Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

henterfin
Pyörä:
Suzuki Dr 350s '91 ,EX Derbi Senda 125 Baja sm '12
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
29.7.2013 22:03
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut henterfin » 8.5.2015 10:57

Käskettiin tekniikka puolelta tänne tulla kysymään moderaattorin toimesta. Eli mistäs voisi johtua sellanen että jos pysähtyy esimerkiksi liikenne valoihin ja kääntelee kaasua niin pyörästä kuuluu outo poks ääni ja meinaa sammua jos ei anna lisää kaasua. Sama tapahtuu kun käynnistää pyörää kylmiltään ja pitää tasakaasua alhaisillakierroksilla silloin tämä poks ääni tulee moneen kertaan ja meinaa sammuttaa pyörän ajossa kaikki toimii hienosti mutta paikallaan tekee tuota. Ei siis tee tuota jokaisella kaasun käännöllä vaan vain välillä. Ainoat muutokset pyörään on remuksen slipari, 100mm suutin ja avarrettu vakio ilmanputsari. Pyörä on vm. 2012.
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 8.5.2015 15:02

Ettei kävis hiukan laihalla? koita laittaa kaasarista vähän rikkaammaalle seoksia
Hikkee et paskoo.
henterfin
Pyörä:
Suzuki Dr 350s '91 ,EX Derbi Senda 125 Baja sm '12
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
29.7.2013 22:03
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut henterfin » 9.5.2015 1:27

Huh huh ku oliki yksinkertanen ongelma =D Miksen tajunnu että vois olla tosta kiinni. Mutta tämä auttoi kiitos.
henterfin
Pyörä:
Suzuki Dr 350s '91 ,EX Derbi Senda 125 Baja sm '12
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
29.7.2013 22:03
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut henterfin » 11.5.2015 13:56

Tulipa tässä vähän ongelmia pyörän kanssa eli poliisi vei kilvet viikonloppuna koska liian kovat äänet, joten piti viedä katsastettavaksi että saa kilvet takaisin tänään sitten pyörä kävi katsastuksessa ja eipäs mennyt läpi. Vikoja joita tämä tiukkapipo löysi olivat puuttuva takalokarin heijastin(wat :roll: ), rekisterikilven valo ei toiminut (johtuu siitä että johto irronnut takakatteen alta helppo korjata), takalokari on haljennut joten tärisee ilmeisesti liikaa :roll: , ja vielä että seisontatuki ei pompahda itsestään takaisin ylös. Nyt on sellasta perseily toimintaa :paha: katsastuksen puolesta että ei voi muuta sanoa, mutta viat on korjattava eli kysymykseni kuuluu näin mistä saan hyvän näköisen ja riittävän toimivan uuden rekisterikilven telineen mikä riittäisi katsastuksesta läpi menemiseen. Muut viat pystyy korjaamaan helposti mutta kilven teline pitäisi jostain keksiä. Ei oikein huvittaisi uutta alkuperäistä ostaa kun on vähän kallis (ja ruma ku mikä). Rant over

Edit. Vielä olikin yksi ongelma eli kytkin ja jarrukahvat katkenneet päistä ei ole omaa käyttöä häirinneet tuntuneet jopa paremmilta kuin alkuperäiset mutta nämä pitäisi uusia kanssa. Käykö tähän mopon kahvat vai pitääkö jostain etsiä ihan kevarin kahvat?
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 12.5.2015 20:59

Ihan tällee ohimennen rupesin miettimään oman derbini hassuja sivuääniä mitä kuuluu kun kierrokset laskee, kuuluu sellanen melkee niiku vinkuva tavallaa hankausääni, mietiskelin et johtuiskohan se jostakin nokkaan liittyvästä vai joko pääsen heti laakereita remppaamaan.. :D Ja onko -05 derbissä samat sähköt kun uudemmissa bajaderbeissä? Kun ei mistään tahtonut vanhempien derbien kaavioita löytymää?
Hikkee et paskoo.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 12.5.2015 23:37

Pitäisi olla stetoskooppi, niin saisi nopeasti selville mistä ääni tulee ;)
Laamapalmu
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 19.5.2015 20:58

Jos edessä on 14 piikkinen ratas ja takana 48. Mitä jos pistää taakse 44 tai 46 niin paljon tulee huippuja ja tuleeko enemmän kuin jos vain edestä vaihtaa rattaan 16 piikkiseen.?
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 20.5.2015 9:55

Ei ainakaan paljoa kannata välejä pidentää ellet ole pyörää muuten viritellyt, ei varmaan jaksa vääntää
Hikkee et paskoo.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 20.5.2015 14:40

Itsellä oli muistaakseni 15 ja 40 jotain välit Derbissä. Oli isompaa kaasaria, vaihdettu takomäntää, Remuksen putkistoa, vapaavirtaussuodatinta ja jotain pientä.. Tyynellä kelillä meni 120 mittariin helvetin pitkällä suoralla :lol: . Mittari taisi kuitenkin heittää hiukan, joten oikea nopeus luokkaa 110-115.

Veikkaan ettei tuon vertaa jaksa kulkea millään välityksillä, jollei rupea laittamaan enempää kuin änkän ja putsarin vaihtoa.
Laamapalmu
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 21.5.2015 14:30

Jonez98 kirjoitti:Ei ainakaan paljoa kannata välejä pidentää ellet ole pyörää muuten viritellyt, ei varmaan jaksa vääntää

Juu eipä vielä oo tullu viriteltyä. Suoralla kiertää hyvin 10000rpm kohalla että aika lähellä rajotinta muutenkin mennään. Mietin että jos hommas isompaa suutinta, vaapavirtaussuodattimen, änkän vaihtas ja kävis koneistamolla.
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut
Laamapalmu
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 21.5.2015 14:31

riksu26 kirjoitti:Itsellä oli muistaakseni 15 ja 40 jotain välit Derbissä. Oli isompaa kaasaria, vaihdettu takomäntää, Remuksen putkistoa, vapaavirtaussuodatinta ja jotain pientä.. Tyynellä kelillä meni 120 mittariin helvetin pitkällä suoralla :lol: . Mittari taisi kuitenkin heittää hiukan, joten oikea nopeus luokkaa 110-115.

Veikkaan ettei tuon vertaa jaksa kulkea millään välityksillä, jollei rupea laittamaan enempää kuin änkän ja putsarin vaihtoa.

Mimmonen se Remus on? Onko vaan suora putki jossa villat ympärillä vai joku muu? Ja onko vaikuttanut tehoihin mitenkään?
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 22.5.2015 9:07

Laamapalmu kirjoitti:Mimmonen se Remus on? Onko vaan suora putki jossa villat ympärillä vai joku muu? Ja onko vaikuttanut tehoihin mitenkään?


Eikös nelarin kaikki tehoputket oo vaa sisähalkasijaltaan hiukan isompia ja jos vakioputkessa on joku katti yms niin tehareissahan ei niitä ole. Änkkähän on perus vapaasti virtaava.
Hikkee et paskoo.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 22.5.2015 9:56

Jep. Änkän päästä näki suoraan perälle asti. Reikäputken halkasija taisi olla ainakin 30mm.

Vakio vaimentimesta ei edes nähnyt "läpi", koska siellä kierteli putkea miten sattuu..


Kyllähän sen voi kuvitellaki, että tehoeron tuntee kun sen tukkosen vakioputkiston vaihtaa vapaasti virtaavaan monta kiloa kevyempään putkistoon, olettaen että pyörä on myös säädetty kyseiselle kaasarille.
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 23.5.2015 11:22

Omasta vakioänkästänihän näkee läpi :D Viikon vinkki älkää poratko vakioänkkiänne rämisee niin perkeleesti. Jos jollakin on joku joutilas änkkä josta voisi luopua halvalla ni yv:nä saa mainostaa :D
Hikkee et paskoo.
Laamapalmu
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 24.5.2015 3:01

Mutta entäs miten noissa suorissa änkissä menee imu, ettei tehot hävii koneesta jos siellä änkässä ei oo paineita. Kun ilman änkkää ajaa niin ei kyllä kiihdy kauheesti.
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut