aikasemmin ollu kotkaa
Sylinterin kuluneisuus riippuu aivan ajo- ja huoltotavasta, sekä hieman ajopaikasta. Hyvin säädetty kaasari, tiuhat öljynvaihdot ja ilmanputsarista huolehtiminen (putsaukset, vaihdot, öljyämiset jne) pitävät koneen osat iskussa hyvinkin pitkään.
On mahdotonta antaa yhtä absoluuttista vastausta. Sylinteri on mahdollista ajaa pilalle alta 50h tai hyvällä ajolla kestää +200h.
K_T_M kirjoitti:Mikä vika -14vm kotarissa? Kiihdyttäessä kisasesti mittari jossain vaiheessa kiihytystä, sanotaan nyt vaikka 80kmh kohdalla, alkaakin laskemaan alaspäin (79,78,77,76,75... jne.)nollaan asti eikä ylöspäin niinkuin kuuluisi? Mittari on kalibroitu enskoille ja alla smotot, mutta sen kai ei kuuluisi vaikuttaa?
Eli kun ajan yli 80-90 niin näyttää vain nollaa...
Tarkista kontaktit ja piuha, sekä anturi ja vastakappale levyssä
Huppis kirjoitti:Mirovalol kirjoitti:13vm 125exc Mikä vois olla vikana kun kierrokset nousee niin mittarista lähtee taustavalo ja isommissa kierroksissa pimenee koko mittari. Ptkät, lyhyet ja takavalo jarruvaloineen palanu. (Ei kaikki samalla mutta ei iso aika eroo) parkki toimii. Vilkut ei toimi korkeilla kierroksilla.
Kone käy normaalisti
Jännitteensäädin uusittu eikä auttanu.
Kun vaihdoin toisesta pyörästä lampun kantoineen ja johtoineen niin aluks toimi normaalisti kaikki (myös mittari) mutta sit parin päivän päästä samanlainen kun aikasemminki.
Nopeesti kun katoin niin maihin ei ottanu mitään ylimäärästä ja takavalolle tuli 11-17v kierroksista riippuen.
Hmm, staattori?
Itsekkin tosiaan tutkisin varmaan ensin johdot ja mittailisin. Jännitteensäädin tuli myös mieleen, katsoitko että se maadoittuu kunnolla? Jos jännitteensäädin kunnossa niin seuraavaksi se voisi olla staattori. Ja varmaan onkin. Tosin vähän kummallista jos toimi jopa parikin päivää taas välillä ihan normaalisti..
Staattorin toiminnan/ kunnon voi todeta yleismittarilla helposti. Joskus kirjoittelemani ohjeet ja oikeat ohmit löytyvät tästä ketjusta, kun hakee staattori hakusanalla esimerkiksi