Yamaha DT125RE/DT125X

xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut xS4vo » 4.9.2013 23:56

Ois vissii dt nyt tulossa, niin siinä putki vähä rutussa joten uutta putkea, niin meniskö esim yz:tan hgs detsii?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 5.9.2013 16:35

Kait sen modaamalla saa kiinni, YZ:ssa kun on muistaakseni jousikiinnitys sylinteriin. Muutenkin ihan erilaiselle moottorille suunniteltu ränni, ei välttämättä mikään mukavin ajettava sellaisella. Etsi jostain DT:n oma ränni, Saksassa uudetkaan ei maksa juuri mitään, esim. Bike-Equipmentilla Arrowin paisari 169€.
http://bike-equipment.de/
Tuolta itsekin aikanaan Doman tilasin.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
yamahisti
Pyörä:
Yamaha dt x 125cc, Honda cr 250cc
Liittynyt:
9.8.2010 22:33
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut yamahisti » 7.9.2013 18:06

Pitäis tossa projekti detsiä rueta kasaamaan!? niin onko 35mm mikuni liian iso 170cc athenalle? mikä imukaula olisi paras noin isolla kaasarille?
tai monta milliä teen pyttyyn koroa? että huuhtelut aukee?

kiitos jo etukäteen!
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Settis » 7.9.2013 20:29

Kaasarin koosta en osaa sanoa, mutta 32-34mm että ei se 35mm kauas heitä vaikka athena vääntöpytty onkin. Tuosta voi joku enemmän tietävä korjata jos tahtoo :D. Ja sitten pytyn korotus toimii siten että laitat männän kiinni ja pytyn kiristät paikalleen, niin pyöräytät männä akk ja otat työntömitan jolla mittaat sylinteriputken yläpäästä männälakeen että kuinka pitkä väli siihen tulee. Sitten mäntä ja pytty irti, teet saman mittauksen uudestaan mutta tälläkertaa työntömitan pää ihan huuhtelun pohjaan. Saat 2 lukua (esim. 48mm ja 50mm) miinustat ja saat vaikkapa sen 2mm. Eli silloin mäntä peittää huuhteluita 2mm ja joudut tekemään 2mm koron alapäähän, mutta muista ottaa huomioon alapään tiivisteiden paksuudetki, koska niitä joutuu laittamaan 2kpl sitten. Ja pytyn ylätiivistepinnasta pitää tietenkin ottaa saman verran poies. Vähän huonosti selitetty ja mitat on pelkkiä esimerkkejä, toivottavasti saat selvää :D.
Tepa_
Liittynyt:
31.5.2012 15:34
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Tepa_ » 8.9.2013 13:05

http://www.moposport.fi/fi/mantasarja-y ... ixLqcZQap8

Kelllään kokemusta noista mopo-sportin männistä?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 9.9.2013 17:48

RD:ssä ja HonMahassa pelannut hyvin, tuo linkkaamasi vain on vanhaan DT125LC malliin, ei R/RE/X koneeseen.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
pietu13
Liittynyt:
31.1.2012 18:49
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut pietu13 » 10.9.2013 21:40

Apuva! ! -06 detsistä rupesi kuulumaan ihan järetön kahina tyhjäkäynnillä. Isommilla kierroksilla ei mitään. Onko Vika pa-säätimessä että holkit väljänä tai jotai muuta vastaavaa? ? Sitte vielä lisäksi että mistähän tuo paisuntasäiliön ylivuoto letkusta tuleva veen tippaseminen oikei johtuu? En voi kuvitella kannen tiivistettä ku yläpään remontti tehty 4000 km sitte ja alkuperäset tiivisteet laitettu. Vesipumpussa vika? Mutta sitten vielä iha läpällä laitan että mun detsi vie 3, 75 litraa bensaa satasella ja siinä o ypvs käytössä, arrowin kokoputkisto, ps 260 ja tk 30. :D Melekee halvempi ajaa ku nelari :D
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 10.9.2013 21:49

Yleensä se veden nokkuminen johtuu siitä, että vedenkierrossa on ylimääräistä painetta ja yleensä se johtuu siitä rikkinäisestä kannentiivisteestä.

Kahinaan en osaa sanoa mitään, jokin paikka varmaan osoittaa antautumisen merkkejä. Itse tutkisin asiaa jo lujaa siellä pyörän ääressä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Detsonimiäs
Pyörä:
Yamaha DT 125-x
Paikkakunta:
Karstula
Liittynyt:
5.7.2012 1:21
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Detsonimiäs » 11.9.2013 8:09

Tervehdys! Tarttis apua dalttonin kanssa :/ Mikä vikana kun detsi pätkii ?!? Elikkäs ajelee detsillä hetken rauhallisesti ja sitteku lähtee vähä voimakkaammi kiihyttämää nii rupee keske piiki pätkimää :/ ei oo itellä oikee ideoita mikä vois olla paitsi että tulpan just vaihdoin nii aattelin että se ois menny mutta tulpan vaihtokaa ei auttanut tulppana siis BR9EG ei oo mitää ideaa mikä vois olla APUA ! :(
Jöönas
Pyörä:
Yamaha dt 125cc
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
9.4.2010 21:21
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Jöönas » 11.9.2013 17:08

Kokeile vaikka pestä ilmanputsari tai säätää vaikka ilmaruuvia. Itellä oli joskus sama ongelma ja toi autto.
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Gooby » 16.9.2013 22:35

Koitin tossa vedellä jotain keulareenin suuntasta, ja tankatessa katoin että änkän päälle oli lentäny jäähytinnestettä sieltä säiliöstä. Millä tuo jäähynestesäiliössä oleva pieni reikä sitten kannattas tukkia? Ja kattelin kans että tuo MIN -viiva lähenee siinä jäähynestesäiliössä, niin lykkäänkö vaan lisää nestettä sinne vai pitäskö säiliö tyhjentää vanhoista nesteistä ensin?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 16.9.2013 22:38

Ei sitä säiliön huohotusreikää saa tukkia, aiheuttaa vain hankaluuksia. Säiliössä pitäisi olla siihen minimiin nestettä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Gooby » 16.9.2013 23:05

Millasen patentin siihen sit keksis ettei joka kerta keulaa nostaessa roiskis änkälle ja sinne suunnalle sitä nestettä? :s
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 17.9.2013 19:38

Ossaako kukkaa sanua onko um vai vm giannelli ? http://www.motot.net/galleria/kuva166235/
-tyyppi-.-
Pyörä:
KTM EXC250 06', yamaha DT125RE '06
Paikkakunta:
imatra
Liittynyt:
2.12.2008 21:06
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut -tyyppi-.- » 17.9.2013 19:50

vm gianellilta näyttäs alkukäyrän ja lämpöraudan kiinnikkeen perusteella