Minkkan kirjoitti:On vaan miettinyt juuri tota suutinsarjaa, kun on se oma varjo sen verran epämukava 100 km/h teillä pitkiä matkoja ajella. Varsinkin rekkojen ohitukset ovat pahoja ja suuret ylämäet.
Suutinsarja on toki yks vaihtoehto. Selvittäisin kyl ensin a) onko sun yksilös todella normaalia laiskempi, ja b) löytyykö jotain edellisten omistajien tekemiä "virityksiä" mitkä on pikemminki haitaks ku hyödyks (eikös V_T_E_C löytäny suht helposti 10km/t vain pari pikkujuttua fiksailemalla?). Varjo alkaa tuntuvasti roikottaa siipeään aika pikku juttujen takia, ja kun kone ei enää kierrä kunnolla se "tippuu nokalta" vastamäkiin eli vahinko tuplaantuu. Suuret ylämäet mitä Jyväskylän suunnalla löytyy, noh, alkaa siinä autotkin kummasti puutua, edes 17hv ei aina jaksa niitä 5-vaihteella. Tää on tätä.
Minkkan kirjoitti:Taitaa nämä espanjassa kootut shadow't olla pikkasen laiskempia kuin vanhemmat jaappanilaiset.
Nojaa. JC31:ssa on hiukkasen isommat pääsuuttimet vakiona. Nimellisteho on samat 15hv, ongelma on enempi arjessa, eli kun kone tykkää oudosti kerätä karstaa ni kuumakalle-JC29 polttaa sen helpommin pois. Suutinsarja on sama kummassakin, eli ero (jos sitä oikeesti oliskaan) poistuu.
Minkkan kirjoitti:Ongelma tuossa suutinsarjassa on sen hankkiminen, kun ei huvittais ulkomailta tilailla, ja tietenkin se hinta, kun ei tiedä paljon sen laittaminen ja säätöjen kohilleen pistäminen maksaisi. Saa nyt nähdä mitä tuleman pitää.
Kahden suuttimen ja ohjelappusen hintana UP:n 79e on aikas suolainen. Tiedostahan siinä maksetaan, ei tarvi itekseen työläästi testailla ja sählätä. Asennuksen veloitus vois olla parisen työtuntia. Kerralla kunnolla tehtynä ei jatkossa sitten ole huolto-ongelmia. Jos laskis inhorealistisella 250e ni huolettomat lisäkonit sais 125e/hv - aika halvalla! Vertailun vuoks 170-sarjassa (olettamus +7hv asennettuna 1.500e) hinta olis jo 215e/hv, ja "viriputki" on itse asiassa todella kallis (hikisesti ehkä +0,5hv ja 400e putkesta) 800e/hv. Virittelyjuttuja kannattaa vähä miettiä...
OK, no joudut tilaamaan satsin ulkomailta... so what? Siihen ollaan kovaa vauhtia menossa, tykkäspä tai ei. Suomen tarvikekauppiaille paha juttu, asiakkaalle mukavaa ja edullisempaa. Mut seuraamus on myös, että neuvot, vertailut ja hankittavaan osaan liittyvä tieto täytyy etsiä omin avuin ja usein sekin yhtä lailla ulkomaan murteella. Bullshit-suodattimen on oltava suht kunnossa
Kehitys on epäterve niille, joilla ei ole kielitaitoa eikä luottokorttia (no SEPA-maksut liikkuu liukkaasti), tai jotka kaipais wanhan ajan palvelua.
Suutinvirityksen laillisuus on eri juttu, tietenkään en voi kehottaa rikokseen.
Prätkä jätkä kirjoitti:Dynojet suutinsarjoja saa kyllä suomestakin Duellin kautta
Mielenkiintoista... mut jotta suutinmuutoksessa olis järkeä täytyy koneen ilmansaantia parantaa ettei AFR menee lepikkoon, ja moottori lakkaa sysäämästä.
E2: siivoiltu