KTM EXC 125

Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.9.2017 0:56

Eiköhän tuo ole anodisoitu. Navat, kehät ja nipat tulevat tod.näk. eri valmistajilta jolloin prosesseissa on eroja ja tuon kehän tiivistys anodisoinnin jälkeen lienee tehty huonosti/epäonnistunut jolloin se on haalistunut nopeammin.

E: niin tosiaan. Ne voi joko anodisoida uudelleen tai pulverimaalata. Maalaus onnistunee purkamatta vanteita ja osaavat yritykset tekee kyllä anodisointia vastaavan lopputuloksen.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 21.9.2017 5:30

Näyttäisi anodisoidulta. Haalistumisen syy saattaa olla liian emäksisessä pesuaineessa joka syö anodisointia pois. Vanne purkiin ja uudelleen anodisointiin Alumiinikilpeen.
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 21.9.2017 15:10

Anodisointi oli mullakin mielessä, enköhän vie keskiöt ja nipat myös uudelleen anodisoitavaksi jos mahdollista niin saa saman sävyn kaikkiin.. pinnat hyvässä maalissa vielä.

Mitähän mahtais maksaa?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 21.9.2017 16:09

Joku vuopsi sitten mustien vanteiden anodisointi oranssiksi maksoi 80€ joka on mielestäni sangen kohtuullinen hinta. Laatu hyvää ja Alumiinikilpi osaa tehdä kestävää pintaa joka ei haalistu. Varaudu sävyeroon eri valmistajien osien kanssa, alumiiniseoksesta kiinni tuleeko saman sävyisiä vai ei.
kyrsä47
Liittynyt:
23.3.2017 15:36
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kyrsä47 » 21.9.2017 18:10

Mikä vois olla ku yhtäkkiä kovan sudittelun jälkeen tulppa irtos sylinteristä ja sen jälkeen kuuluu outoa rohinaa ja pätkii isoilla kierroksilla? Seosruuvikin oli tippunut ja uudenki oon jo siihen laittanu.
kooteem
Pyörä:
KTM 125 2015
Liittynyt:
14.5.2017 19:17
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kooteem » 23.9.2017 0:59

kyrsä47 kirjoitti:Mikä vois olla ku yhtäkkiä kovan sudittelun jälkeen tulppa irtos sylinteristä ja sen jälkeen kuuluu outoa rohinaa ja pätkii isoilla kierroksilla? Seosruuvikin oli tippunut ja uudenki oon jo siihen laittanu.

No voiskohan tulppa olla paskana jos kannestakin lähti irti? :lol: :lol:
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 23.9.2017 22:13

Sille tulpalle oli muistaakseni oikea kireys jotai 35Nm(???) Eli aika kireelle saa kiristää
.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 24.9.2017 21:25

Täriseekö teilläkin kotari isoilla kierroksilla jonkin verran ku kaasuttaa? Oon miettiny onko normaalia kun koneen laakereilla ei ole ajettu kuin 70h vasta... :s

Edit.. koneen pultit oli löysällä..
avuton oon joo
Liittynyt:
1.10.2017 16:25
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut avuton oon joo » 1.10.2017 16:33

Joo mikä olis vikana ku kytkin just ilmattu eikä pelaa lainkas, vaihteet menee sisään ku raakana urkkii, mutta kytkin ei vaikuta mitenkää. Kone myös pitää epäoleellisia ääniä kun on tk:lla, tai kun ajaa pintakaasulla, isomille kierroksille en oo laittanu, ku tekee pahaa kuunnella ku kone loksahtelee.
TooPeli28
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 20:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 1.10.2017 16:42

Jos oot vast konerempan tehny ni joku väärin kasattu? Ja kokeile ilmaa se kytkin sillee et painat vaik lääkeruiskul nestettä niiku päinvastasee suuntaa
OlliK
Pyörä:
KTM EXC 125
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
5.12.2016 13:31
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut OlliK » 2.10.2017 20:07

Olis mahdollisuus ostaa VHM kansi ja SXS cdi, joten kysyn, että tuoko ne alavääntöä tai tehoa minkä verran. Onko kannattavaa ostaa?
Indiana
Liittynyt:
9.6.2016 23:22
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Indiana » 4.10.2017 16:26

Moi
Kotarissani tuntuu olevan tavallista vähemmän tehoa, mistä tämä voisi johtua. Männällä ajettu 105h (oli ajettu 70h pyörän minulle tullessani) sen ajattelin vaihtaa pikimmiten. Pakoaukonsäätimen karstottuminen, laskeeko tehoa paljonkin? Ehdottakaa mitä muuta voisi olla pielessä!

Pyörässä on omalaatuinen kampura ja sen ajotusmerkit eivät osu yhtään kohdalleen. Kun merkit ovat "oikein" pyörä ei vedä mihinkään ja kun laittaa ennakkoa niin paljon kuin mahdollista, alkaa se vetämään kohtuullisesti, ei kuitenkaan ihan kuin pitäisi. Olen kuullut että jollain muullakin on ollut samanlaista onhgelmaa.

Miten saab sytytyksen kohdalleen ilman merkkejä, siis optimiin eli ei liian aikaselle saati myöhäselle? Kiitos jo etukäteen!
TooPeli28
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 20:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 4.10.2017 16:32

Väljä, ku männäl on ajettu jo sen verta kauan ja muistaakseni joissain kampuroissa oli kiila vääräs kohassa ni sen takii ajotus vituillaa
Indiana
Liittynyt:
9.6.2016 23:22
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Indiana » 4.10.2017 16:34

Joo tiiän että se kiila on väärässä kohtaa ja sen takia ajotus päin vittua mutta miten sen sais ajotttaa silti ihan täydellisesti? Vähän olen yrittänyt kokeilemalla selvittää että missä on eniten tehoa, mutta vaan aika hidasta puuhaa :lol:
rxxxxxx
Pyörä:
- ex KTM EXC 08 - ex piaggio nrg - ex Honda x8rx YM. - Husaberg 650fs/c 06 - Yamaha aerox 2010
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
17.2.2008 19:53
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut rxxxxxx » 5.10.2017 11:02

Strobolla voi koittaa, mutta itsellä ainakin loppui wisecon kampuran kanssa varat staattorin levystä ennenkuin sytkä oli kohdallaan. Aivan ääri asennossa rupesi vähän edes yrittämään kakkosella nostaa keulaa kaasusta, tosin tuolloin ei enään magneetonkoppa mene kiinni. Itse sain kampuran palautettua ja ostin alkuperäisen tilalle.
Tuntuuu olevan nuo kampura vialliset kotarit aika kiertopalkintoja nykyään. :roll: