Aprilia SX/RX125

Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Tomppez » 19.4.2014 3:33

Ilmanputsarissa on ainakin se kuriputki.Muuta ei sitten olekkaan.

Niin joo ehkä siitä tulee ruma mut kaikkee pitää kokeilla :lol:
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
jerkkupoeka
Pyörä:
Aprilia sx 125 , Rieju mrt 50
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
16.12.2012 19:00
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut jerkkupoeka » 23.4.2014 1:48

Sanokaas että onko järkeä ottaa vakioputkesta kurit pois ennen ravea? nouseeko kulutus hirveesti ja sanokaas miten saan ne kurit helpointen sieltä putkesta? eikö se niin ollut että siinä alkukäyrässä oli ja sitten katalysaattori? ja kannattaako vaihella tyhjäkäynti suuttimia tai jotain? :lol:
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Tomppez » 23.4.2014 12:52

No kyllä se on sellanen 7-12l/100km korolaipan kanssa.Riippuu ihan kaasukädestä, Alakierroksilla aika hölmö ajaa kun pyörä tuntuu haluuvan koko ajan lisää kaasua,Eikä hirveesti ees väännä :D .itellä ei sen kummosempaa kokemusta säxän vakioputken tyhjäämistä ole,Vissiin siellä on joku holkki,Kurkista putkee ja kato millä se olis paras poistaa.

Siitä katista olisin itekki halunnu kysyä,Notta tukitaanko vaan ilmaputsarista se reikä ja putkesta se pilli veke ja siihen kemppiliimaa?

Btw myykää mulle rave 1:sen laippa..
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
Derton
Pyörä:
PV -90, Tunturi City -79
Paikkakunta:
Toholampi
Liittynyt:
28.12.2010 23:45
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Derton » 23.4.2014 15:05

Kuva Tuommonen käärme sielä putkessa on :D Oli tosi työläs ottaa pois tuo ja sai vielä pistää poikki tuolta toisesta saumasta. Sitte eka kattiki tosi hyvin kiinni siinä alkukäyräsä, :roll:
Juxeyy
Pyörä:
Gilera
Paikkakunta:
Keski-Pohjanmaa
Liittynyt:
14.4.2014 0:33
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Juxeyy » 23.4.2014 15:42

Moro,
täälä varmaan osataan parhaiten vastata muutamaan kysymykseen tähän pyörään liittyen.. Eli pitäs saada tuo wrrä myytyä pois ja sitten ois tarkoituksena ostaa joko aprilia tai detsi.

Mites näissä kestää alakerta milloin pitää alkaa remontoimaan? Milloin muovirattaat pitää vaihtaa koneesta? Onko ne öljypumpun rattaat vai mitkä :idea: Männänvaihto n. 8-10tkm TTnä ?
Ja tarkoitus ois löytää sellanen yksilö joka on valmiiksi täystehoinen.. Jos tälläistä ei kuitenkaan löydy mikä miellyttää, onko kuinka kallis ja kova homma laittaa itse TTksi?
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 23.4.2014 19:17

Mo, alakerta remppaa noin 30tkm, monet ajanu reippaasti yliki, mutta tuossakai se kannattas tehä :D Muovirattaat suositeltas vaihettavan aina männän vaihdon yhteidessä, mutta ei pakko jos näyttää hyväkuntosilta.
Mäntä tosiaan siinä 8-12tkm kannattaa vaihtaa.
TT osat kaasariin maksaa jonku päälle 100€ ja rave kans, ite suosittelen vaihtamaan kaasarin ennemmin 34vhsb:hen kun ostaan tt osat kaasariin!
Tule hakemaan multa pyörä pois!
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 23.4.2014 21:36

Kellottakaas joku gps:n kanssa 0-100.
Tahtoisin vaan tietää, että liikkuuko tuo oma pyörä niinkuin pitää.
34vhsb,rave1,giannelli,vhm,v-force ja tt-kikat tehty ja juuri täydellinen koneremppa,mut tuntuu hieman nuhaiselta.. Voi tietysti johtua siitä ettei koti kylällä ole, kuin kotareita niin niiden rinnalla häpeää.
reziner
Liittynyt:
19.3.2012 22:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut reziner » 23.4.2014 21:57

Ite voisin tässä lähipäivinä koittaa, kun laitan nyt vähän paremmin säätöihin lämpimille keleille. On itellä ny aika nuhasen olonen, ku vielä talvisäädöt :D
Y4m4h4_97
Pyörä:
Yamaha WR 125x, Aprilia SX 125
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
30.6.2013 18:16
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Y4m4h4_97 » 23.4.2014 22:38

Kertokaas minkä merkkinen mäntä on todettu parhaaksi, mitä hyötyä on ecu:n porauksesta?
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 24.4.2014 7:01

Asso werke ( alkuperäinen). Sitten hyviä kans on vertexit, wisecot..
antti166
Liittynyt:
22.2.2014 17:13
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut antti166 » 24.4.2014 13:47

morjesta kyselisin vaan että minkälaista koropalaa tohon omaan räxään voisi tehdä ? :D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 24.4.2014 18:46

Morjesta!
Kertokaas uudelle tulokkaalle, jolle säxä päätyny talliin ja korttia odotellessa että mitä nuo ns TT-osat on ? Ja miten ja ennen kaikkea mihin tuo RAVE 1 laitetaan. Ja kuinka on kannattaako tyhjentää vakioputki vai ostaa Aprilian oma TT putki ?

Eli vanhalta omistajalta sain RAVE 1 muttei mitään hajua mihin asentaa. ( eli pyörä on vakio ) ja sitten sain TT osat eli niitä ruuvien näkösiä suuttimia (?), onko näin ja mitenkäs niitä on tarkoitus laitella :D

Ja käykö ne osat 28mm dellorto vai tarkoitettu 34mm. Ja jos laitan RAVEN ja aprilian TT putken kiinni pitääkö vaihtaa 28mm kaasariin suuttimia ja minkä kokoisia ?

Eli haluaisin pyörään aprilian TT putken, RAVE 1 ja TT osat 28mm kaasariin joten yleisesti mitä pitää tehdä. Ei tarvi linkkailla paikkoja mistä noita voi ostaa kun lähes kaikki tuli pyörän mukana
reziner
Liittynyt:
19.3.2012 22:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut reziner » 24.4.2014 20:07

Raven asennushan tapahtuu niin, että laitat solenoidin kiinni sille tarkoitettuihin kiinnikkeisiin pyörän vasemmalle puolelle, laitat vaijerin kiinni ja pujotat sieltä syylärin ja rungon välistä ja laitat laipan vaijeriin. Otat kiinteän laipan pois pakoaukon yläpuolelta ja laitat laipan viiste pakoaukkoon päin. Tietopankista löytynee hyvät ohjeet tähän. Ja TT osat on tarkoitettu 28 dellortoon. Putken tyhjäys on aika vaivalloista, joten suoraan vaan tehtaan TT / teharia. Pitää myös laittaa isompaa suutinta, muuten menee aiva liia laihalle. En ny tiiä mikä koko se on tolle 28 lortolle.
Lave
Pyörä:
Aprilia SX125
Liittynyt:
7.5.2012 21:23
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lave » 24.4.2014 20:16

Pieni kysymys tietäville:

Jos ostan 34mm vhsb:n uutena, tarvitsenko jotain kikkoja/osia jotta saan ryypyn toimimaan samalla tavalla kuin 28:ssa?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 25.4.2014 15:52

Joo kiitos vastauksesta tohon edelliseen kysymykseeni, mutta jäi kaivertamaan mieltä:

Mitä helvettiä ne TT osat niinkus on ? Ja mitä niillä kaikilla suuttimilla tekee ja mikä se ihme metallihommeli on joka kuuluu siihen TT settiin 28mm kaasariin.

Antakaa pls ohjeita alottelijalle miten nuo osat sinne kaasariin asennellaan.