TPS:n pystyy aika varmasti huijaamaan vastuksella, toki jos vilkkuvalo häiritsee niin T5 polttimon ottaa pois mittaristosta niin ei häiritse enää. Noiden 525 sähköjen kanssa painiminen on niin turhaa ajanvietettä, ei toimi ikinä kunnolla kumminkaan. Vanhojen kokusanien vaihto on paras korjausvinkki mitä voi antaa. Muistaakseni TPS vaikuttaa näissä öljypumpun syöttöön eli sekin kannattaa ohittaa ja siirtyä seosvoiteluun, mekaanista öljypumppua 525 mitoon ei niin yksinkertaisesti asenneta. Pitää purkaa koko kytkinpuoli auki, siellä on öljypumpun rattaan tilalla iso holkki ja ihan erilainen stefa mitä vanhemmissa. Kytkinkopassa on pelkkä tulppa tosin.
cagivamitosp525 kirjoitti:Onko Mito-tietäjiä enää paikalla?
Cagiva Mito SP525 vm. 2011, tuli irroitettua kaasuttimen säädön yhteydessä vahingossa TPS-anturin ruuvit. No nythän se vilkuttaa MIL-vikakoodia TPS-anturista. TPS-anturi laitettu asianmukaisesti takaisin paikoilleen (muovilätkä liikkuu kaasun mukana), kiristetty ruuvi samaan kohtaan (oli värillä merkattu onneksi) mutta silti vilkuttaa vikakoodia. Tehty myös korjaamokäsikirjan mukainen virran tarkistus TPS-anturista ja tulee virtaa oikeat määrät. Akku myös käytetty irti mutta vikakoodi on ja pysyy.
Onko Cagiva Mito SP525:lle jotain TPS-anturin resetointi ohjetta jolla saisi tuon vikavalon sammumaan? Yritin kaivella italiankin foorumeilta mutta en löytänyt ratkaisua ongelmaan. Muilla merkeillä löytyi vastaavaan ongelmaan että esim. pumppaa kaasua kolme kertaa ennen virran päälle laittoa.