Honda CB125:set

123aaa
Liittynyt:
13.6.2004 1:32

ViestiKirjoittanut 123aaa » 19.3.2005 20:42

Kävinpä kaasuttelemassa CB:tä tossa äsken... Aijaijaijai että tekis mieli niin perkeleellisesti ajamaan. Hyvin lähti honu käyntiin tuolta n. 10 asteisesta tallista. Aluks ei meinannu käyä kunnolla molemmilla, mutta heti kun lämpes vähän, niin kehräs kuin kissa :D Pakko Päästä Ajamaaan!!!
www.kanava.org/~pekkis/mopotin
tälle kesälle ajettu km [?]
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 20.3.2005 9:58

Dodii nyt on kuvia galleriassa kaasuttimesta.

Hemmetti koko eilisen yritin saada hondaa käyntiin mutta ei sitten kun ei halua. Tosin Honda on ollu koko talven pajalla jossa on yhtä kylmää kuin ulkona jos sitä ei lämmitetä, ja eilenkin monta astetta pakkasta. Ehkäpä tässä sitten kunhan ilmat lämpenee. Nyt enää odotellaan kelejä, etukatetta ja korttia että pääsee ajelemaan.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 20.3.2005 10:26

mullaki teki tosi tiukkaa se käyntiin lähtö, mut kuivasin ja lämmitin tulpat ja puhalsin lämmintä ilmaa kuumailmapuhaltimella sylinteriin ja sitten vielä otin hanasta bensaletkun irti ja puhalsin sinne kaasareihin että meni bensat letkusta kunnolla sinne kaasareihin. sitten lähti ihan helpolla käymään :D ja nyt aina kun oon kokeillu ni on lähteny napista painamalla :) nyt on änkkää lyhennetty ni tuli hieman kevyemmän näköne ja sitäkautta omaan silmään erittäin siisti.
mäki kävin sitten vähä ajelemassa ja kylläpä rupes kaasu kättä kuumottamaan.. lumisade pilas fiilikset :D

E: mielestäni vanhemmassakin cb:ssä on samankokoiset kaasarit kun uudemmassa eli 18mm..
-Klaukkalan Matkamotoristit-
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 23.3.2005 22:37

Muuten, mitkä suuttimet käy Keihiniin? Ei oo missään näkyny myynnissä suuttimia keihineihin, jos kokeilis vaikka niitäkin vaihtaa tuossa kuhan sen käyntiin saa ja ilmat lämpenee ja kortin saa, tietoa kellään? Jos kokeilis Dellorton PHBG suutinta, vai soitanko ihan Brandille ja kyselen sieltä? Ja teidän vakiosuuttimen koko, tai yleensäkin jos joku tietää, ei oikein auta jos menee omasta kattomaan, senhän on joku voinut vaihtaa. Sekavaa on selitys, väsyttää jo..
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 23.3.2005 23:46

no kannattaa soitella ja kysellä eri mp liikkeistä jos niillä sattuis olemaan keihin suuttimia. brandtilla voi niitä olla mutta veikkaisin että maksaa paljon (vrt. takaiskarin linkun kiinnitys pultti 42.50e ja tavallinen m10x1.5mm pultti :D ) eiköhä se suutin koko sieltä viimestään selviä tai jostain korjausoppaasta (ainakin nurmijärven kirjastosta löyty 1.5v sitten)
-Klaukkalan Matkamotoristit-
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 24.3.2005 16:50

Noniin, nyt tuli kate pihaan, vähän tuli jo mallailtua minkä näköstä on tulossa, ei näyttäs olevan pahempia probleemia sen kiinnilaittamisessa, vilkut vaan ja peilit pois ja sitten alkaa suunnittelemaan kiinnitystä. Kuvia katteesta ja mallailukuvia on nähtävissä galleriassa.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 24.3.2005 17:08

tulee tuosta uudesta kate jutusta ihan mieleen toi teijän cx 500 tai vanha gold wing.. tosin hieman pienempänä painoksena. onko saman sävynen vai joutuuko maalailee?
-Klaukkalan Matkamotoristit-
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 24.3.2005 17:55

Ei ole ihan samansävynen, mutta en ala maalaamaan sen verran lähellä on. Vai että guldwingin näkönen, otan tuon kohteliaisuutena, kieltämättä jotain matkapyörämäisyyttä tuosta löytyy.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 26.3.2005 16:54

Prkl! äsken kävin vaihtaa uutta öljyy koneeseen ja muutenki viimestelee ennenku sitte pääsee ajelee :):) ni eikös tulpat ollu TAAS rikki eli käy vaan yhellä pytyllä. pistää vähitellen vituttaa tuo kun ei käy hyvin eikä vedä mihinkää! viime kesänä ainoa ongelma oli nuo tulpat! en tajua mikä siinä vois olla että kuluttaa tulppia ku bensaa nyt taas uudet tulpat ja samalla pitäs käydä teettää uudet kierteet kanteen ku alkaa olee jo huonossa kunnossa sen takia kun niitä tuli viime kesänä ruuvattuu eri suuntaan kokoaika :'(
-Klaukkalan Matkamotoristit-
123aaa
Liittynyt:
13.6.2004 1:32

ViestiKirjoittanut 123aaa » 27.3.2005 17:10

Lähetin tossa viime viikolla stormille sähköpostia micronin 2-1 putkesta cb:seen ovh. 280¤ ja kyselin että oisko mahollista saaha vähän alennusta. Vastasivat, että kyseistä putkea on jälellä 1kpl ja sen viimesen saat 50% alennuksella eli 140¤ + toimituskulut. No enhän minä voinu vastustaa kiusausta ku oli just vähän rahaaki kun sain toissa viikolla crossipyörän myytyä pois. Nyt on siis micron tulossa. Varmaan tulee alkuviikosta kuhan pyhät on ohi. Laittelen sitten taas kuvia ja juttua kunhan putki tulee.
www.kanava.org/~pekkis/mopotin
tälle kesälle ajettu km [?]
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 27.3.2005 18:07

tulppien syönti johtuu usein heikosta kipinästä. Toisin sanoen vika voi olla melkein missä vain sytytysjärjestelmässä, joko huono liitos, väärät säädöt tai väärät osat. sinuna ottaisin värkit irti ja putsaisin/tarkastaisin kaiken.
123aaa
Liittynyt:
13.6.2004 1:32

ViestiKirjoittanut 123aaa » 27.3.2005 18:16

Jos se särkee aina vaan toisen puolen tulpan, niin se saattaa johtua myös siitä ettei kaasarit ole synkrossa ja toinen sylinteri saa liian rikasta seosta, joka särkee sit tulpan. Kolmas ja v.ttumaisin syy sille tulppien syönnille saattaa olla se että kone vuotaa öljyä sylinteriin esim. venttiilinvarrenkumeista, joka näkyy savuttamisena paljona öljyn syöntinä ja usein myös tulppien syöntinä.
Mutta tosiaan ihan ensiks kannattaa käydä kaikki sytkälaitteet läpi ja putsata ja tarkistella kaikki liitokset ja uusia tulpanjohdot ja hatut. Ne kaasarit kannattaa joka tapauksessa myös säädättää/säätää (jos omistaa alipaine mittarit ja taidon kyseiseen toimenpiteeseen) synkroon koska se vaikuttaa muutenkin pyörän toimintaan melko paljon, jos ne ei ole oikeissa säädöissä, eikä se sitäpaitsi ole edes kallis toimenpide.
www.kanava.org/~pekkis/mopotin
tälle kesälle ajettu km [?]
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 27.3.2005 19:53

Laitahan kuvia sitten siitä micronista, uteloittaa nähdä millanen lie. Eikös tehonlisäys ole 2-1 putkistolla 10-15%, näin muistelen lukeneeni, ja laskeskelin että CB:seen tulis 20,332 hp (13kW=17,68hp, 17,68*0,15=2,652+17,68=20,332hp), siis jos tehonlisäys todella olisi se 15%. Ihan kiitettävä nelarille, huippuja voisi ottaa sillon jo sen 130km/h, uskosin. Ite alan tekemään ISOJA putkistoja, ja sitte jotkut änärit niihin. Tehoja niillä putkilla ei haeta, lähinnä vaan matalampia ääniä nuo nykyiset äänet on lähinnä mekaanisia moottorin ääniä.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 27.3.2005 22:37

niin täytyy nyt kaasarit ainakin säädätää uusikisi uuden putkiston takia. öljyä kone ei polta ei näy savua eikä haise, ja muutenkin koneremppa tehty 10000km sitte
-Klaukkalan Matkamotoristit-
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 29.3.2005 18:19

jaahas.. vika löyty ja oli niin yksinkertainen kun tulpanhattu :D sitä liikuttelemalla tai johtoa sinne painaen reilusti niin saa säkärin :D tai rupeaa käymään kahdella :) eli nyt otan irti piuhan ja katson onko ollut vaan huonosti kiinni vai onko hattu rikki..

Perjantaina olis tarkotus päästä tielle päästelee tolla :):)
-Klaukkalan Matkamotoristit-