Yamaha DT125RE/DT125X

temz98
Liittynyt:
31.3.2013 20:16
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut temz98 » 14.10.2013 21:00

Paljonko detsistä lähtee heppoja gianelli putkiston kanssa ?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 14.10.2013 21:29

Vanha R malli puhaltaa n.25hv täystehona. Veikkaisin että max. 27hv. Häjy keksintö koko Giannelli.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
temz98
Liittynyt:
31.3.2013 20:16
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut temz98 » 14.10.2013 21:36

Onki joku muu tehari tehokkaampi ?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 14.10.2013 21:51

Minkälaista putkea sä haluat? Haluatko sä ylävetoisen, suht. tasaisesti koko alueelta vetävän vaiko alavääntöisen? Giannelli oli muistaakseni melko ylävetoinen, mutta jäi huippukierroksissa alemmas mitä Arrow. Athena ja DEP oli sellaisia joka-alueen piippuja. Doma oli taas melkoinen alavääntöputki, tehoalue alkoi lähes tyhjäkäynniltä mutta kierrokset leikkasivat jo abt. 11krpm nurkilla. Spes:n, Ninjan ja Scalvinin putkista ei ole tietoa.

Kuva
Siinäpä muuten ex-DT kesällä 2010. Doman putkistolla. Oli hieno kampe. Mahtaakohan FO-737 vielä hengissä olla, Maaningalle sen silloin aikanaan myin.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
roxiraper
Liittynyt:
9.2.2013 12:12
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut roxiraper » 15.10.2013 14:49

moro.
Osaisko joku kertoa mistä johtuu ku männänlakeen palaa "kuoppa" (kyseessä tt yamaha dt125 RE vm.05?? Elikkä tarinahan alkoi siitä, kun lähdin huoltoaseman pihasta ajamaan motarille päin lämmitetyllä koneella (n.10-15min tyhjäkäyntiä ja pienillä kierroksilla ajoa). Moottoritielle päästyäni lähdin kiihdyttämään nopeasti ja n. 120-130kmh oli lasissa kun yhtäkkiä kuulu outo ääni ja aloin hiljentämään ajattelin että nyt se leipo, mutta sitte jatkoin ajamista ja tuntui ihan normaalisti ottavan piikkiä, mutta pientä "helinää" kuului ääni hävisi pikkuhiljaa.. noh kotiin mentyäni päätin kurkata mäntää pakoaukosta ja huomasin että männänlaen reunassa oli säröä ja sitten kokeilin sormella männänlaen ja tunsin siinä semmoisen kuopan. mäntä oli muuten aivan kunnossa. Mäntä on prox ja 1000km ajettu kuten sylinterikin porauksen jälkeen. kannesta otettu n.1-2mm pois sen suoristamisen takia. Suuttimetkin pitäisi olla ihan hyvät tt detsiin pääsuutin 270 ja tyhjäkäynti 25. neulan sokka keskellä. Öljystäkään ei puutetta pitäisi olla koska tuorevoitelu säädetty antamaan enemmän öljyä ja varmuudenvuoksi olen tankatessakin aina ripauksen heittänyt. Kertokaas mikä voisi olla vikana?? Ja onko kellään muulla ollut samankaltaista vikaa?
kiitos!
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 15.10.2013 16:36

Onko oikea tulppa? Neulaa kyllä nostaisin itse. Suuttimet vaikuttaisi olevan OK.
Kuumana se jokatapauksessa on käynyt, kun männänlaki alkanut notkahtaa. Pitäisi myöskin huudattaessa muistaa välillä hieman pumpata sitä kaasua, tasakaasu tappaa 2-t koneen melko äkkiä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
roxiraper
Liittynyt:
9.2.2013 12:12
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut roxiraper » 15.10.2013 16:45

Mäkistation kirjoitti:Onko oikea tulppa? Neulaa kyllä nostaisin itse. Suuttimet vaikuttaisi olevan OK.
Kuumana se jokatapauksessa on käynyt, kun männänlaki alkanut notkahtaa. Pitäisi myöskin huudattaessa muistaa välillä hieman pumpata sitä kaasua, tasakaasu tappaa 2-t koneen melko äkkiä.

pitäis olla oikee tulppa. ei kyllä lämpövalo ainakaan missäänvaiheessa syttynyt. Aikaisemmin oli neula rikkaamalla ja röpötti..
tohtorikaasu
Liittynyt:
2.11.2012 23:30
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut tohtorikaasu » 15.10.2013 21:02

roxiraper kirjoitti:moro.
Osaisko joku kertoa mistä johtuu ku männänlakeen palaa "kuoppa" (kyseessä tt yamaha dt125 RE vm.05?? Elikkä tarinahan alkoi siitä, kun lähdin huoltoaseman pihasta ajamaan motarille päin lämmitetyllä koneella (n.10-15min tyhjäkäyntiä ja pienillä kierroksilla ajoa). Moottoritielle päästyäni lähdin kiihdyttämään nopeasti ja n. 120-130kmh oli lasissa kun yhtäkkiä kuulu outo ääni ja aloin hiljentämään ajattelin että nyt se leipo, mutta sitte jatkoin ajamista ja tuntui ihan normaalisti ottavan piikkiä, mutta pientä "helinää" kuului ääni hävisi pikkuhiljaa.. noh kotiin mentyäni päätin kurkata mäntää pakoaukosta ja huomasin että männänlaen reunassa oli säröä ja sitten kokeilin sormella männänlaen ja tunsin siinä semmoisen kuopan. mäntä oli muuten aivan kunnossa. Mäntä on prox ja 1000km ajettu kuten sylinterikin porauksen jälkeen. kannesta otettu n.1-2mm pois sen suoristamisen takia. Suuttimetkin pitäisi olla ihan hyvät tt detsiin pääsuutin 270 ja tyhjäkäynti 25. neulan sokka keskellä. Öljystäkään ei puutetta pitäisi olla koska tuorevoitelu säädetty antamaan enemmän öljyä ja varmuudenvuoksi olen tankatessakin aina ripauksen heittänyt. Kertokaas mikä voisi olla vikana?? Ja onko kellään muulla ollut samankaltaista vikaa?
kiitos!



Lompsauta genuine mäntä sisään niin kestää!
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 15.10.2013 21:08

Kato onko YPVS:n laikassa mitään jälkeä, siinä pyöreällä puolella, näkyy selvästi kiiltävänä, jos siihen on osunut.
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Settis » 16.10.2013 19:44

Mikäs johto mun nyt pitäis liittää tuohon kiekkamittarin johtoon kun ei toimi puolan kautta kierroksien otto, että toinen mahdollisuus ois ottaa suoraan pickupilta tieto muttako en tiiä mikä johto :D. Helppo homma muuten mutta ei mitään hajua miten tuon voisi testata että jos joku tietäis?
dtvierahat
Liittynyt:
11.11.2012 22:28
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut dtvierahat » 22.10.2013 18:36

Onko mittarin taustavalolle oma polttimo vai mikä on rikki jos se ei toimi, pimeellä ei nää ollenkaa kuinka lujaa mennään, kohta olis inssi nii vois olla se taustavalo hyödyllinen siellä :)
Jozkuu
Pyörä:
KTM 690 SMC -10
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
20.8.2012 16:24
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Jozkuu » 23.10.2013 8:03

Mitäs mieltä ootte, että olisiko kannattava ostos 1300e -05 smotodetsi (käyttöönotto -06), jolla ajettu 35tkm, kulutusosat hyvässä kunnossa ja Arrowin kokoputkisto. Ilmeisesti moottorille ei ole tehty mitään muuta kuin vaihdeltu mäntiä. Mäntä viimeksi vaihdettu 30tkm kohdalla.
Miten sitten tulevaisuudessa pitäisi rempata moottoria ja muuta huoltoa?
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut pelle000 » 23.10.2013 11:49

Remppa edessä aivan justii.
Settis
Pyörä:
-04 RE(ex) & -07X proju
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
28.1.2012 14:30
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Settis » 23.10.2013 13:57

tuli taas räpellettyä vähän tuon kasan kanssa, eli vaihdettua kansi "vakioon" joka ei sitten täysin vakio ollutkaan, n.0.4mm korkeempi mitä madallettu... noh kuitenkin iskin sen kiinni ja laskin pyttyä hieman eli tarpeeksi tiivisteitä alle kun koropala oli hieman liian suuri. Noo squishiksi sitten jäi 0.9mm, että kysymys kuuluukin, kestääkö päivittäistä ajoa tuolla squishilla? Entinen squish oli 1.1mm ja ihan hyvin pelitti, puristuksia tuli ainakin reilusti lisää tuolla 0.9mm squishilla. Kestääköhän vakiotiiviste vai pitäiskö suosiolla sorvauttaa o-rengas urat kanteen/pyttyyn?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 23.10.2013 16:59

Kait se kestää. VHT:n kuparisprayliima tiivisteen molemmin puolin niin varmasti kestää.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...