Cagiva Mito

Deekujorma
Liittynyt:
12.8.2018 15:46
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Deekujorma » 17.10.2018 17:56

Tattista MX!
Pitänee kaivaa räjäytyskuvista oikea osanumero sitten seuraavaksi. Pakko vielä kysyä että eihän kukaan vahingossa ole sattunut tallentamaan noita cagivaclub.tk sivuja koneellensa? Harmillisen usein vievät sekä suomalaiset että ulkomaalaiset forumin linkit sinne. Ei edes internetarchivesta löytynyt. :(
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut MX_125 » 17.10.2018 19:37

800077331 taisi olla se koodi tuolle 35 mikunin kaulalle. Muuta isompaa kaulaa ei enää helposti saa. Mitäpä tietoa tuolla foorumilla olisi ollut mitä muualta netistä ei saa? Italian cagivafoorumi on aika kuollut mutta sieltä löytää kyl tärkeimmät asiat jos tietää miten hakea.
Deekujorma
Liittynyt:
12.8.2018 15:46
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Deekujorma » 20.12.2018 22:31

Nopea kysymys tähän väliin.
Onko Evo2 ja sp525 mallien katteilla suuria eroja keskenään? Tekisi mieli hommata tuo uudemman mallin sirompi perä, mutta ei viitsisi ihan sokkona ostaa.
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut MX_125 » 23.12.2018 1:41

525 perän kanssa joudut säätämään välikatteita ja vaihtamaan koko takahäkin. Sivu ja alakatteet sekä tankki on muistaakseni evossa ja 525 samat.
Sachs125
Liittynyt:
19.3.2019 21:18
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Sachs125 » 19.3.2019 21:25

Moro
Sattuiskos kenelläkään olemaan Miton usd-keulan mittoja? Siis ohjausakselin ja -laakereiden koko, pyörän akselin halkaisija ja pituus sekä jarrusatulan kiinnitysreikien etäisyys olis lähinnä hakusessa.
cagivamitosp525
Liittynyt:
13.6.2022 12:15
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut cagivamitosp525 » 13.6.2022 12:21

Onko Mito-tietäjiä enää paikalla?

Cagiva Mito SP525 vm. 2011, tuli irroitettua kaasuttimen säädön yhteydessä vahingossa TPS-anturin ruuvit. No nythän se vilkuttaa MIL-vikakoodia TPS-anturista. TPS-anturi laitettu asianmukaisesti takaisin paikoilleen (muovilätkä liikkuu kaasun mukana), kiristetty ruuvi samaan kohtaan (oli värillä merkattu onneksi) mutta silti vilkuttaa vikakoodia. Tehty myös korjaamokäsikirjan mukainen virran tarkistus TPS-anturista ja tulee virtaa oikeat määrät. Akku myös käytetty irti mutta vikakoodi on ja pysyy.

Onko Cagiva Mito SP525:lle jotain TPS-anturin resetointi ohjetta jolla saisi tuon vikavalon sammumaan? Yritin kaivella italiankin foorumeilta mutta en löytänyt ratkaisua ongelmaan. Muilla merkeillä löytyi vastaavaan ongelmaan että esim. pumppaa kaasua kolme kertaa ennen virran päälle laittoa.
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 13.6.2022 13:19

Nuo sähköhirvitykset (sp525) ei ole itselle niin tutuksi tulleet, mutta käsittääkseni elektroniikka on hyvin pitkälti sama kuin -07 ja uudemmissa Husqvarnan 2t kevareissa (SMS ja WRE). Kannattaakin ehkä lukaista kyseisten mallien foorumeita, Hussejen kanssa kun ovat enemmänkin joutuneet noiden asioiden kanssa painimaan. Itsellekin tuli aikanaan Husqvarnassa vastaan trave TPS:n resetoinnille, ja siihen löytyi ainakin silloin Mototin foorumeilta hyvä ohjeistus. Siitä toki on sen verran reilusti aikaa, ettei enää ole mitään muistikuvaa miten se tapahtui..
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
cagivamitosp525
Liittynyt:
13.6.2022 12:15
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut cagivamitosp525 » 13.6.2022 15:27

Zande kirjoitti:Nuo sähköhirvitykset (sp525) ei ole itselle niin tutuksi tulleet, mutta käsittääkseni elektroniikka on hyvin pitkälti sama kuin -07 ja uudemmissa Husqvarnan 2t kevareissa (SMS ja WRE). Kannattaakin ehkä lukaista kyseisten mallien foorumeita, Hussejen kanssa kun ovat enemmänkin joutuneet noiden asioiden kanssa painimaan. Itsellekin tuli aikanaan Husqvarnassa vastaan trave TPS:n resetoinnille, ja siihen löytyi ainakin silloin Mototin foorumeilta hyvä ohjeistus. Siitä toki on sen verran reilusti aikaa, ettei enää ole mitään muistikuvaa miten se tapahtui..


Joo pitää tutkia josko saisi Hussen ohjeilla ongelman ratkottua, tänks.
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut MX_125 » 13.6.2022 15:33

TPS:n pystyy aika varmasti huijaamaan vastuksella, toki jos vilkkuvalo häiritsee niin T5 polttimon ottaa pois mittaristosta niin ei häiritse enää. Noiden 525 sähköjen kanssa painiminen on niin turhaa ajanvietettä, ei toimi ikinä kunnolla kumminkaan. Vanhojen kokusanien vaihto on paras korjausvinkki mitä voi antaa. Muistaakseni TPS vaikuttaa näissä öljypumpun syöttöön eli sekin kannattaa ohittaa ja siirtyä seosvoiteluun, mekaanista öljypumppua 525 mitoon ei niin yksinkertaisesti asenneta. Pitää purkaa koko kytkinpuoli auki, siellä on öljypumpun rattaan tilalla iso holkki ja ihan erilainen stefa mitä vanhemmissa. Kytkinkopassa on pelkkä tulppa tosin.

cagivamitosp525 kirjoitti:Onko Mito-tietäjiä enää paikalla?

Cagiva Mito SP525 vm. 2011, tuli irroitettua kaasuttimen säädön yhteydessä vahingossa TPS-anturin ruuvit. No nythän se vilkuttaa MIL-vikakoodia TPS-anturista. TPS-anturi laitettu asianmukaisesti takaisin paikoilleen (muovilätkä liikkuu kaasun mukana), kiristetty ruuvi samaan kohtaan (oli värillä merkattu onneksi) mutta silti vilkuttaa vikakoodia. Tehty myös korjaamokäsikirjan mukainen virran tarkistus TPS-anturista ja tulee virtaa oikeat määrät. Akku myös käytetty irti mutta vikakoodi on ja pysyy.

Onko Cagiva Mito SP525:lle jotain TPS-anturin resetointi ohjetta jolla saisi tuon vikavalon sammumaan? Yritin kaivella italiankin foorumeilta mutta en löytänyt ratkaisua ongelmaan. Muilla merkeillä löytyi vastaavaan ongelmaan että esim. pumppaa kaasua kolme kertaa ennen virran päälle laittoa.
cagivamitosp525
Liittynyt:
13.6.2022 12:15
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut cagivamitosp525 » 14.6.2022 9:32

Joo, toki sen saa varmasti huijattua pois, mutta yritän vielä kärsivällisyyteni rajoissa löytää ''oikean'' ratkaisun :D :lol: