Yamaha YZF-R125

lorso
Pyörä:
Aprilia sx50, 4t Husqutin, 2t Husqutin, nsr
Liittynyt:
22.4.2012 19:41
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut lorso » 10.8.2013 19:42

^Siinä tuli kyllä viisasta tekstiä. Itseänikin pistää jo hiljalleen suoraansanottuna vituttaan tämä minarelli moottori ja sen viat. Itsellä männänrenkaat menivät n. 22tkm kohdalla vaikka aina öljyt ollut parasta mitä rahalla saa, ne on vaihdettu vähän yli kahden tonnin välein, lämmitelty aina ennen ajoa ja muutenkin pidetty nätisti :paha: . Sitten kerkesin vähän aikaa ajaan tolla kun odottelin mäntää vaihdettavaksi, ja yks ilta kun moottorijarrutin 4-vaihteella kierrokset vajaassa neljässä tonnissa eturattaan akselin boorit menivät aivan silpuksi :roll: Noo sitten ostettiin siihen varaosiksi yzärin alakerta, mutta kun oli kaksi konetta pöydällä tuli niiden purkamiseen ongelma; kummastakaan ei lähtenyt vauhtipyörä irti :roll: Nyt on koneet käyny parilla metallipajalla, kolmessa motskariliikkeessä ja maahantuojalla. Kukaan ei ole saanut vauhtipyöriä irti :roll: Maahantuojakin meni paskoon kampuran pään molemmista ja sanoi vaan että "ei nyt lähtenyt irti" Miten maahantuoja ylipäätään voi myydä kevareita joita ei voi korjata?
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 10.8.2013 20:56

Mikä diagnoosi Nyymillä oli? En puhelimella sitä saa kaivettua. Maanantaina menee huoltoon, jälkivitutus iski juuri. :D kallista, kallista.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 11.8.2013 9:21

Onko näihin saatavana ns. "ylikoon" mäntiä? Meinaa JOS tuolla putkessa nyt on jotain astetta rumempaa naarmua, niin porata? Voiko pyttyä edes porata?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
hiimänn
Liittynyt:
11.12.2012 20:59
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut hiimänn » 11.8.2013 13:05

Kertokaa, mikä on iskeny yzäriin, eilen päiväl ajelin satasen alueella niin yht äkkiä vedot häviää ja ajo loppui ku seinään, MUTTA ei sammunut, niin ajoin lähempään levikkeelle tarkkailemaan tilannetta , niin rupes kuulumaan ihme kilinä et ois venttiilit paukkunut kantta. no aattelin et ei tuo mikää paha ääni oo, mut kohtaloks tuli.. nimittäin piti hakee isälle osia n. 70 km päästä ja tovin kuluttua olin lähössä poikkeen risteyksest ja annoin normaalia enemmän leipää ni sammu.. rupes kuulumaan ihme kilinä, jos laittaa käyntiin.. et mikä ois vikana?? veikkaisin et nokkaketju on hajonnut, isän mielest mäntä on entinen :s ja tällä on ajettu 27000+ :(
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 11.8.2013 14:32

Samanlainen kilinä mitä mulla ja nyymillä? Edellisellä sivulla video. Käykö tyhjäkäyntiä?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
hiimänn
Liittynyt:
11.12.2012 20:59
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut hiimänn » 11.8.2013 16:39

ei ees tyhjäkäyntiä, tulppa on aika hyvä, ja kohta ruvetaan venttiilejä säätämään, jos siitä olisi vika (ei tuntunut puristuksia tulpanreiäst), ja videost ei saa selvää mut semmonen outo kilinä kuului ja kuului vieläki kilinä ajossa, voihan se olla naks ja mäntä pipareina :( minkäläiset syyt teillä oli?
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut mustavi » 11.8.2013 18:29

Anonyymi122 kirjoitti: ...


Sorry :) No kohtahan syyslukukausi järjestää muuta ohjelmaa ni näihin turhanpäiviäisiin pörinöihin ei riitä aikaa, toivottavasti. Eipä koko asia mulle kuulukaan, harmittaa lähinnä kun tässä olis selvä keissi yrittää pistää Yamaha edesvastuuseen tosta murheellisesta moottorin tekeleestä.

Miksi erityisesti YZF-R125 on murheenkryyni olis mielenkiintoista selvittää, oikeastaan siksihän joskus seurailen tätä threadia. Jokin tosi typerä juttuhan se varmaan on, moottorin kiinnitystapa runkoon ehkä (mikä aiheuttaa jonkin onnettoman harmoonisen värinän, mikä taas rikkoo männänrenkaat kauan ennen kuin ne normaalisti kuluisivat sököks), koska moottori ei ilmeisesti ole ihan yhtä arka muissa malleissa?

No joo, ja blaa blaa ;)
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 11.8.2013 19:58

Anonyymi122 kirjoitti:ymmärtääkseni lainaus einoleinon tekstiä huumorilla toki :D


ja se näissä koneissa on kuten sulla, yhtäkkiä alkaa syömään, siihen 22tkm saakka ainakaa mitä kyseinen pärrä mulla oli ei syönyt tippaakaan öljyä vaihtovälillä, vaikka tarkistelinkin sitä
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 11.8.2013 22:35

hiimänn kirjoitti:ei ees tyhjäkäyntiä, tulppa on aika hyvä, ja kohta ruvetaan venttiilejä säätämään, jos siitä olisi vika (ei tuntunut puristuksia tulpanreiäst), ja videost ei saa selvää mut semmonen outo kilinä kuului ja kuului vieläki kilinä ajossa, voihan se olla naks ja mäntä pipareina :( minkäläiset syyt teillä oli?


Varmaan sama probleema meillä kaikilla. Anolla oli mäntä vaihtokunnossa ja mulla maanantaina diagnoosi. Sellanen jännä kilinä mullakin kuuluu. Aluksi ei käynyt tyhjäkäyntiä, ajoin tuon jälkeen 60km, nyt käy jopa tyhjäkäyntiä.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 11.8.2013 22:43

Anonyymi122 kirjoitti:Vaikka kuinka yritän tätä ymmärtää nii meni vähä ohi. :D


kun niin hienon runon olit värssynnyt siihen :D
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 11.8.2013 23:16

juurikin tuohon. ja siis niinkuin mustavikin oli sanonut, kyhätkää ny joukkokanne pystyyn! itellähän meni mäntä takuuseen kun vähän vajaa 2v (ja 24,5tkm) aikana mäntä meni siihen kuntoon että meni litra öljyä per 1000km, mutta se ei nyt kovinkaan montaa yzäristä auta
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 11.8.2013 23:19

Onkos joku kielitaitoinen selaillu tuota R125 foorumia? Onko siellä Saksassa pyörät levinny samaa tahtia? Sieltähän nuo potikkaviritykset jne on löytyny.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut mustavi » 12.8.2013 1:05

Kolmetoista kirjoitti:Onko siellä Saksassa pyörät levinny samaa tahtia?


On prikulleen samoja tarinoita, taispa olla Youtubessa ajeluvideokin missä Yzä hyyty kesken kaiken. Englannissa Minarellin raju öljynkulutus on myös tuttu, tosin ainakaan lukemani voorumi ei maininnu moottoririkoista (engelsmannit ovat kai tottuneet, että terveen moottorivehkeen kuuluu aina kuluttaa öljyä, ja jättää kotoinen öljyläiskä pihaan ;) ). Espanjassahan on myös ollu vesipumppuvikoja (video korjauksesta Youtubessa väittää näin). Eiköhän täsmälleen samoja tarinoita löydy muistakin maista, en ole viitsiny lueskella suuremmin kun asia ei mulle kuulu.

Kannattaisko orggismännän sijaan kokeilla asentaa tarvikemäntä, ainakin Vertexillä (tuoten:o V3516?) löytyy Yzän mallinen. Ebayssa (oliko DE) haluavat 110€ mäntäsarjasta.

E: No ei menny montaa minuuttia löytää tapauksia eri maista, jäin vaan huvikseni lueskelemaan muitakin voorumien juttuja. Jotain esimerkkejä:

Ranska: http://yzfr125.xooit.fr/t1011-sujet-sur ... umiste.htm (3s viesti "torque2" kertoo omasta öljynkulutuksestaan, omasta vesipumpun tiivisteongelmasta, ja kertoo viimeisessä lauseessa öljyn puutteen takia tapahtuneita moottoririkkoja olleen useilla henkilöillä, "plusieurs personnes ont cassés leur moteur à cause de ça")

Englanti: http://r125forum.com/threads/maks-r125- ... post-89179 (tapaus Mak, no muitakin oli). Foorumin kiinteä muistutus tarkistaa öljyt kertoo myös jotain...

Saksa: http://www.yzfr125.de/thread.php?threadid=801 (öljyn loppumisen takia tapahtunu moottorin hajoaminen, ei erityisen hedelmällistä keskustelua... topic-sivulla 13 MOTORRAD-lehden kestotestin väliraportti, missä oli joitain varustearvioita, saattais kiinnostaa. Muistan aikaisemmin lukeneeni noita moottoririkkotapauksia useitakin muissa Saksan foorumeissa...)

Täytyy vilkaista Pohjoismaat, Espanja ja Italiakin kunhan joutaa. Luulis löytyvän samanlaisia ikäviä tarinoita joka maasta. Ei ole ainoastaan Suomen ongelma, eikä voi syyttää kuskia - suurin osa kokeneimmistakin motoristeista, jos kone ei ole aiemmin kuluttanu öljyä eli ei ole ilmeistä tarvetta tarkistaa öljymäärää (Yamahan suositus siis 3.000km tarkistusväli), ajais äkisti öljyä ilman erityisiä oireita (savutusta) polttamaan alkaneen moottorin kuivaks.

E2: Tohon katalysaattorin toimimattomaks menoon - jos siitä kehittyy aikanaan (2016) ongelma vuosikatsastuksissa - ratkaisu olis esmes Leovincen GP-Style putki, johon on MOTORRADin mukaan saatavilla erillinen katalysaattoripanos. Putki on myös huomattavasti vakioo kevyempi (lehtijutusta oli aika suttunen versio, mutta ero näyttäis olevan 2,3kg?), tosin sekä teho- että vääntökäppyrä ovat vakioputkea huonommat. Jutusta ei käy ilmi muutettiinko moottorisäätöjä putkien sovittamiseks (Arrow antoi siis hitusen enemmän tehoa, mutta väännön kustannuksella). Vakioputken katille ei näkyny omaa varaosanumeroa Yamaha-Ersatzteilessa, mikä olis harmittavaa jos koneen öljyhuurut tärvelevät sen. Muistelen lukeneeni, että Saksassa katsastuksissa olis jo ollu pulmia Yzän päästöarvojen kanssa, eli totakin pointtia pitäis tutkia tarkemmin. Sorry tämä kaikki on nyt taas vähän epämääräistä kun ei viitsi ihmeemmin pistää aikaa asioiden penkomiseen...

E3 (14.8.): Samanlainen tapaus Italiasta: http://yzfr125.forumcommunity.net/?t=51901198

"Ciao a tutti, 1 ora fa stavo tornando a casa in moto e a un certo punto (ero sui 102 km/h) la moto ha decellerato da sola e non andava più come prima e in più faceva uno strano rumore ferroso... Allora mi son accostato, l'ho spenta e l'ho portata a casa a mano... Faccio indagini e scopro che non avevo praticamente più olio motore... Ora la mia domanda è.... Cosa pensiate sia? Per me, e spero, si sia bruciata una bronzina... vi prego aiutatemi! !!!" (PSN.Daniele-italia, 2.8.2012)

Terve kaikille, tunti sitten olin palaamassa prätkällä kotiinpäin ja tietyssä kohdassa (102km/t vauhdissa) se hidastui itsekseen, ei enää kulkenut entiseen tapaan, ja lisäksi piti metallista ääntä... Siispä pysähdyin, sammutin sen, ja työnsin sen kotiin. Tein tutkimuksia ja havaitsin, että minulla ei enää ollut käytännössä lainkaan öljyä moottorissa. (Kysyisin mitä tuumaatte? Minusta se voisi olla murtunut männänrengas, toivoisin... pyydän, auttakaa minua!!!). Tämä nyt aamutuimaan vaan lonkalta käännetty kun Google-tulkki ei toiminut, ei ollut sanakirjaa, bronzina = männänrengas? Myöhemmässä viestissä öljymäärä oli tarkistettu 3 vkoa aiemmin, oli täynnä. Mahdollisesti meni takuukorjauksena, tai tarina jatkui toisessa threadissa (en alkanu etsiä).

Englannista video: http://www.youtube.com/watch?v=64hVkQ6lt9U

Norjasta video kolisevasta moottorista: http://www.youtube.com/watch?v=esaI-K0e8mw
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 14.8.2013 8:13, muokattu yhteensä 1 kerran
hiimänn
Liittynyt:
11.12.2012 20:59
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut hiimänn » 12.8.2013 18:49

joooo sieltä tuli vika esille.. eli mäntä iha paskana ja männän kromipinnoite pilalla.. isä soitti koneistamolle ja 300-400 maksaa uus pinnoite raakaraudast ja jotain 130 (?) maksaa mäntä.. niin onko kellään tietoo paljonko maksaa ihan vakiopytty hilppeineen, jos ebayta ei oteta huomioon ( ei varmaa porukoita huvita jos 300 egee häviää kuin tuhka tuleen) jos joku on kysyny yammu-centerilt tai maahantuojalt... [b]PS.[/b] mulla leikkas kii jo aikasemmas vaihees ku rupes kilinä kuuluu, niin[b][color=#0040FF]niin mäntä on mennyt poikkittain ja silti pelannu n.70 km ellei enemmänkin[/color][/b] :roll: :roll: eli tästä jollekkin tärkeäää tietoo jos ihme kilinä kuuluu niin ÄLÄ AJA!! se tosin kävi juuri mun kannalt :itku: :itku:
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut AapoV » 12.8.2013 19:21

Kyllä ulkomailtakin uskaltaa tilata jos on paypal. Saa rahat takasin jos ei tavaraa näy jne ;)