Ööh,ettei nyt vaan olis niin, et ryyppy menis itekseen päälle? Ryyppyvivun juuressa on kaulus mistä voi lisätä vivun kitkaa. Nyt ku muistelin ni tollasesta on muutki shadowistat kertonee... typerä pikkujuttu.
E: Tossa jokunen päivä sitten lisäilin Virago-Wikiin oliko viritys-kohtaan linkkiä Viragotechforumin sivuille mist vois (rekisteröidyttyään) ladata käyttäjä HigashiJun:in laatiman Power-Up Guiden (tais olla 2 osaa). En ny just löytäny vanhoja käyttäjätunnuksiani sinne, eli en pystyny katsoon onko matsku kuin hyvää, mut kovasti ovat muut kehuneet sitä. "Ainahan peto kulkee liian huonosti", et sieltä ehkä sais vinkkiä...
E2: Wikissä olevaan Saksa-Suomi sanastoon tuli jo ajat sitten kirjoitettua loppuun erilaisia arkisissa tilanteissa mahdollisesti tarvittavia sanoja tai lauseita. Ei aavistustakaan miten hyödyllisiä sellaiset vois olla tositilanteessa, tai pitäiskö yrittää jotain vastaavaa muillakin kielillä? Laitoin Shadow-Wikin hätätapaus-osioon sisälinkin tohon em. sanastoon.
E3: Ai niin juu, matkakevari-valtikka tais sit kuitenki V2-Hondien sijaan mennä Sachs V2 Roadsterille, eli omistaja-arvioita saksalaisessa ciao.de:ssä lukiessa löyty nixmanni kuka oli käyny Roadsterillaan pikasesti Espajassa, huikeat 5.600km 6 päivässä. Roadsterihan on kevariks aika iso rohjake, ja pannu on itse asiassa pikku-Viragosta. Jamppa saanu kyl huutaa kurkku suorana, onhan toi 933km/pvä ja lähes 39km/t... itel 2013 Norjan pikaretken vastaava oli hitusen päälle 40km/t. On ollu istumista
E4: Sain ystävällisesti luvan julkaista kuvia lähes alkuperäiskunnossa olevasta CB125TD:stä Wikiin, eli "Honda CB"-sarjasta puuttuis enää 1980-1982 Comstar-vanteilla olevasta CB125T2:sta potretti... niin, ja tietysti K1-K4:istä, mut niitä ei taida Suomessa olla juuri ollenkaan. Tavallaan tää liittyy kustomeihin sillei, että CA125 Rebel on tuon 1959 CB92:lla alkaneen 125-twinien sarjan huipennus, esmes Rebelin männät on samat (sama varaosanumero) ku TD:n männät. Ja jos toi historia kiinnoo niin löyty todella hyvä suomalainen CB92-"Peltiheikin" saitti tuolla Rebel-Wikissä. Näillä twineillähän Honda aikoinaan aloitti maailmanvallotuksensa.
E5: Wikiin rusnattu vielä aika keskeneräinen alku Yammun RD125-jutulle pikku historiikin kera vähänniinku pariks Honda CB-jutulle, sekä "vähän myydyt 125-mallit"-juttu (Laverda Custom ja Uno, Monark TS/TTS ja Zündapp KS125 Sport nyt hahmoteltu täytteeks sinne - Laverdathan käytti Zündappin pannua - mutta monia muitakin mielenkiintoisia varmaan löytyis). Ainakin noiden vanhempien osalta ajatus olis et pelastettavissa tai entisöitävissä olevia ei päästettäis tärveltymään tiedon puutteesta, ja ajankohtaisissa malleissa olis paikkaa kerätä tietoa mahdollista omaks jutuks poikimista varten. Ei ollu parempaakaan tekemistä ku ongelmahammas kiusaa (maanantaina taas "Helga`s House of Pain" edessä sen kanssa). Ai niin, Varjonkin hain illalla vihdoin pihaan jos vaik luvattuja hellepäiviä tulis
E6: En viitsi tyrkätä VTEC:in kirjoitusta "paalulta", siksi vielä editti vanhan jorinan jatkeeksi
Tuli lisäiltyä jotain vielä vähän keskeneräistä viritysjuttua Sachs XTC-Wikiin (pyörä jotenkin kiehtoo kuten ehkä jo kirjoitinkin). Vähän myydyissä malleissa tuli Nettimotossa vastaan erikoinen BMW:n C1, mikä siis on A1-tehoinen 4T-cityskootteri turvakehikolla. Samalla lisäsin Yamahan tulisista AS/RD-twineistä pari sanaa, esittelyksihän nuo kirjoitukset on tarkoitettukin. En tiennytkään, että Suomeen oli päätynyt näitä C1-erikoisuuksia, vaikka malli oli entuudestaan tuttu. Olis tosi mukavaa, jos joku lisäisi harvinaisia malleja Wikiin, tai kuvia niistä jos sattuu omistamaan sellaisia. Suomessahan on (tai on ollut) monia todellisia harvinaisuuksia etenkin autopuolella - valitettavasti osa myyty mm. USA:han, kuten Marskin 770K-Mersu tai Maybach DS7 jos puhutaan miljoonaluokasta - mut prätkissäkin ihan jänniä tapauksia.