Fatliner kirjoitti:Tuli tuossa pari viikkoa sitten ostettua -99 shadow!
Tervetuloo! Hyvän vuosmallin valitsit (itelläni on siis kans 99-wanhus
)!
Fatliner kirjoitti:sen perusteella mitä oon istunu satulassa ja ajanu niin ihan mahtava ja massiivinen pyörähän se on. Kilometrejä on n.30 000 mutta ei kai se oo lukema eikä mikään hondan koneelle
Onhan se ihan moottoripyörän kokoinen. Täytyisköhän puuhata galleriaan vanhat kuvat missä mul oli Varjo ja 1100-Bimppe parkkeerattuina vierekkäin, tosiaan eipä ole suurta eroa.
Shadow on 30tkm ajettuna hädin tuskin sisäänajettu
Tietopankissa on hillittömän pitkä jorina mallista (osittain ihan hyvää tietoa, osittain kirjoittaja - kukalie tahvo - kirjoittelee kyl vähä pehmosia
). Esmes oon lukenu et Ranskassa yhellä 2000-mallisella oli 2012 kertyny jo 96.000km mittariin... eikä se omistajansa mielestä ollu vielä kunnostuksen tarpeessa. Kukaan ei tietenkään voi luvata et kaikki Shadowt kestäis noin, muutamista murheenkryyneistä on kuulunu, mut ainakin itelläni 50tkm ajettu on voimissaan ja sen 8 ajokauden vikasaldo: yhet polttimot e/t kärähtäny, yks itse sörssimällä aiheutettu lievä rengasrikko. Eli... ei mitään. Muuten oon vaan heittäny uutta kulutusosaa alle kun on tarvinnu, ja normaalit huollot. Tää kuuluu olevan suht yleistä?
Fatliner kirjoitti:Takarengas on kohta vaihtokunnossa että mitä kiekkoa te suosittelisitte? Isä tykkää myös ajaa shadowilla ja sanoi että vetelee ja huojuu kun ajaa ajouriin. Johtuneeko tämä kuluneesta renkaasta? Mustavi kertoi vaihtaneensa takapäähän puslat. Kertokaahan tyhmälle missä ne tarkkaan ottaen sijaitsee?
"Eloisa alusta", nojaa, Shadown taipumuksen nakella reppua voi humoristisesti hyväksyä kustomin ominaisuutena (vähä niinku pökkelöt vanhat 100/200-sarjan traktori-Volvot, tiettyä karheaa charmia), tai sitten tehdä joitain fiksailuja mitä edellä mainitsin. Oon aika nirwanassa nyt kun on pari päivää pikkasen ehtiny maistella päivitettyä alustaa, tuntuu just sellaiselta mitä muutoksilla hain!
Renkaiden malli, kuluneisuus ja jopa rengaspaineet vaikuttavat tosiaan ajokäytökseen, paljonkin. Jotain jorinaa eri rengasmalleista löytyy Wikistä. Muutkin sais lisäillä kokemuksiaan jos on ajanu eri renkailla, ku ihan mahdotonta normikuluttajan testata niitä kaikkia. Pohdiskelin talvella eri rengasvaihtoehtoja ku molemmat renkaat menee nyt kevään tullen vaihtoon, mm. Heidenau ja Continental. Tilasin nyt kuitenki vaan taas uuden setin alkuperäismallisia Bridgestoneja (L309/G508), koska kesällä olis tarkotus ajaa 6.500km reissu Norjaan. Bridgestonet on vuosien saatossa kestäviks havaittu, jätän eksperimentit sitte loppukaudelle koska matkalla ainaki takarenkaasta varmaan sulaa pinta aika vauhdilla.
Rengasmalleista ehkä vielä uutena tuttavuutena tää tällä hetkellä tilapäisesti takarenkaana oleva yli-ikäinen Dunkop D404 (C2-Shadown OEM-rengas). Heitin sen alle koska en viitsiny ajella kevätkeleillä vanhalla alle 2 milliin kuluneella G508:lla. Dunlopin runkorakenne on selvästi jäykempi kuin tähän asti kokeilluissa (G508:n ohella Metzelerin hyvä ME 77 ja Pirellin surkea MT66), varmaankin se osaltaan vaikuttaa havaittuun jämäkkään ajotuntumaan. Ominaisuudet ja pito ovat D404:ssä yllättävänki hyvät ainakin ensi tuntumalta, vaik kumiseos on varmaan 2004-paistoisessa renkaassa kovettunu merkittävästi (en vielä ole ajanu sadekelillä, luultavasti pito lähestyy nollaa). Toi vois olla hyvä valinta, jos haluaa shoppailla kalliimmassa hintaluokassa (jotain 120€ plusmiinus näkyy olevan hintataso, eli jotain 30+€ kalliimpi ku Bridgestonessa).
Fatliner kirjoitti:Hondamiehet tuntuu olevan muuten mukavaa väkeä
Niin onki