Noin tosiaan on, maantielenkillä kone kuumenee kunnolla ja mitä nokea/karstaa arkiajo on jättäny koneeseen ehtii palaa pois. Vois pohtia paljonko hv tarvitaan huipun nostamiseks 10 tai 20 km/t, useasta joka tapauksessa kyse vaikka lähtötaso ehkä olikin alle nimellistehon. 142 lie kuitenki ollu imussa ja ehkä alamäen avittamaa? Samoitenhan Shadowssa on lämpöhuipulla surffaillessa pakko olla enemmänki ku penkitetyt vajaa 17hv jos ajatellaan että normaaliin tasamaahuippuun tulee sen 5km/t lisää. Vielä yks juttu tietysti ilmenee noista lukemista, vaikka mittarivirheitä niihin olettaisikin, eli että timmi VT-rohjake todellakin kulkee saman tai hitusen paremmin kuin nimellisesti nopeampi, mutta tukkoisena vähän nuutunu Cebari (tai what u brung). No joo, tietysti oon jossain määrin realisti Shadown suhteen: eiks se ole vähän samaa huvittunutta sympatiaa, kun seuraat naapurin pulska-Jussin aitomista? Yli menee, joo, ei kovin kauniisti mutta yli kuitenkin - et voi muuta ku sydämellisesti kannustaa
Mites toi kestävyys sitten? Luulisin, että nämä kaks Hondaa menee suht samalla kulumisella. Nään nyt vaan omasta 54tkm Varjosta, että se kulkee edelleen suht sen mitä ensi aikoinaan (miinus muutama pikku muutos kuten "beer builds better bodies"-kuski
), ei kuluttanu 2.500km prässin aikana öljyä niin että tikusta huomais, ja samoin putkenpää rutikuivaa vaaleahkon harmaata nokea. Päättelen tästä vanhasta autotrokarin tarkastuksestakin (siis pakoputken pään vinkit), että kone on edelleen ilmeisen hyvässä kuosissa. Ja sehän on siis saanu tuolaista maantieruntua jo 2005 lähtien. Vastaavasti 25tkm CBR on varmasti vasta sopivasti sisäänajettu, ja kerää toisen mokoman ilman pienintäkään huolta.
Ai niin, ne Norjan tummuneet öljyt tosiaan vaihdoin. Tikulla ne näytti kauhian mustilta, mutta ei ehkä olis tarvinnu hätäillä. Hondan omaa öljyä taas laitoin (API-luokitus ei ole enää mainittu purkissa mut API-SL se muistaakseni oli aiemmassa samanlaisessa), törsäsin jopa Honda-suodattimeen kun siellä BW:n puodissa muutenkin kävin, ei halvempaan tarvikesuodattimeen. Kyllä huoleton 75tkm nyt tuntuu jo aika varmalta, sivutieltä eteen paukkaava Dacia pois laskusta jätettynä, kun näin hitaasti jos ollenkaan tuo moottorin kuluminen edistyy. Ei tässä voi omistajana kuin hymyillä tyytyväisenä, ja kumartaa syvään kohti Kumamotoa