Mäkistation kirjoitti:Onko oikea tulppa? Neulaa kyllä nostaisin itse. Suuttimet vaikuttaisi olevan OK.
Kuumana se jokatapauksessa on käynyt, kun männänlaki alkanut notkahtaa. Pitäisi myöskin huudattaessa muistaa välillä hieman pumpata sitä kaasua, tasakaasu tappaa 2-t koneen melko äkkiä.
roxiraper kirjoitti:moro.
Osaisko joku kertoa mistä johtuu ku männänlakeen palaa "kuoppa" (kyseessä tt yamaha dt125 RE vm.05?? Elikkä tarinahan alkoi siitä, kun lähdin huoltoaseman pihasta ajamaan motarille päin lämmitetyllä koneella (n.10-15min tyhjäkäyntiä ja pienillä kierroksilla ajoa). Moottoritielle päästyäni lähdin kiihdyttämään nopeasti ja n. 120-130kmh oli lasissa kun yhtäkkiä kuulu outo ääni ja aloin hiljentämään ajattelin että nyt se leipo, mutta sitte jatkoin ajamista ja tuntui ihan normaalisti ottavan piikkiä, mutta pientä "helinää" kuului ääni hävisi pikkuhiljaa.. noh kotiin mentyäni päätin kurkata mäntää pakoaukosta ja huomasin että männänlaen reunassa oli säröä ja sitten kokeilin sormella männänlaen ja tunsin siinä semmoisen kuopan. mäntä oli muuten aivan kunnossa. Mäntä on prox ja 1000km ajettu kuten sylinterikin porauksen jälkeen. kannesta otettu n.1-2mm pois sen suoristamisen takia. Suuttimetkin pitäisi olla ihan hyvät tt detsiin pääsuutin 270 ja tyhjäkäynti 25. neulan sokka keskellä. Öljystäkään ei puutetta pitäisi olla koska tuorevoitelu säädetty antamaan enemmän öljyä ja varmuudenvuoksi olen tankatessakin aina ripauksen heittänyt. Kertokaas mikä voisi olla vikana?? Ja onko kellään muulla ollut samankaltaista vikaa?
kiitos!